Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Firi småprat 💰

Det er flere ting som er dårlig med Firi og som er poengtert tidligere, men uten at de har gjort noe med det. Hvorfor i all verden er det ingen verdier i y-aksen for eksempel? Det finnes ingen innstillingsmuligheter på grafene og fremstillingen er ofte dårlig etter min mening.

Det er fortsatt ikke mulig å velge valutaen du ønsker å se verdiene i, burde vært den enkleste sak i verden å legge inn mulighet for dollar i det minste. Dette er poengtert for lenge siden.

Totalinntrykket er som med mange andre oppstartsfirmaer (hvis man fortsatt kan kalle Firi det), vekst for alle penga, ikke etterkom kundenes ønsker om forbedring. Dessverre.

4 Likes

I alle selskaper er det avveininger.

For noen vil det å se verdien i dollar være kult, men sansynligvis for flertallet så er det mye bedre å se det i NOK.

De som følger Firi tett vet at selskapet jobber knallhardt med Mika og andre regulatoriske krav som kommer og da blir det mindre tid til nice to have. Fordelen er at vi får en aktør som er 100% compliant med alle reglene som kommer som igjen gjør det fryktelig mye enklere å flytte penger mellom bank - firi og bank.

Så får man heller håpe at det kommer ting som støtter opp om de som ønsker å trade mye eller ha mer avansert funksjonalitet.

Å delta i undersøkelsene firi kjører ut er også en god måte å pushe ideene man ønsker.

2 Likes

Her er du både ufin og kunnskapsløs. Mulig du er farget av ditt eierskap i selskapet med den kommentaren?

Har ingenting med hva som er «kult» å gjøre. Det handler om at alt som er relevant og interessant om cryptos fremtid basert på analyse gjøres i alt annet enn NOK, og da gjerne dollar. For å relatere dette til egen beholdning og investeringer er selvfølgelig dollar å foretrekke.

Eier du noen utenlandske aksjer hvor du er tvunget til å forholde deg til ditt eget eierskap i NOK og ikke lokal valuta når chart skal vurderes og diskuteres? Måtte vært «kult» å forholdt seg til f.eks Newmont Mining sitt chart i NOK når resten av verden gjør det i USD.

Kanskje kult å se verdien i porteføljen i NOK, men norsk krone så ustabil som den er, egner seg ikke som noe annet enn en valgmulighet når det gjelder krypto.

Edit: så kan du jo spørre deg selv hvorfor TekInvestor opererer med BTC-USD og ikke BTC-NOK.

4 Likes

Nei jeg er nok mer farget over prioriteringer og hva som er den største kundegruppen.

( jeg mener de burde kjørt mye mer løsninger mot “pro” segmentet). Men dette er en liten del av kundegruppen og utviklingen har tydelig vist at min ide var feil.,

Kjøper du BTC på Firi i USD eller NOK?

Takk for feedback, alt blir tatt med tilbake til produktsjefen.

Alle valgene vi foretar oss med appen er bygd spesifikt for bredden av kundemassen vår, de vil forholde seg til NOK. Det er ytterst få som har tatt kontakt med oss de siste 4 årene som forespør om USD / Sats som mange andre gjør. Du får f.eks Y-aksjen ved å ta fingeren over grafen og data endres, dette er et UX valg som mange kunder har gitt inntrykk av at de liker. Vi kjører masse tester mot beta-testerne våre samt AB-tester i produksjon jevnlig. Så UX og UI endringer er et direkte resultat fra tilbakemelding vi får fra en stor gruppe med brukere, ikke enkeltpersoner.

Konsekvensen av å ikke gjøre som folk ønsker er at vi får kjeft overalt, men jeg kan med rak rygg si at vi prioriterer knallhardt for at man kan støtte oppunder 300K kunder som eier kryptovaluta hos Firi. Det er ingen tvil om de valgene som er tatt frem til nå. Men det er masse jeg vil at vi skal gjøre i tiden fremover, men vi er nødt til å prioritere for å sikre selskapetsdrift og fremtid med balanse på hva som faktisk er mulig å gjøre. Et helt rammeverk er implementert for å sørge for at vi ikke bygger tjenester for en fraksjon av den aktive kundebasen (godt over 200K i løpet av et år).

3 Likes

Er det planer for å kunne belåne porteføljen sin i fremtiden? Eller er det noe regulatorisk som hindrer dere?

Spør for en venn😉

2 Likes

Dette er nok noe alle drømmer om, lån i den forstand vi kjenner fra banken er ikke så enkelt å få til, konsesjon bygger moat men hemmer også innovasjon. Jeg har mine beste folk på dette, vi har sett på dette en god stund.

Ingen garanti for at man får det til, men vi utforsker muligheten for vi har mange kunder som ser for seg dette, meg inkludert!

4 Likes

En ting jeg reagerer litt på er alle klagene Firi får for høye avgifter. Burde dere ikke sett litt på dette ettersom jeg selv vurderer flytting til annen børs.

1 Like

Vi har over 300.000 kunder akkurat nå, at det er noen som klager over at vi er dyre er forventet. Vi justerer uttaksavgifter jevnlig (ca hver 2 uke), for 2 dager siden ble det gjort noen endringer som mer enn halverer uttaksgebyr for krypto samt lavere minimumssum.

Ellers så jobber et team med bedre priser i markedet akkurat nå.

Supert hvis uttaksgebyret er satt ned. Det gjør terskelen for innskudd lavere👍🏻

1 Like

Det er satt ned fra veldig høye grenser (markedet har løpt ifra oss) til ca 300kr minimum. Og fees ned på rundt 100 kr. Har satt en gruppe som følger med på dette enda tettere fremover

Når tenker dere å innføre stop loss?

Det vil bli bygd et nytt trading system i løpet av 2025 for mer avanserte funksjoner. Men vi ser på stoploss/limit ordre inn i dagens enkel kjøp og salgsflyt i Q1.

6 Likes

Har dere noen tanker om å innføre VIP-nivåer, dvs at man betaler mindre for transaksjoner dersom man handler mye. Vil tro at det blir mindre churn fra de som ønsker å handle noe mer aktivt, samt at dette også vil kunne føre til bedre likviditet/ flere transaksjoner, og høyere inntekter totalt sett.

Ja, vi har gjort analyser på dette i snart 1 år. Ble satt på pause når regulering og markedet stod på sitt verste. Det i kombinasjon med swap (krypto-krypto) så kan det bli litt av en kombo :open_mouth:

4 Likes

Det er tydeligvis mye som må tas hensyn til, og jeg har ikke vært fornøyd med firi slik den er pr. idag, men jeg ser det jobbes med forskjellige løsninger og det at @Firi_Thuc er så tett på tekinvestor med innspill og svar ser jeg på som meget positivt, samtidig som noe av det jeg har savnet er underveis, sikkerhet og stabilitet er tross alt viktigst, noe jeg har inntrykk av står øverst på lista :+1:

4 Likes

Vi er heldige som har Thuc som gidder å komme innom å svare. Tror ikke mange skjønner hvor ekstremt mye arbeid det er å være compliant innenfor Europas grenser når det kommer til krypto.

Fordelen er at vi har et Norsk Firi som ikke bare vokser, men som også vil være her når neste runde med tunge reguleringer slår til.

8 Likes

Får ikke kjøpt med Vipps hos Firi i dag. Fungerte i går.
Bare hos meg?

Får du noen feilmelding? Jeg kjøpte nettopp og det gikk fint😅