Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Filmtips 🍿

SĂ„ Greyhound i dag. Godt laget, altfor kort.

CGIen fungerte bra, innhold og alt fĂžltes veldig spisset mot Ă„ levere 90 tighte minutter.

3 Likes

Likte The Old Guard meget bra.

Den hadde gjort seg som en Serie faktisk.

HĂ„per de lager en serie av den. FĂžlte den storylinen var litt for kort for en film.

1 Like

Finnes den pÄ nett enda? ( lovlig selvsagt)

Ja, tenkte faktisk akkurat det samme. Var mye story der de kunne trukket ut over flere sesonger. Krysser fingrene for en oppfĂžlger i allefall :+1:

Apple TV+

Ikke verst denne. Er pÄ Netflix.

Joe Rogan kicks ass!

:sunglasses:

2 Likes

MĂ„ jo komme noe mer her :wink:

He is one of the financial pioneers of the biotech industry and was once known as the King of Biotech.

1 Like

SÄ denne pÄ kino i helgen. StÞrste salen i kinoen og vi seks som var pÄ kino var lenge de eneste der. Dukket vel opp en 15-20 personer totalt. Ganske merkelig opplevelse pÄ en sÄ stor og hypet film.

Filmen var for egendel en gedigen skuffelse. Dette var en film jeg hadde gledet meg til i over et halvt Är, og sÄ ender det med et langdrevet plot som ikke gir mening, flatt skuespill og humÞrlÞs dialog, ispedd pseudo-science som egentlig ikke sier noenting. Det eneste jeg likte med filmen var action sekvensene, og de var det (litt for) mange av.

Den desidert dÄrligste filmen jeg har sett av Chris Nolan.

Terningkast 3.

(Ganske enig med denne anmelderen)

2 Likes

Nooooo, det var skuffende Ä lese. Jeg har sett frem til denne, men samtidig er det kanskje greit Ä fÄ justert forventningene ned mot 0.

1 Like

SpÞrs kven du vil hÞyre pÄ. IMDB-ratingen er t.d. no pÄ 8.

@AlexanderSVG jeg kunne gÄtt i detalj om hva jeg mislikte og hva som var skuffende men det er vanskelig uten Ä spoile for mye av filmen. Jeg gikk inn i filmen uten Ä ha sett eller lest noe om den, sÄ ikke traileren, leste ikke synopsis. Det eneste jeg visste var at det var en Nolan film og at den kanskje hadde noe med tidsreiser Ä gjÞre, en tematikk Nolan er veldig opptatt av.

Mild spoilers

Frem til denne filmen hadde jeg tilgode Ă„ se en dĂ„rlig film av Nolan. Jeg elsker sci-fi, og har ingenting i mot komplisert tematikk. Men en god film skal i mine Ăžyne gjĂžre tre ting, den skal underholde, den skal fĂ„ deg til Ă„ reflektere, og den skal fĂ„ deg emosjonelt engasjert. Tenet klarer to av disse tre tingene, men bommer grovt pĂ„ emosjonelt engasjement i sin iver etter Ă„ fortelle en komplisert historie. Veldig mye av tiden i filmen blir brukt pĂ„ Ă„ hoppe fra A til B og tilbake igjen, uten at man fĂ„r noen fĂžlelse av tiden det tar for karakterene Ă„ reise. Det er lite bruk av etablerende bilder slik at det er vanskelig Ă„ vite hvor man er, eller hvorfor. SmĂ„ “oppdrag” popper opp underveis i filmen, uten at man vet hvilken motivasjon karakterene har for Ă„ utfĂžre disse. Spesielt hovedrolle-innehaveren er ganske flat i sin fortolkning av rollen. Vedkommende mĂ„tte ogsĂ„ se filmen 3-4 ganger for Ă„ skjĂžnne noe av handlingen. Det sier litt :slight_smile:

https://www.nrk.no/kultur/hovedrollen-i-tenet-til-nrk_-_-slet-med-a-forsta-filmen-1.15142717

I see, takk for utfyllende informasjon. Mulig jeg nedskalerer den fra “kinofilm” til “hjemmefilm”. Da gjĂžr det ikke like mye om man opplever den som en liten skuffelse. Spennende casting med Washington, jeg likte han godt i Ballers (HBO - forĂžvrig en ok+ serie). Pattinson blir jeg ikke helt klok pĂ„ om jeg liker eller ei, blir spennede Ă„ se han som Batman. I disse tider kan det bli lenge mellom de virkelige filmatiske hĂžydepunktene, sĂ„ man fĂ„r nyte det som kommer ut

1 Like

Jeg kommer ogsÄ til Ä se den igjen - og gi den en ny sjangse, nÄr den kommer ut pÄ Bluray.
Som kinofilm fungerer den jo godt rent filmteknisk, det er noen fete actionsekvenser som tar pusten fra en, og jeg angrer ikke at jeg sÄ den pÄ kino. SÄ hvis du har muligheten, gÄ og se den pÄ kino :slight_smile:

1 Like

Stemmer, kino var en greie fþr i tiden


1 Like

The gentlemen - min type film :slight_smile: sikkert @Gostemning sin ogsÄ

3 Likes

Alvor og latter. Meget effektfull - svĂŠrt god.

2 Likes

enola holmes on Netflix. Den er skikkelig feelgood.

3 Likes

Enig, der har vi et stort skuespiller talent og.