Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Carnegie er ute med kursmål:

1 Like

Ny artikkel om Carnegie analysen i FA:

1 Like

Greit å ta med at perspektivet er 2024/2025 og at også Carnegie mener at selskapets verdsettelse er høy pr i dag…

Såe, joa. 7,6kr i 2024 kanskje🙂

Blir med på en 5kr Emisjon før det, om sjansen kommer for et beløp under millionen…

1 Like

Hadde ju vart enklare att köpa under 5kr som vi var för någon dag sedan. En å vänta så länge

1 Like

Haha - good one @erpe80 :blush:

Ja, mange burde lastet det de kunne under 5ern. Var en No brainer spør du meg. Ingenting faller evig, og det er sjeldent man ser slike fall uten bounce, da pleier bouncen å bli kraftigere når den først kommer. At det ville komme en bounce på første melding fra FLYR synes jeg også var obvious.

Veien videre tror jeg kan bli mer ruglete, men trenden er nå i allefall snudd til Bull på daily, og jeg håper den kan sette opp et flagg her. Gjør den det er planen å øke beholdningen på brudd.

Good luck :partying_face:

2 Likes

Det har vel vært akkurat det vi har sett, spratt pent opp til 5kr igjen før det ble brudd opp videre på meldingen. Av og til burde jeg høre på mine egne spekulasjoner og ta en post, men selskapet krysser bare av 1 av 6 bokser på min kjøpsliste herfra: https://tekinvestor.no/t/verdiinvestering-value-investing/27794

2 Likes

Hvorfor øke ved et brudd opp nå, når det var en no brainer å laste det man kan, under 5? :wink:

Jeg velger å vente “lenge”, fordi det er LENGE til disse begynner å tjene penger🙂

Jeg lastet under 5 kr jeg - gikk desverre ut med 1/3 av beholdningen for tidlig.
Disse tenker jeg å gå inn med igjen når pullback er ferdig. Synes egentlig den holder seg mye sterkere enn det tekniske skulle tilsi, og må holde meg til plan fremfor å kjøpe på ren FOMO.

Du ser jo hvordan dippen i morges allerede er kjøpt inn; men jeg stoler ikke helt på det enda. Vil gjerne at den former et tydelig flagg som er enklere å kjøpe enn å prøve å kjøpe en dipp som er en bull-trap :smirk:

1 Like

I see. Vi kommenterer nok på to helt forskjellige grunnlag🙂.

Jeg skjønner hva du gjør, da du investerer fordi du mener du har gode forutsetninger for å gjette kursbevegelser daglig/ukentlig, og går inn og ut basert på det.

Jeg skriver mer på fundamentalt grunnlag. Ref min kommentar til analysen.

3 Likes

Ja, kan fort bli kommunikasjonssvikt når man investerer på ulikt grunnlag :slight_smile:

(Kan vel knapt kalles investering i tradisjonell forstand, det jeg driver med :smirk: )

3 Likes

Ja ser den Christian.
I praktiken omöjligt i nya bolag med alla de 6 punkterna
Lite mer risky från min sida. Men gillar den tillvaron :slight_smile:

Ja, jeg bare forklarte hvorfor jeg avskrev hele greia, Flyr er da en altfor spekulativ aksje for meg.

… ok, har noen spekulative aksjer i porteføljen, men der har jeg noe mer å gå på enn i Flyr :stuck_out_tongue:

2 Likes

Den dagen Flyr leverer gode tall er ikke kursen på 5 tallet lenger. Aksjemarkedet priser alltid selskapene med tanke på inntjeningen i fremtiden. Hvis Flyr bare leverer på de konservative målene til ledelsen, med 8 fly, vil PE være på 2 tallet i 2022 i følge Carnegie.

1 Like

Er det konservativt å tro at de får det til å gå rundt i det hele tatt? Det er jo massiv overkapasitet i flymarkedet nå?

1 Like

Jeg er ganske sikker på at jeg vil inn i reiseliv på ett eller annet tidspunkt, men ikke nå.
Er sikkert en massiv oppside der om et par års tid.
Først vil jeg se hvem som overlever.

Kise og Kjos er jo i start gropa med et selskap og?

Med 8 fly på «melkerutene» i Norge, og kortruter til Spania ved bruk av billig leasing på fly og erfarne NAS piloter har jeg vanskeligheter med å se at Flyr kan gå med tap. Disse rutene er «idiotsikre»/No brainer…

Konkurrenten NAS vil ha problemer med gjeld og refinansiering og vil dermed ha problemer med å oppskalere selskapet igjen etter Lockdownen. Wizz Air er mest for turister med sjeldne avganger og ofte lite gunstige tidspunkt, og har i tillegg dårlig komfort. SAS vil i hovedsak være mest for business markedet.

Konklusjonene er at det er plass til alle selskapene fra SAS til Wizz…

Flyr er blant de mest populære aksjene hos @Smaaspareren ;