Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

Er det kommer noen fundamentale nyheter siden kursen lÄ pÄ 30? Hvis ikke tror jeg den like gjerne kan falle dit. Vedder ikke pÄ det da, sitter fortsatt 80% lastet.

Q2 rapporten var vel det som satte fart opp fra 30, pluss at det har kommet en del ordre og samarbeid med “modulhus” i HK.

Tror du har rett i at den godt kan falle videre, men jeg tenker at oppsiden er sÄpass stor pÄ litt lengre sikt at jeg lever greit med Ä bli med litt nedover fÞrst om det skjer. Planen min er at hvis den stenger litt under SMA 50 pÄ mandag sÄ selger jeg kanskje med et lite tap. Dersom evt fall pÄ mandag er stÞrre sÄ akkumulerer jeg pÄ ca 32 og evt ca 30.

1 Like

Jaja
da ble det salg pÄ 33,77 :neutral_face:

Da ble det ned, nÄ er det vel ikke akkurat noe sÊrlig stÞtte fÞr 28-32, sist snudde den opp pÄ 29-tallet. Er godt fornÞyd hvis jeg kan kjÞpe igjen pÄ 30-32 et sted. MÄ bare bestemme meg for hvor. Tror bunnen blir hÞyere denne gangen.

3 Likes

Ser ut som det snudde idag?

Spennende punkt og fin reaksjon opp i dag

3 Likes


og det gikk jo bra
Not! :joy:

Endte opp med Ä bruke kapitalen pÄ Starbreeze i stedet for her, sÄ blir nok bare sittende med den posisjonen jeg har nÄ inntil det evt blir frigjort noe kapital, eller det skjer noe mer interessant her.

1 Like

Noen som vet hvorfor Fingerprint har falt 7% hittil i dag?

FINGERPRINT CARDS: UBS kutter anbefalingen i Fingerprint Cards fra nÞytral til salg. KursmÄlet reduseres til SEK 30 (34).

(Fra nyhetsbrevet til BĂžrsXtra)

2 Likes

Pluss innsidesalg fra nÄvÊrende divisjonssjef. Riktignok noe som skjedde tidligere i Är.

1 Like

Interessant Ă„ se hvem som selger i dag:
image

 det ser ut til Ä vÊre smÄsparerne.

Satser pÄ en rekyl i Starbreeze sÄ jeg fÄr kjÞpt pÄ denne dippen. Det er en pen trading range fra ca 28 kr til 42 kr, med mesteparten mellom 32 kr og 38 kr:

3 Likes

Tredje gang vi har fÄtt rekyl pÄ bunnen av opptegnet trendkanal. RSI ser ut til Ä fÞlge samme trend.

PĂ„ tide med kjĂžp igjen?

5 Likes

Det forventes 800-840mill i Q3 i en profitwarning fra FING, hvor mye er bakt inn?

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/09/18/fingerprint-varnar-for-intaktsprognoser.html

Noe, men absolutt ikke alt:

Noen som har en link til kvartalsrapportene for Fingerprint? Jeg finner bare ting fra 2015


Det stod i artikkelen fra avanza:

Analytikerna spÄdde inför mÄndagens besked att intÀkterna i det tredje kvartalet skulle uppgÄ till 1.507 miljoner kronor, enligt SME Direkt

sÄ det er ikke rart aksjen faller en del.

https://corporate.fingerprints.com/en/financialinfo/financial-reports/

Åpne linkene i ny fane

800 millioner omsetning pÄ et kvartal er vel ikke sÄ dÄrlig med den market capen vi ser nÄ? Hadde litt flaks her og solgt en del for Ä frigjÞre til andre case, men kjÞpte tilbake her pÄ 26.80 sÄ fÄr vi hvor smart det var. Billigere enn innsidere kjÞpte i hvert fall.

Hvorfor faller den sÄ kraftig?