Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Anbefaler Eyes Wide Shut, kommer til å bli en kultfilm uten like.

Åpenbart inspirert av Epstein-hollywood pedoring makt-eliten. Kubrick døde mystisk noen dager før filmen var ferdig, og det ryktes at filmen mangler flere scener som ble fjernet etter Kubricks død og før premieren.

4 Likes

Sound of freedom anbefales, for en trist, men også “takk og lov for at noen gjør noe” følelse.
Sound of Freedom (2023) - IMDb

4 Likes

1 Like

Den første Hobbiten-filmen er jo egentlig ganske bra etter hva jeg husker. Den tredje filmen husker jeg som noe makkverk som bare varte og varte. Ser at de tre filmene dekker henholdsvis 82, 81 og 50 sider iflg denne fyren. Stemmer jo ganske greit. Spesielt kampscenene var ekstremt dølle.

Til sammenligning, så er det vel rundt 300 sider pr LOTR-film.

Ser at de to første Hobbiten filmene har 7,8 på IMDB, mens den siste har 7,4.

1 Like

Det er vel kanskje en grunn til at jeg ikke så den siste da :zipper_mouth_face: nummer to var ganske bra

1 Like

1 og 2 var ganske solide, 3 total katastrofe pga dårlig planlegging og tidsnød. Det har også gjort tror jeg, at trilogien har fått mye mer negativt rykte og omtale enn det ellers ville gjort.

Noe som også den nyeste Star Wars trilogien lider av, helt avgjørende med en bra wrap up og rød tråd. Ringenes Herre har fått legendestatus på hvordan de nettopp mesterlig utførte dette, det var en utrolig grundig og nøye planlagt produksjon👍

2 Likes

Anbefaler å knytte bibliotekkortet til Filmoteket og Cineasterna (Deichman).

Har funnet mange bra filmer der som ikke dukker opp i Netflix/HBO/etc.

Le Havre (Netflix)/Fallen Leaves/Past Lives

1 Like

Ikke begynn å se https://m.imdb.com/title/tt8367814/ kl 2330.

2 Likes