Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Tror det var @Evilfreud som skulle in. Hört på stan.

Skal jeg ha flyaksjer er minimumskravet at selskapet har fly og tjener penger.

Kan jo funke greit med leasing, men det blir jo som en gearing av selskapet som fint kan komme ut av kontroll

God start på uken - på vei mot første betydelige motstandsnivå… :upside_down_face:

Vi prøver igjen; får vi brudd opp her eller skal vi ha et legg til ned? :thinking:

Edit: leg til ned ble det, men tror den bunnet her ifht. formasjonen.
Prøvde å fiske under 4.50 uten napp.

Er Spetalen fremdeles inne med sin opprinnelige beholdning?

Ja, fortsatt 10mil ( Et par dagers forsinkelse)

Mange av de andre Cornerstones har solgt seg ut, blant annet Ketil Skorstad og Arne Fredly. Det er nok dette som har bidratt til den overdrevne nedgangen. Men bra for @Smaaspareren som får kjøpe billige aksjer over børs på et gjeldfritt flyselskap…

1 Like

Jeg tenker at her var det mange som var med i emisjonen som tjente godt på å selge seg ned. De satt nå igjen med en liten rest som de bare har dumpet i markedet for å kunne fokusere på andre ting. Det er nok til å få kursen til å kræsje under 5 rent midlertidig.

2 Likes

Meget spennende utvikling her nå, men skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt og candlen er closet for dagen. Brent meg på det før i denne. Positivt er det da :rocket:

1 Like

Det jeg glemte å skrive er jo at det ikke er så godt å vite hvor mye de sitter igjen med som skal ut. Omsetningen er grei, om ikke all verden, 1-2m aksjer om dagen av totalt 150m aksjer.

Det er nok verdt å følge med her: Aksjonærliste

1 Like

Flyr is on track and the first Boeing 737 aircraft “LN-FGA” is to arrive at Oslo Airport in early May

3 Likes

Flyg påväg inn I FLYR :airplane::small_airplane::flight_departure::flight_arrival:

1 Like
5 Likes

Tipper den meldingen bekrefter bruddet opp på mandag :partying_face:

2 Likes

Volumdump og trappa ned.

Nå kan man vel øyne litt optimisme i chartet, men det krever at den går opp og tester rundt 5.3kr uten å umiddelbart dumpes ned. Kan like gjerne falle ned igjen til 4,7kr slik jeg leser chart, men det er nå ikke åpenbart bearish lenger - det kan slå begge veier.

Flyselskaper er fortsatt helt uinteressant for meg personlig pga sektoren og makrobildet, men isolert sett er det mer åpent her nå.

6 Likes

https://www.hangar.no/flyr-far-sitt-forste-fly-til-norge-i-mai/

2 Likes

Oppdatert chart av formasjonen over; opp +20% siden bruddet. Ikke sov på FLYR :smirk: :+1:

2 Likes

DH slut

1 Like

FLYR: CARNEGIE STARTER DEKNING MED KJØPSANBEFALING, KURSMÅL 7,6
Oslo (TDN Direkt): Carnegie starter dekning av Flyr-aksjen med en kjøpsanbefaling og kursmål på 7,6 kroner.

Det kommer frem av analyse fra meglerhuset onsdag.

5 Likes