Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Da var de i hverfall på konto ser jeg.
43.41% ekstra ja.

JEg har vel forståelsen for at det er normen med 20-50% muligheter for overtegning på slike emisjoner, mens Veldig hot askjer hvor en ikke har tegnigsrettiheter kan det være at du får 50/70% av aksjene du tegner deg for. Her var det jo krise emisjon til krise pris så skulle bare mangle.

Tenk de stakkarene som kjøpte på 5kr… og nå 0.95kr…

1 Like

Litt imponerende faktisk:

Hun viser også til at Flyr kun ansetter direkte i hele, faste stillinger, og at ingen i Flyrs ledelse har bonusordninger.

2 Likes

Hva tror folk da, solgt eller sitter inne til sommeren i håp om noe gode spikes ?
Ser ut som 1kr er den nye normen. Så spørs det bare på spetdalen og co om de begynner og dumpe?

1 Like

Tenker som jeg skrev i går at det er high risk men også potensielt high reward. Vi er avhengig av at verden sier pandemien er over inn mot sommeren. Ser det er flere som tenker slik, ref denne artikkelen:

-men kanskje må man ha mer data før større aktører kommer inn. Mange småsparere i denne aksjen, derfor er jeg litt overrasket at vi ikke trader under emipris allerede. Planen for min del er å laste mer under emikurs om den kommer dit. Har snitt rundt 1.60 nå, og regner med å komme ut i pluss her med tiden :hugs:

1 Like

Emikurs er vel egentlig ikke 0.95 ettersom dette var en enisjon for eksistreende aksjonærer.
De fleste måtte betale minst 14 øre for rep emi aksjene. Så teoretisk sett så er den faktisk under emi kurs allerede.

Men de som har masse penger får jo alltid fordeler men jeg er usikker på hvor mye de faktisk har fått i forbindelse med at alle kunne jo selge emisjons aksjene sine eller kjøpe aksjer (den gikk jo aldri til 0).

Litt spennede case så jeg beholder min andel i håp om litt crazy moves opp (nedsiden tror jeg er begrensett)

Sitter fortsatt i med alle aksjer, benyttet alle tildelte retter, handlet mer retter og mer aksjer idag. Verste fall ser vi ikke inntjening før neste år, forhåpentliogvis til sommeren iår. Kurs på 3+ til sommeren ikke usnannsynlig om pandemien gir seg nå. Tror dette blir bra!

1 Like

Jeg hadde kjøp på 0.95 men fikk ikke noe. Trodde folk skulle dumpe hardt i dag. 1.03 slutt er jo ok, men får håpe det kommer noe Good News :joy:

Det er sykt imponerende at et gigantkonsern som Ryanair bare går med noen milliarder i overskudd når de knapt får lov til å fly.

Lavprisflyselskapet la mandag denne uken frem et noe mindre underskudd enn ventet i sitt regnskapsmessige tredje kvartal, og gjentok guidingen av et underskudd for helåret 2022 på 250-450 millioner euro.

Til sammenligning gikk de 1020 MEUR i overskudd i 2019.

1 Like

Dette er jo egentlig ganske positive at de fikk så lite. Det betyr vel at de som faktisk kjøpte har litt mer troen på Flyr enn bare og gi maks til garantistene. Får håpe vi kan se litt rekyl opp igjen da. Alltid bra når de har cash. Folk er jo ekstremt klar for og fly,

Det samme gjelder for Øystein Stray-Spetalen, som fikk 5,26 millioner aksjer, noe han har betalt 5 millioner kroner for
Nå viser aksjonærlister at Fredly tegnet seg for 6 millioner, med rett over 6,3 millioner aksjer.

I forhold til denne burde det være mulig…
Hadde vært gøy og fått opp til 1,4-1,5… så en kan bryte en GANSKE trist trend…

1 Like

– At de kun har mindre eierposter tyder på at aksjonærer med retter tok det meste og at de som nummer to i tildelingsprosessen kun fikk smuler, skriver Sissener. :kissing_heart:

Jeg ville brukt logchart når du ser på hele historikken til aksjen?

I logview ser jeg størst motstand mellom 1.25 og 1.35 - her ser du også det er omsatt mest aksjer.
Samtidig treffer vi på nedtrendlinjen hvis vi kommer opp dit, men brytes denne er det ikke omsatt mye aksjer før 2.50ish og enda mer rundt 3.20 :slight_smile:

2 Likes

Ja jeg er ikke den mest avanserte på teknisk, men trend ned og bruddOpp = bra :joy:

Dette liker jeg bedre…
Må bare få ennslik for flyr…

Flyr AS - Traffic figures for January 2022

Dette ble en kostbar mnd. I tillegg til at fyllingsgraden er svært lav, er det få fly i drift og lav dekningsgrad ift. faste kostnader. En skal ikke se bort i fra at de brenner mye mer enn 50MNOK/mnd. her.

Dette var jo også forventet? :slight_smile:

Såvidt jeg vet betaler ikke FLYR for leasingkost på flyene så lenge de står på bakken.
Nå som verden åpner opp igjen er det de neste kvartalene - spesielt Q2 og Q3 som blir interessante. Regner med Q4 blir ganske dårlig, Q1 litt bedre og Q2 veldig bra :cowboy_hat_face:

Kan ikke si annet enn forventet nei
Alle vet jo at turistene har uteblitt. Nå må man se fremover. NAS og SAS har meldt stor pågang i bestillinger. Det samme burde skje hos Flyr.

2 Likes

Det er jo det som er caset her.
Grunnen til at Emisjon var så lav og fortsetter og trade her nede på 1kr ± er jo det vi viste.
Det som blir spennende nå er jo at de endelig åpnet opp og fra og med 1.Feb tror jeg veksten vil ta seg kraftig opp. Husk på ett så lite selskap skal det ikke mye til for en rask opptur.

Selvfølgelig har jo alle som ville ha aksjen kjøpt i emisjonen, og de som har hatt aksjen siden start er ikke fornøyd med fallet og venter nok på og komme ut, så det er som regel alltid en del volitet i begynnelsen etter emisjoner. Nå må vi bare vente på det skal roe seg litt.

Graf:
Vi ser jo her at det er muligheter, Fallet kom i kraftige volumer når emisjonen ble annonsert. Så har det falt jevnt og trutt pgr fortsatte corona restriksjoner og veldig stor usikkerhet med emisjone om hvem som får aksjer. Fikk en rekyl mellom der men (da kunne jo folk selge aksjer og kjøpe TR billiger og falt fort tilbakers) så ser vi nå at noen har fått for mye og letter seg litt. Så jeg har kjøpt litt lodd til i og med at salgs presset er for høyt mener jeg i forhold til prisen.

Så får vi håpe at slike nyheter som i dag fortsetter og tenk den dagen de sier at fly som er på bakke skal ta av igjen…

Risikoen er jo at det ikke skjer, men jeg tror folk savner og reise og så mange har hatt corona nå at de blir mindre “redde” for og reise.

Jeg tror sommeren blir meget bra eller for Flyr sin del TAR AV…

Sydensalget eksploderer etter coronalettelser: − Veldig gøy!

Mens Jonas Gahr Støre snakket om lettelser, steg søkene etter feriereiser markant: – Jeg er helt overveldet, sier Ving-sjefen.

2 Likes