Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

AVAnzianerna påväg också :slight_smile:
image

2 Likes

Du tror ikke Norwegian/SAS vil presse prisene for å slippe en irriterende konkurrent?

SAS tviler jeg på at kan stole på businessmarkedet. Tenker at rundt 50% av business reisene har blitt borte etter utstrakt bruk av videomøter i snart et år nå. De må derfor satse på privatmarkedet.

Ja håper det, så alle kan få fly billig, men tror av erfaring at billettprisen vil legges på “soft spot”, der de får fulle fly og tjener penger. Fokus vil være på inntjening i hvertfall de første par årene, hos NAS og SAS, etter Covid tror jeg. Det er ingen som tjener på dumping priser i lengden…

Og så vil det bli mange kampanjer med kroner199,- for å fly en vei, der det koster skjorta den andre veien osv. slik som vi er vant med fra NAS før Covid.

Bortfallet av flytrafikken etter 11 september varte bare 1-2 år så var business trafikken tilbake igjen. Tviler derfor på at videomøter kan erstatte fysiske møter i lengden da dette bare er en “nødløsning”. Men vi får se, blir dårlig for hotell og reiseliv i såfall hvis Covid mentaliteten blir permanent,
Men du har nok rett i at Videomøtene har kommet for å bli, men jeg tror ikke at business trafikken har forsvunnet for godt, men at den sakte men sikkert vil ta seg opp igjen.

I mellomtiden kommer SAS til å sloss om kundene, og ikke stole på at businesskundene kommer tilbake etterhvert?

Altså, kan godt være dette går supert for Flyr, men tenker jo at det blir rimelig beinhard konkurranse her.

1 Like

Erlend Henriksen fra podcasten Aksjesladder har kjøpt seg inn i Flyr de siste dagene. Det er mulig at det er “Jallakongen” med disipler på Xtrainvestor, som drar opp omsetningen.
Tipper kongen av Jalla kommer til å hause Flyr aksjen i podcasten som kommer i helgen…

2 Likes

Flyr er poppis på Shareville/Nordnet også:

1 Like

Jeg må si meg overrasket og imponert over at vi endte i pluss i dag. Rent teknisk forventet jeg et pullback ned til minst 5.20. Bryter vi 6 kr ila. neste uke så kan vi begynne å snakke 50 øres intervaller opp mot Carnegie’s kursmål. Men jeg avventer likevel å kjøpe mer til vi tar ut 6 kr :slight_smile:

1 Like

ASP på besök i FLYR ser jag på listan. In ut sprut slut tippar jag på den. Bra det är volym.

2 Likes

De tekniske løsningene har vel tatt noen steg siden 2001, så den sammenligningen blir litt meningsløs. Trenger jo ikke fysisk være tilstede for signeringer lenger engang.

Kör vi! :airplane::small_airplane::flight_departure:

Flyr starts ticket sales at the end of May and the first flight goes to Tromsø on June 30

https://newsweb.oslobors.no/message/529880

1 Like

At ASP tar plass i sandkassa der småaksjonærer på Shareville/Nordnet/avanza snart eier hele selskapet, er vel ikke så overraskende.

Det er vel sånn han tjener penger… Håper dere rævkjører han denne gangen🙂

2 Likes

Ja er ikke uenig, de hadde vel bare telefonmøter og mail i 2001. Tandberg hadde vel bare noen primitive Videomøte-løsninger.
Tror ikke business markedet vil sprette tilbake igjen til normalen, men tror at det sakte men sikkert vil ta seg tilbake til “normalen” før Covid…

1 Like

Atle og Erlend “Jallakongen” Henriksen er som hund og katt inne på XI Chatten. Ikke ofte at begge er i samme aksjen…
Kan bli en trader favoritt denne aksjen fremover, særlig når det blir nyheter i mai, med muligheter for gjenåpning av samfunnet…

2 Likes
1 Like

Bare å løpe og bestille ferien @erpe80 - @Konamixx låner nok ut kåken sin via Air BnB. . :sweat_smile:

1 Like

Det som er sikkert er at aksjen kommer til å ha flere fine heisøyeblikk, både opp og ned :see_no_evil:

2 Likes

Jäkla tur man är i pulje 7 för vaccin!!

2 Likes

Heja FLYR som inte driver med MAX

2 Likes

https://www.hangar.no/forste-flyr-fly-er-ferdig-dekorert/?fbclid=IwAR2uOmv6jdlYYHEThfAI6OukUlVIuwjwyx9DRysbkuYhY_HHib2D0u4HTkk

2 Likes