Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Nu har spettet börjat kränga ut papper. 2mill i måndags

2 Likes

Spetalen er helt sikkert ute. Det gikk en stor post på 5,5 mill (5,40) på tirsdag. Spennende å se hvem som har kjøpt.
Tipper salgspresset er borte. Går fort 10-20%

FLYR: ARCTIC STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 10
Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities starter dekning av Flyr med en kjøpsanbefaling og kursmål 10 kroner pr aksje, ifølge en analyse torsdag.

“Final call before take-off”, skriver meglerhuset, som mener dagens aksjekurs gir en interessant mulighet for nye investorer å komme om bord før første fly tar av og innenlandsk etterspørsel begynner å hente seg inn.

Kontantstrømanalysen er basert på en gjennomsnittlig kapitalkostnad på 10 prosent og en fri kontantstrøm på 200 millioner kroner etter 2025. Kursmålet gir en selskapsverdi (EV) mot ebitdar på 6,1 ganger på 2023-estimater.

1 Like
1 Like

Hadde planer om å gå inn igen om vi droppa under 5. Men ser ut att dröja. Men omöjligt att veta hur det ser ut 1,2,3…5 dagar nu när Spettet är inne med arton konton

Kjøp billig, selg dyrt, vær forsiktig med bruk av stop loss (bedre med manuelt triggede ordre)?

2 Likes

Bruker aldrig stop loss. Det är för paperhands

Både Carnegie og Arctic har kursmål som er betydelig høyere enn dagens kurs, jeg har skalert litt ut og tenkte å kjøpe inn igjen under 5ern som deg men kanskje vi må litt mer opp i pris? Tok noen lodd på 5.25 og tar nok litt mer. Føles som jeg trader Funcom :slight_smile:

Selger du ikke aksjer i nedtrend? :stuck_out_tongue:

Kanskje verdt å vente og se hvilken vei dette kanskje går…

1 Like

Ja nu är det inte lätt att spå framtiden med Spettet inne med så många konton. Trejder haven denne

1 Like

1 Like

Det er ingen tvil om at aksjen er i en nedtrend, men jeg synes ikke man skal se vekk fra de stigende bunnene / fallende toppene på høyere timeframes. Det var også 2 gapper som ble laget på vei opp der (røde sirkler) som nå er tettet, og jeg ser fundamentalt ikke hvorfor FLYR skal prises sykt mye lavere enn NAS som har massiv gjeld og en skadet merkevare.

Hvis FLYR bare kommer opp i noenlunde NAS sjiktet om et par år, så snakker vi jo 3.5x :sweat_smile:

Ser ut som det är “”“NÅGON”"" som ska ut med lite igen ja :sweat_smile:

Er det ikke større sjanse for at NAS skal ned mot FLYR?
Tror ikke man bør sammenlikne verdsettelse opp mot NAS.
De er vel sykt overpriset atm.
Then again, markedet er et sirkus🤡

2 Likes

Joda, helt klart at NAS er priset på veldig høye forventninger. Det jeg liker med FLYR er at de ikke har gjeld, har fått på plass gode avtaler (tilsynelatende), og kommer inn i markedet på en tid hvor verden gradvis åpner opp og folk er mer reiselysten enn før. Det hjelper også at tallknuserne har regnet seg frem til både 7.50 og 10 kr aksjen, så får vi se hva fasit blir frem mot sommeren. Jeg tror den fint kan klare ATH innen slutten av mai / begynnelsen av juni :slight_smile:

1 Like

Mye bra ja, men jeg tror det blir Sell in May jeg…

Så tror jeg tallknusernes kursmål er for 2022/2023 og jeg tror ikke man trenger å posisjonere seg 1-2 år før, i disse tider.

1 Like

Snitt 4,99, sitter godt med det… Og det er meget godt at Spetalen snart er ute, har vel bare 2 millioner aksjer igjen.

På dagensoppdatering sitter han på 7,5 mill fordelt over flere selskaper

…hva skal vi tro på?
(23. april)

(25. april)