Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Et flyselskap uten Granca som destinasjon fungerer vel bare på sommeren?

Godt og vite at de er ute.

Positivt for FLYR!

1 Like

– Det kan være at det vil benytte flyene sine i andre markeder som gir bedre avkastning enn i Norge.

Ikke hvis det er grunnen :see_no_evil:

Hehe, kan for lite om marginene selskapene har i ulike land, men det er i allefall en konkurrent av betydning som forsvinner i forkant av det vi håper blir en “normal” sommer :slightly_smiling_face:

1 Like

Med pågangen som ventes kan det vel forventes at billettprisene kommer til legge seg på et høyt nivå?

Lavprisselskap som Flyr trenger ikke være først heller, de trenger bare følge etter :slight_smile:

1 Like
2 Likes

Hvor stor post utgjør drivstofforbruket i % andel , har de kjøpt på forhånd, eller spot?

Flyr will present Fourth Quarter 2021 Results on Thursday, 17 February

I følge denne artikkelen har verken NAS, SAS eller FLYR sikret noe drivstoff, så alle er i samme situasjon. Den økte fuel-kosten regner jeg med etterhvert vil reflekteres i billettprisene, hvis ikke kommer de til å slite alle sammen - kanskje mest SAS og minst FLYR (mtp. størrelse og gjeldsgrad).

1 Like

Tror du ikke folk er såpass gira på og fly at det kommer til og bli en del bedre allikevel så det er mulig og fylle opp fly. Men jeg er enig, jeg tror jo fortsatt at oljen skal opp, mye opp før vi ser en stopp.

1 Like

Ja,de må nok kompensere med dyrere billetter og mange skal ut å reise i år, trangen er stor. Denne vil skyte fart,så fort emiaksjene er ute.
God helg.

Når kommer emi aksjene ut?

11 dager siden

Tar nok noen dager korte uker før de er absorbert av markedet.

Jeg tror de vil ha god dekning av passasjerer fremover, men er mer usikker på om de kan tjene på det med høy oljepris og lavkost billetter til 299.-

Håper de skrur opp prisene, men de er litt avhengige av at f. eks NAS gjør det samme.

Er ganske tungt lastet med FLYR så håper oljeprisen kommer ned og billettprisene opp :blush:

Nesten alle coronatiltakene opphevet i dag. Burde være ganske så bull for flyselskapene.

1 Like

Den nyheten er bakt inn, ikke noe overraskende i den som tilsier et kursløft av betydning på mandag.

1 Like

Det som er bakt inn i kursen er høy oljepris, halvtomme fly og lave priser. Dvs høy sannsynlighet for konkurs.

Klarer de å fylle flyene til en ok pris, så burde man kunne se en helt annen prising.

2 Likes