Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

Profit warning

Kommer vel ann på hvilke marginer de klarer å holde framover ?

Jo, men husk at de er også med i smart card gamet og jeg synes ikke 8 milliarder market cap er mye med tanke på at de også kjøpte Delta ID til 1 milliard som man får med her nå.

1 Like

Ganske bra kurs om de klarer å opprettholde marginene på 25% ish? Noe som sier at de ikke skal klare å ligge på 25% @holmes ?

Marginene i 2017 har vel vært 9% ? Klarer de å komme opp til 30-40% igjen er det jo bare å hamstre på disse nivåene…

Så på feil tall ( gross margin) Men profit margin lå vel på rundt 25-30 i 2016.

1 Like

Cost of sale er jo relativt hyggelig, så det de trenger er å få noe igjen for R&D de driver med.

De har mer eller mindre kjørt med samme R&D + admin kostnader i 2017 som i 2016, selv om de i 2016 solgte mye mer.

Blir spennende å se cash flow i Q3, det positive med lageroppbyggingen (som i utgangspunktet så klart er negativt) var at de får inn mer cash enn tidligere siden sensorene allerede er produsert.

2 Likes

Spørsmålet som jeg ser det er om Fingerprint planlegger å vokse seg ut av situasjonen de er i, eller om de planlegger å effektivisere seg ut av den. Jeg er ok med begge, men de må jo levere en av delene. Jeg har kjøpt pga innsidekjøpene i aksjen som jeg tror reflekterer en god holdning innad i selskapet og at den ansatte/ledelsen har en god bedriftskultur.

At et selskap i denne type bransje leverer en profit-warning for et separat kvartal er heller ikke noe som beskymrer meg veldig. Kitron guidet et halvår ut i 2016 at omsetningen ville komme i nedre intervall av hva de hadde guidet tidligere. Det betyr ikke at de hadde sluttet å levere, men at de hadde noen midlertidige problemer. 2017 ser ut til å komme i øvre enden av intervallet de hadde guidet.

Nå er vel dette første gangen Fingerprint er ute i hardt vær, så det kan være jeg ser flere likheter med Kitron enn det faktisk er.

2 Likes

Hvor langt ned tror dere vi skal ? Jeg har kjøpt litt idag så da er det vel fare for at vi skal lengre ned :wink:

1 Like

Jeg har også kjøpt (mer), men vanskelig å si. Vil jo helst se noen innsidekjøp eller annet som kan gi optimisme igjen

fra børsxtra nyhetsbrevet:

FINGERPRINT: Carnegie reduserer kursmålet for Fingerprint Cards til SEK 16 (22) – gjentar salgsanbefaling.

1 Like

Spørs om de treffer nå da… Alle bommet før det ble en suksess, så bommet alle når det ble en suksess. Og nå i død perioden er alle blitt pessimistiske igjen. Ser ikke hvorfor de plutselig skal treffe nå når de har bommet hele veien hit.

1 Like
1 Like

Sant, men det forklarer ihvertfall hvorfor aksjen faller.

1 Like

Nå har jo iPhone X blitt lansert med facerecognition istedenfor fingeravtrykkssensor. Kan det være at markedet er redd det er begynnelsen på en ny trend for mange av Fingerprints kunder?

Det er jo sannsynlig, men såvidt jeg forstår, så leverer Fing det gjennom selskapet de kjøpte opp? Eller har de kanskje ikke et ferdig produkt?

1 Like

“We are also receiving distinct signals that our offer to acquire Delta ID was strategically correct. There is keen interest among our customers in using multiplemodalities, specifically fingerprint and iris recognition, in the same device and, thanks to a licensing model with Delta ID, we can already offer this.”

Fra Q1. Nå er vel kjøpet godkjent og gjennomført. Ser i hvert fall ut til at de har et salgbart produkt! Kanskje en del av markedet ikke er godt nok informert (jeg feks; som ikke husket kjøpet av Delta ID).

2 Likes

Jeg tror det er en tabbe å kutte ut finger helt og håper de fleste går for både finger og tryne.

2 Likes