Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Filmtips 🍿

Oooooh, gladnyhet :heart_eyes:

11 Likes

Lurer pÄ hvor funcom er i banen med spillet. Har det vÊrt i utvikling lenge nÄ? 2-3Är?
26 feb 19 fikk de lisensen.
3 spill ila 6 Ă„r. Begynner Ă„ haste.

1 Like

Kommer vel etter filmen uansett vil jeg tro, biggest thing first? SĂ„ etter 22 Oktober?


image
image
image
image

Gadd ikke lese hele teksten din, men den ser ikke akkurat lovende ut

1 Like


som en enkel “Jacky”-fan,sĂ„ kommer nok jeg til Ă„ se den


#JackyChan-HughJackman-JackNicoholson

2 Likes

MĂ„ komme med et hjertesukk; filmverden har virkelig tapt seg det siste tiĂ„ret. Helt siden Disney og Marvel tok over hele blockbuster arenaen er det ikke rom for filmer med de virkelig gode historiene. Man overĂžses av remakes og spesialeffekter som kan vĂŠre morsomme Ă„ se pĂ„ – men trĂžttende i lengden. Er i gang med Marvel-marathon med eldstemann hvor vi ser alle marvel-filmene i «time-line-order». Helt greit tidsfordriv – men desto stĂžrre behov fĂ„r jeg for Ă„ se noen filmer med hjerne
 :brain:

SĂ„, hva har jeg sett i det siste?

Sweet Girl. (NETFLIX)

Ikke en film jeg hadde noen forventninger til, men den lĂ„ pĂ„ 1.plass pĂ„ TOPP 10 Norge i helgen. Synopsiset fikk meg til Ă„ tenke pĂ„ «The Constant Gardener» (en knallfilm, se heller den!) – og jeg ga denne en sjangse. Endte opp med Ă„ bruke 3 kvelder pĂ„ Ă„ komme meg gjennom den. Gud bedre for noe tull. Twisten i filmen virker Ă„ vĂŠre noe man har kommet pĂ„, pĂ„ tampen og gir ingen mening. Det som skjer etter denne twisten gir heller ingen mening. Denne filmen har sĂ„ mange logiske brister at man begynner Ă„ lure pĂ„ om manuset er skrevet av en algoritme skapt av en 14-Ă„ring. Bare tull. Styr unna. Antagelivis den verste filmen jeg har sett i Ă„r :rage:

Infinite: (PARAMOUNT +)

Hva er dette? Siden jeg har Paramount+ gratis gjennom TV-pakken og denne dukket opp i «anbefalt» ga jeg den en sjangse. Jeg angrer. Denne er like dÄrlig som Vin Diesel filmen «Bloodshot». Ikke hÞrt om den? Det er en grunn til det. DÄrlig forsÞk pÄ Ä lage en ny franchise.

Sist men ikke minst;
The Swarm. (NETFLIX)

Endelig en film med et orginalt premiss, og den er fransk! Ikke noe Hollywood BS her i gÄrden, gi meg nudity og ekte vold! :sweat_smile: Men neida. Filmen begynner bra og bygger seg sakte og fint opp, men siste 3-del av filmen Þdelegges av en litt for lettvint lÞsning. Hva var budskapet til denne filmen? Ikke tukle med naturen? Jeg aner ikke, og denne blir nok like fort glemt som de andre to
 :frowning:

FĂ„r holde meg til serier fremover. Virker som det er der man legger kruttet for tiden
 :man_shrugging:

15 Likes

Som megastor fan av den fĂžrste filmen hadde jeg store forventninger til at de nĂ„ jobbet med en oppfĂžlger - desverre synes jeg traileren ser skuffende ut. Det er jo basically den samme storyen som i 1’ern (i allefall hvis man ser ut fra traileren). FĂ„r hĂ„pe den er kraftig misvisende! :thinking:

2 Likes

The Matrix fikk meg til Ä tenke pÄ kult klassikeren som kom fÞr: Dark City - Filmweb

Jeg likte begge filmene meget godt.

Ligger gratis pÄ nrk. Fantastisk film

100% enig - “Dark City” er en kult-klassiker! :slightly_smiling_face:

To andre filmer som kom ut samme Ă„r som “The Matrix” er “The 13th Floor” og “eXistenZ”.
Begge disse handler om parallelle / alternative realiteter. De er desverre ikke like gode som “The Matrix”. MĂ„ vĂŠre noe med Y2K og milleniumskiftet, kombinert med dotcom-boblen som aktualiserte denne tematikken i 1999
 :thinking:

1 Like

Pleasantville kom ogsÄ rundt da. Ganske annerledes film, men foregÄr ogsÄ i en alternativ virkelighet. Pleasantville - Filmweb

1 Like

Er det noen som har tips til skikkelig gode komedier da? Har kanskje litt enkel humor, men har sett om igjen Top Secret og Naked Gun pluss Hot Shots de siste 4-5 Ă„ra.
Lages det noe sÄnt i disse dager? Er jo mengder av gode drama og actionfilmer, men jeg sliter med Ä finne gode komedier. :clown_face:
Edit: La oss si komedier i samme sjanger som jeg beskrev. Ikke nÞdvendigvis gode, sÄ slipper vi diskusjon om det.

Ikke lenge siden jeg sÄ denne og den er ganske morsom The Interview - Filmweb

1 Like

Tror faktisk det lages mindre komedier enn fÞr, de er sÄ redd for Ä krenke noen :confused:

6 Likes

Publikum har blitt kresne. Virker som det er vanskelig for Hollywood Ă„ lage gode komedier.

2 Likes

Takker, skal sette den pÄ listen!
Ja, det kan virke som om det er litt mere “forsiktig” klima nĂ„.
Er jo endel av tingene i de filmene jeg nevner som ikke hadde funket nÄ.
Men det hender det har tÄlt tidens tann likevel! :smiley:

1 Like

Kult - den har jeg faktisk ikke sett, legger den pÄ listen min :slight_smile:

Mens vi er inne pĂ„ filmĂ„ret 1998-1999, kommer ikke utenom “The 6th sense” og en av mine absolutte favorittfilmer gjennom tidene “Fight Club” :slight_smile:

(Honorable mentions 1999: “Eyes Wide Shut”, “Blair Witch Project”, “American Pie” og “Being John Malkovich”. Man kan si mye om disse filmene men en ting skal de ha, orginale ifht. mange av de glorifiserte CGI-filmene vi ser i dag. Bring back the 90s! :man_shrugging: )

3 Likes

Enig, samme med 80 tallet ogsĂ„. Undres om budsjettene har blitt skiftet over fra handling til CGI. Mulig det er fordi jeg/vi bare husker det som var bra og glemmer alt som var dĂ„rlig. “Karate kid 4”, "Batman forever?