Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Fylla har skylda? :sweat_smile:

Mulig denne er nevnt tidligere, men den er i alle fall på Netflix nå :slight_smile:
Så den i dag, den fikk 9/10 fra meg. Fremtidsthriller med flere twists underveis uten å fortelle for mye :slight_smile:

3 Likes

:wink:

3 Likes

Dont fuck with cats - fuuuuck den psykopaten der

3 Likes

1917 - helt fantastisk - se den.

Mister nesten litt ord for en bragd av teknisk, filmatisk gjennomføring og fortellerevne, helt utenom det ordinære.

3 Likes

Sett behind the scenes? Siste scenen er helt sinsykt kul å se hvordan de mekka

Nei, men takk for tipset.

Ser kritikken mot filmen av enkelte går på svak fortelling og lite karakterutvikling. Jeg synes egentlig begge ikke gjelder her. Det er begrenset hvor mye et menneske kan endre seg merkbart i løpet av et døgn og jeg opplever en utvikling hos Schofield utover i filmen.

I forhold til fortelling synes jeg den er mer enn sterk nok og heller viser meningsløsheten og grufullheten desto bedre.

Men nå må det jo sies at jeg er typen som ikke trives så godt med superhelt-filmer og andre Hollywood-produksjoner av mer overfladisk karakter.

The Parasite!

Utrolig bra film.

4 Likes

Støtter den. Fantastisk ! :trophy:

Absolutt, og veldig aktuell i dagens samfunnsøkonomiske klima!

Denne viser litt men er en egen snutt om siste scena når de løper langs skyttergraven, alt er gjort i en take. Helt sykt

2 Likes

Netflix nå…kanskje den lettest tilgjengelige av Coen. Mycket bra.

4 Likes

Så denne på NRK nett-TV i kveld; tankevekkende og innsiktsfull, bør ses:

2 Likes

Svarer her @solskimm , bring out the gimp :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl::rofl:
Pulp Fiction, en absolutt klassiker, på må se-lista :+1::+1:

iHUMAN er en norskprodusert dokumentar om kunstig intelligens som absolutt bør sees. Internasjonalt nivå på denne synes jeg, engelsk språk. Kunstig intelligens kommer (er kommet), og vil gjøre enorme endringer i samfunnet.

4 Likes

Her er bakom-filmen for one-taken på 12 min (!)

1 Like

hm…:thinking:

2 Likes

The Old Guard / NETFLIX

Etter action-hiten “Extraction” følger Netflix opp med enda en bænger med “The Old Guard”. Jeg hadde ingen anelse om hva denne handlet om, og anbefaler å vite minst mulig før man ser den (det gjelder generelt for filmer mener jeg, men noen ganger enklere sagt enn gjort). Basert på en tegneserie med samme navn.

Terningkast: 5/6

4 Likes