Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Filmtips 🍿

Er Copshop verdt Ä se? Jeg liker sÄnne filmer hvis execution er rett, men 6,2 pÄ imdb var litt lavt

Pig. Premiere i morgen

1 Like

Denne hadde gÄtt meg hus forbi. Dokumentar om finanskrisa, og hvordan den ble til. (drÞye saker)

3 Likes


Denne likte jeg meget godt. Flott innspilling som lÞfter frem originalteksten pÄ en fin mÄte. (Macbeth er nydelig
) Antakeligvis ikke noe for de som ser mye Marvel


By the pricking of my thumbs,
Something wicked this way comes

5 Likes

Nei, det var skuffende, men samtidig kjekt med et gjensyn med dette universet. Klarte ikke Ä bli klok pÄ denne. FÞles basically som en throw-back til den fÞrste filmen, minus Hugo Weaving som agent Smith. Helt OK underholdning om man ikke gÄr inn med enorme forventninger
 :roll_eyes:

1 Like

Denne var absolutt verdt Ä se pÄ kino ! :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

og da er det bare Ä vente pÄ Filmen som er laget utav et av verdens beste spill :smiley: :+1:

2 Likes

Jeg sÄ den selv i helgen, med 0 forventninger. Allikevel synes jeg den var veldig dÄrlig, typ terningkast 2.

Kan vel knapt kalles en film. En dĂ„rlig dokumentar om den originale filmen, laget pĂ„ en “filmatisert” mĂ„te.

Skrekkelig casting (Wallberg), som Ăždelegger en del av forventingene. Men den skal sees :ok_hand:

1 Like

Marky mark er jo amazing!! I’m a peacock, you gotta let me fly!!

Filmen har fÄtt hard medfart, litt synd for jeg kan gjerne se mer fra Matrix universet MEN; de burde ha fortsatt historien med nye skuespillere og ny regissÞr. Keanu kunne vÊrt med, men ikke i en hovedrolle. Han ble basically eliminert i Matrix 3 nÄr han merget med The Matrix.

Det er noen fantastisk fine historier i The Animatrix de ogsÄ kunne filmatisert.
Spesielt The Second Renaissance !

1 Like

huff,har sĂ„nn rugende fĂžlelse om at de kommer til Ă„ trĂž masse “politisk” korrekthet inn i filmen


Politisk korrekthet er vel det det vil si Ă„ kultivere folket, alt fra koronaregler, vaksinehysteri, krigshaussing, kort sagt de meninger man Ăžnsker at borgerne skal ha. De skal tidlig krĂžkes heter det. Janteloven lenge leve!

PÄ NFIs nettsider stÄr det at filmen starter nÄr den ni Är gamle Stine ankommer bygda med toget, og sÞker ly hos skomaker Andersen.

9 Ă„r gamle Stine, fĂždt Stein, ankommer bygda med toget, og sĂžker ly hos skomaker Andersen etter Ă„ ha blitt jaget av slemme Bjarne, sĂžnn av steinrike forurensende bilfabrikkeier Torsteinsen. Men lite skulle hun ane at 


Bare Ä fortsette, sÄ vi fÄr inn de riktige elementene her :slight_smile:

2 Likes


prĂžvde Ă„ unngĂ„ “spoiler”-alerts :man_shrugging:

2 Likes

Var originalen sÄ politisk ukorrekt da?

Ikke undervurder de profesjonelt lettkrenkede - De som er “de politisk korrekteste” finner nok mye galt med originalen om de bare gĂ„r inn for det - Tipper de kan finne grunner til at den er bĂ„de rasistisk, kvinnefiendtlig, mobber/ekskluderer transpersoner, islamfiendtlig og mye annet moro om de bare legger sjela i det :wink:

4 Likes

NÄr det snakkes om Skomakergata og finne noe galt sÄ er det vel Harald Eia som har vist stÞrst kreativitet
 :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Sikkert blitt anbefalt tidligere, men den er fin fin:

https://www.imdb.com/title/tt0808185/

Men imo, ess er denne!

Joner eier skjermen!

Det er sprĂžtt men jeg kan se dem
her nede har alt! feil lukt og feil farge!
Det finnes ikke pillĂžer mot mĂžkkete vann

1 Like