Er det ikke større sjanse for at NAS skal ned mot FLYR?
Tror ikke man bør sammenlikne verdsettelse opp mot NAS.
De er vel sykt overpriset atm.
Then again, markedet er et sirkus🤡
Joda, helt klart at NAS er priset på veldig høye forventninger. Det jeg liker med FLYR er at de ikke har gjeld, har fått på plass gode avtaler (tilsynelatende), og kommer inn i markedet på en tid hvor verden gradvis åpner opp og folk er mer reiselysten enn før. Det hjelper også at tallknuserne har regnet seg frem til både 7.50 og 10 kr aksjen, så får vi se hva fasit blir frem mot sommeren. Jeg tror den fint kan klare ATH innen slutten av mai / begynnelsen av juni
Mye bra ja, men jeg tror det blir Sell in May jeg…
Så tror jeg tallknusernes kursmål er for 2022/2023 og jeg tror ikke man trenger å posisjonere seg 1-2 år før, i disse tider.
Snitt 4,99, sitter godt med det… Og det er meget godt at Spetalen snart er ute, har vel bare 2 millioner aksjer igjen.
På dagensoppdatering sitter han på 7,5 mill fordelt over flere selskaper
…hva skal vi tro på?
(23. april)
(25. april)
Fortsatt inne i formasjonen - begynner å bli thight.
Kjøpersiden ser rimelig bra ut i dag, men kan jo selvfølgelig endre seg…
Nærmer seg vel billettslipp for FLYR snart. kan gi litt presse
Edit:
Dersom et norsk flyselskap skal klare å tjene penger vil jeg tro at et nystartet selskap uten gjeld har bedre muligheter enn et skaddeskutt NAS som fortsatt har 20 milliarder i gjeld.
Vil tro at etter hvert som selskapet starter flyvninger vil de opparbeide seg goodwill fra forbrukere og retailinvestorer
Gidder du å poste en teknisk analyse?
Må le litt når jeg ser hvor få folk Ryanair har sammenlignet med de andre
Teknisk er det ikke så mye å si . Ligger i range mellom ca 5kr og 6 kr. Brudd i en av retningene viser veien videre. Oppgangen de siste dagene er positivt, men brudd opp av 6 kroner vil være syretesten på oppsiden
Mår flyvninger begynner. Vil det skape overskrifter og mer hype rundt selskapet som igjen kan føre til god økning i aksjekursen ut 2021, ville derimot ventet med å kjøpe.
Første flyvning er vel til Tromsø i høst om jeg husker rett?
30 juni er vel datoen for første flyvning som er kommunisert foreløpig
Allerede i juni ja. Det var jeg ikke klar over, da er nok start/mid juni en god periode og posisjonere seg før driften virkelig begynner
Rykter om at Wizz kaster inn håndkleet for Norsk innenriks fra 14. juni. Skader ikke hvis riktig.
Kortlivad satsning
Flyr Flyr snart?
Fra FB siden til Flyr:
Den første versjonen av bestillingsløsningen er klar om noen få dager, og vi synes det er skikkelig stas å kunne invitere deg til et forsalg med mulighet til å bestille de aller første Flyr-billettene som blir lagt ut. Meld din interesse nedenfor, så sender vi deg en ny e-post straks det åpner.
https://bit.ly/3vtPAMA
#FlyrNorway #newairline
At wizz avslutter satsing i Norge er veldig positivt. De er et lavpris selskap som kunne presse ned prisene mye og gjøre det umulig for norwegian og flyr å konkurrere på pris. Med mindre konkurranse kan også prisene ligge stabilt. Flyr starter på blanke ark mot et Norwegian og sas som vil slite i lang tid etter covid økonomisk før de klarer å gå i pluss.
Ofte bruker small caps lenger tid på å tjene penger enn etablerte virksomheter, men her kan flyr raskere komme på nivå med sas og norwegian som vil bruke lang tid på å hente seg inn igjen.
FLYR: STARTER BILLETTSALG MANDAG
Oslo (TDN Direkt): Flyr starter sitt billettsalg mandag 31. mai klokken 12, og vil fra start tilby flyvninger til Tromsø, Bodø, Harstad/Narvik, Trondheim, Bergen, Alicante, Malaga og Nice fra Oslo.
Nesten 100.000 har meldt seg på nyhetsbrevet til Flyr, og forhåndssalget vil vare i et par dag rettet mot mottagere av nyhetsbrevet. Booking på nett vil gradvis åpne når salgssystemet, basert på ny teknologi, er introdusert, opplyses det.
Flyr har nå 67 ansatte.