Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fingerprint Cards (FING) 🖐

Hva ser du på her, omkring 14 kr?

Jeg endte opp med å kjøpe litt på 16-tallet på grunn av innsidekjøpet. Kortsiktig er det nok innsidekjøp og senkte målkurser som er henholdsvis positive og negative triggere her. Hvis det kommer flere innsidekjøp eller den kommer ned på 14 tallet er det interessant å øke.

2 Likes

Vi er i en konsollideringsfase i dette markedet (fingeravtrykssensorer), hvis man har troen på at FING blir en av vinnerne der, så vil vi se et voksende marked, ihvertfall når man tar med at de også har teknologi for ansiktsgjenkjenning.

Det jeg ser på som rimelig kritisk er hvordan det går med oppkjøpsselskapet. I Q3 så gjorde de nesten “ingenting”. Blir det som Starbreeze sitt oppkjøp av Geminose? Eller blir det som publiseringsavtalen for Dead By Daylight?

Det er fristende å følge Holmes sin tanke her, at firmaet er godt drevet, og at de bare er i en omstillingsfase og at de etter det kommer til å komme tilbake til å levere flere hundre millioner i resultat hvert kvartal.

For at de skal kunne komme seg igjennom omstillingen, så krever det kapital. Jeg så at de hadde en milliard kroner i utgangen av Q3, men når jeg leste kvartalsrapporten, så ble jeg usikker på om de enda ikke har betalt for oppkjøpet sitt på en milliard? @holmes hvordan tolker du det?

1 Like

De har betalt det meste av Delta ID, jeg synes balansen ser sterk ut, og slik jeg tolker det er 2017 det tyngste året og at ting kan lysne i 2018. Lageret er en av faktorene som har presset selskapets lønnsomhet, men det har også gitt god cash flow, og vil trolig fortsette å gi grei cash flow i Q4.

28

Edit: Enig i at Delta ID bør begynne å vise litt fremdrift, og i hvert fall at vi får noen nyheter og ordre som kan gi optimisme. Faren er om alle vil hoppe rett på face id på bekostning av iris, men Face ID er en svært dyr teknologi. Blir spennende å følge med på hvordan iPhone X gjøre det og hvordan konsumentene tar i mot Face ID, jeg synes det høres litt klønete ut, men jeg trodde jo heller ikke på iPad da den kom :slight_smile:

1 Like

Fra side 9:

On June 7, Fingerprint Cards acquired all of the shares in Delta ID Inc.
The preliminary acquisition analysis identified intangible assets totaling SEK 331.7
M. Goodwill amounted to SEK 697.6 M.
SEK 19.0 M of the withheld purchase consideration was paid during the third
quarter and the remainder will be paid over the next five quarters.

Vet du hva de skal betale over de neste fem kvartalene?

Tror det blir ca det samme som Q3, ca 20 msek per kvartal.

Det kan bli mer dersom de overstiger prognosene for 2017, men tror ikke vi trenger å bekymre oss for det siden det ikke er meldt noen ordre enda.

En tilläggsköpeskilling på upp till 14 miljoner dollar, eller cirka 124 miljoner kronor, kan komma att betalas av Fingerprint om Delta ID:s intäkter överstiger dess intäktsprognos för 2017.

1 Like

FINGERPRINT
BÅDE IRIS OCH TOUCHSENSOR MED I JAPANSK SMARTPHONE (Direkt)
2017-11-01 08:22
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards touchless biometriska lösning Active Iris och touchsensor FPC1145 finns båda i en nyligen lanserad smartphone från en ledande japansk tillverkare.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Detta är Fingerprints första kommersiella lansering med multimodalitet, med både fingeravtrycks- och irisigenkänning finns med.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

INGERPRINT
HAR IRIS OCH SENSOR MED I BITVAULT-TELEFON (Direkt)
2017-11-02 09:55
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards iris-scanninglösning Active Iris och touchsensorn FPC 1028 är med i smartphonen Bitvault, som nyligen lanserades.

Det skriver Fingerprint på sin hemsida.

Bitvault, som beskrivs som den första blockkedje-telefonen, erbjuder flera olika blockkedjetjänster. Enligt Fingerprint är telefonen den mest säkra för att genomföra bitcointransaktioner.

1 Like

FINGERPRINT
UTVECKLAT ULTRALJUDSSENSORTEKNIK FÖR IN-DISPLAY (Direkt)
2017-11-01 08:14
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards har utvecklat en ultraljudssensorteknik med syftet att möjliggöra att fingeravtryck kan avläsas var som helst på en skärm på en smartphone eller annan enhet.

“Fingerprints förväntar sig att samverka med nyckelkunder under den första halvan av 2018 för att vidareutveckla tekniken och föra ut den på massmarknaden”, skriver bolaget i ett pressmeddelande med anledning av bolagets evenemang “Technology Update”, som hålls på eftermiddagen.

Bolaget uppger att en allt större del av FoU-resurserna har omfördelats från kapacitiva sensorer i mobiler till annan teknik, varav en är in-display-sensorteknik. Fingerprints började utveckla in-display-teknik för fingeravtrycksigenkänning i slutet av 2016.

Fingerprints ambition är att möjliggöra för användare att autentisera sig genom att placera sina fingrar var som helst på en smartphones skärm. Därmed försvinner behovet av en fysisk knapp. Detta står även i kontrast till andra in-display-sensorteknologier där fingeravtryck endast kan avläsas i ett litet dedikerat område på skärmen, skriver Fingerprint.

“Jag är väldigt glad över vår in-display-teknik. Den är verkligen innovativ och gör att fingeravtrycksigenkänning kan utföras på nya sätt på många olika ytor. Jag kan se många potentiella applikationsområden, men vårt första fokus är naturligtvis användningen i avancerade smartphones”, säger vd Christian Fredrikson i en kommentar enligt pressmeddelandet.

3 Likes

Får de til det, så blir jeg imponert, og jeg tror en slik sensorløsning vil selge veldig bra.

2 Likes

Redeye har en analyse: https://www.redeye.se/company/fingerprint-cards/569034/fingerprint-cards-ultra-high-tech

The ultra-high tech and ambitions of FPC are impressive. FPC claims that it will launch an in-display solution based on ultrasound. If FPC can deliver on this promise it will succeed where the giant Qualcomm so far has failed despite a head start of several years and a significantly larger R&D budget.

The smartcard progress also looks solid with recent pilot orders and partnerships. However, there is sadly no news regarding the problems in the bread and butter smartphone vertical.

Following some short and mid-term estimate adjustments our new base case is SEK 24 (27). In our reasonably pessimistic scenario we estimate a fair value of SEK 10 per share. As we have said several times before, a share price turnaround requires turnaround figures as well.

Link til hele rapporten: https://www.redeye.se/articles/download-file/sites/redeye.se/files/private/report_files/2017/11/update_20171108_37412.pdf?articleType=update&articleTitle=Fingerprint+Cards%3A+Ultra-high+tech

Uthevingen over er min, og selskapet er jo definitivt interessant, men som de sier, Qualcomm har feilet på det FPC prøver seg på. Klarer de det, så tror jeg markedets syn på selskapet fort kan ta en u-sving.


Av punktene over, så er det vel Financial Strength og Management som er de mest interessante. Med finansene i orden, så kan de drive på en god stund før aksjen plutselig faller med 66% og man må bli med på en emisjon eller bli vannet ut.

Med det siste kursfallet, så er FPC verdsatt til ca 5,2 mrd sek, og har ca 1 mrd SEK i cash.

Ting jeg ikke var klar over:

FPC on the technology event stated that iris is the most secure technology
and that it can now, according to tests from the US government, reach FAR
levels of 1/1 billion, which is 100 times more secure than Apple’s Face ID. In
addition, all other body parts, except the iris, change throughout a person’s
lifetime.

Tror jeg skal bruke TA til å finne et godt tidspunkt å øke på her, men volatiliteten er såpass høy at det blir vanskelig.

2 Likes
3 Likes

FINGERPRINT CARDS B
Fingerprint Cards AB notes media- and market speculation (GlobeNewswire)
2017-11-23 11:48
Fingerprints notes this morning’s media and market speculation regarding the preparation of a possible takeover bid for the company’s shares. In accordance with the company’s policy, Fingerprints does not comment on rumors or speculation or other facts circulated in the media unless the company is obligated to do so. The stock exchange has however, in accordance with its rules, required the company to comment on the information.

The company has received a letter regarding the preparation of a possible takeover bid for the company’s shares. Since the overall assessment is that the probability for the offer plans being realized is low, the company does not consider that the information constitutes insider information. The company has therefore not had an obligation to independently comment on the information.

The company will hereafter not comment on rumors or speculation or other facts circulated in the media unless there is an obligation for the company to do so.

3 Likes
2 Likes

Kursen i denne har vært tragisk siden slutten av 2016. Må vel snart finnes en bunn i denne. Noen som har en ta/fundamental analyse?

1 Like

Det var da et ganske spenstig innsidekjøp.

Aksjen er vel nå prisa kun utifra egenkapital?

1 Like

Vurdere ting helt riktig men gjør jo ikke noe med det i praksis. Innsidekjøpet her var nok gyldent

1 Like

La inn eit kjøp her no i kveld på 7.7
Trur det blir bra.
Kan ikkje så veldig mykje om dette selskap, men det ser ut som ein god bunn og ein ytterligare rekyl er venta.:sunglasses:

Og der var rekylen. Den satt langt inne.

Noen som kunne tenkt seg å ta ein ta på denne?