Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Enig. Et friskt pust i desse filmfattige tider

Det er en meget god anledning å slippe filmer nå. Ingen konkurranse og folk er utsulta på nye saker etter å ha sett Die Hard 2 på repeat siden mars. :slight_smile:

3 Likes
2 Likes

Så Lucy (2014 med scarlet j. og morgan freeman) tror det var på Netflix for noen uker siden og syntes den var kort men helt ok.

Digger egentlig sånne typer filmer (noen likheter med Limitless) men har tenkt på den en del i ettertid så kanskje den faktisk er bedre enn ok. :slight_smile: Sjekk den ut…

Michael Bay har sin ide` på hvordan viruset vil utvikle seg… :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

De trenger all hjelp de kan få i den filmserien der etter mageplasket til forrige film.

2 Likes

Så denne dokumentaren i går. Spennende fortalt, og veldig artige karakterer som er med :sweat_smile:

Litt snacks til både klimaskeptikere og miljøfanatikere i den her!

https://www.netflix.com/title/80216393

Kort fortalt har David Attenborough opplevd at verdens befolkning har tredoblet, og urørte naturområder blitt redusert til 1/3 i løpet av hans levetid. Det ser ikke ut til å stoppe, men det er fullt mulig.

7 Likes

Takk for tipset, skal se den, har hørt om den, men ikke fått fingen ut enda​:+1::grinning:

1 Like

Så den faktisk for et par timer siden :slight_smile:

1 Like

Bra vi bygger vindkraftverk på urørt natur da. Må jo si at det er litt provoserende :see_no_evil:

Gigantiske hyttefelt er vel heller ikke helt min greie, men nå jo innrømme at jeg synes det er ok å kunne kjøre opp på fjellet :see_no_evil:

5 Likes

Enig! Litt dumt de bygger vindkraft neri myra også så metanen får utfolde seg - men må si jeg synes vindkraft fortjener livets rett likevel…

Forskjell på å kjøre opp på fjellet og at fremtidige rikinger (ja jeg tenker på deg Tekinvestor) kjøper hytter i det som på sikt kan bli byens suburbia…! Sånn sett er det også bedre med noen spredte vindmøller en masse hyttet.

Største problemet er plasseringen. Nå er fjellområder neddemt langs hele Vestlandet, nå skal resterende fjellområder raseres av nye industriområder til fjells.
Områdene blir feks utilgjengelige vinterdag pga fare for iskast, men en bør også holde seg langt unna når det blåser…ikke noe særlig å være i nærheten når faenskap som dette på 230 meter raser i bakken.
Sett opp noen i Holmenkollåsen, Nordmarka og langs Oslofjorden, så får vi se om det blir større aksept for vindkraft.
I sommer syklet jeg fra Egersund til Varhaug, altså på Jæren. Turbinene ligger spredd utover hele Jæren fra Dalane i sør til Sandnes i Nord!

3 Likes

Hadde vært helt supert med et par vindmøller ved Tryvann!

Prøve ut der, så kan vi si hva konsensus blir.

Jeg tenker havvind er noe av det bedre selv om det kan skade fuglelivet. Burde gå an å lage noe som gjør at skader på dyr reduseres.

Ikke meningen å ta over tråden forresten!

Tilbake til film!

1 Like

en film å anbefale`?

1 Like

Den nye filmen på netflix, “the 2nd” er en film jeg virkelig vil anbefale folk å IKKE se.

The 2nd (2020) - IMDb

Jeg regnet med at det skulle være en helt grei, lett underholdende actionfilm… Men så var det en skikkelig kalkun med elendige spesialeffekter, elendige skuespillere, elendige slåsscener, og “helten” i filmen som skulle være deltaforce teamleader, gikk rundt og fikk juling av puslinger, i stedet for å gjøre kort prosess.

Og ikke bare det, han lot de faktisk stort sett leve etter at de forsøkte å drepe ham og sønnen, og kidnappe datteren til en dommer. Og, det var faktisk sjefen for CIA som stod bak hele farsen. Og CIA personellet som skulle ta livet av de fikk faktisk grisejuling av to puslinger… Og ikke klarte de å ta livet av dem heller… Alle sammen gikk rundt og vimset i gangene på et College som var stengt pga juleferie…

Jaja, på slutten, så finner faren plutselig ut at nå kan han skyte CIA-folkene som på magisk vis dukker opp en og en foran geværet hans…

Å, forresten, en liten spoiler fra filmen: deltapapsen skulle liksom ha vært i det hvite hus i 1997 for at alle i avdelingen hans skulle få MoH. Dessverre gikk Clintern tom for medaljer før deltapapsen hadde fått sin. Da fikk han Rolexen til Clintern som plaster på såret… :rofl:

Denne filmen er ikke en kalkun en gang. I beste fall en ribbet kjøttmeis med fugleinfluensa… :turkey:

IKKE SE DEN!

Den eneste grunnen til at jeg så hele var at jeg hele tiden trodde at den ikke kunne bli dårligere…

Spoileralert! Det ble den! Men det hadde liksom en underholdningsverdi det også. Det ble litt som en skrekkfilm. Man sitter og river seg i håret, og er skremt over at det går an å lage noe så dårlig!

3 Likes

Nå var det på høy tid med en kvalitetsfilm! Anbefaler denne på det varmeste

#spenning #action #mindfuck

Kommer 15 desember på prime

" Hvis du liker «de gode, gamle» James Bond-filmene er det svært mye å glede seg over i Christopher Nolans nye storfilm. Fans av Christopher Nolan, og de er det mange av, vil la seg forføre av filmfortellingens kompleksitet, mens det nok også er en del seere som bare vil føle seg forvirret og kanskje lurt av det hele. Men jeg tror at mest av alt så vil vel Nolan lure folk tilbake på kino igjen. Det er all grunn til å la seg lure av Tenet: den er virkelig verdt kinobilletten.»

2 Likes