Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Mcap 429 mnok. #billig :slight_smile:

Ja og teknisk er vi jo helt i grense land for en liten opptur. Ser du skrev 1,08/1,09 ca.
Og verdsettelsen er jo under cash beholdning pr 31.des.21 (- burned cash i Jan/Feb)
209 mill 31.des.21 + ca 231 mill emisjon = 440 mill

Men vi håper jo at de kan komme mer nyheter om salg, ikke bare at Ung er en “Brak suksess”

De ga jo informasjon og antall som flyr 3.feb for Jan, så da får vi vel tallet for Feb om en ukes tid. det kan bli spennede. Får håpe vinterferie hjelper og få tallet opp over og så kommer påsken i april og mai er jo mange fri dager…

1 Like

Ja, jeg regner med vi får brudd på den store formasjonen ila. mars - mange som kommer til å bestille påskeferie tenker jeg. Foreløpig har vi brudd på en mindre formasjon inne i den store (forutsatt at dette holder inn mot close). Target for denne (lille) formasjonen tar oss rett opp i 1.10, så spørsmålet blir fremdeles om vi klarer det (target for den store formasjonen gir +200%).

Ikke lenge til de er verdsatt til mer enn cash! :wink:

1 Like

Nice, Ja jeg liker den siste dippen opp og at det faktisk er en mulighet for vi har startene en liten oppgående trend med støtte på bunn og.
Eneste som er bekymringene min er at vi trenger litt mer volum på oppturene spør du meg.
Men kanskje er det 2/3 mars med nye flytall som kan være “target” for det som skal være brekk stangen. Ser vi volumer siste slipp av tall så er det rimelig høye volumer de dagene.
(faktisk var det forrige high på 1,61)

1 Like

Hvor lenge har dem cash? Blir det penger nok inn i sommer til å betale vinteren med 12-15 fly… når blir neste emisjon og hvor stor blir den.
Med 12-15 fly må dem nok ha en vesentlig større emisjon neste gang enn sist

1 Like

Innlegget mitt kan tolkes begge veier for å si det sånn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Cash burn har vært på ca 50mnok i måneden, så på disse nivåer er de priset til over cash etter mars?

Det interessante blir jo om de kan klare å levere noen måneder i pluss. :see_no_evil:

1 Like

Vi trenger en som gidder å gå inn på flyr appen hver tredje dag og noterer nye bestillinger. Har ikke klart å finne en optimal måte, men man kan late som man trenger 15 plasser på et fly f.eks og se om man får plass…

Ellers tror jeg prisene indirekte forteller noe om bestillingsmengden.

Er det ikke slik at en legger igjen spor og når en søker flere ganger så går prisen opp?

Sorry, leste feil, mulig de tilpasser til personen også… Men det er vel mulig å omgå det også.

Vet at man noen steder kan få billigere billetter ved å bruke VPN mot andre land, så prisen justeres på en måte basert på ip-adressen i hvert fall.

2 Likes

50 mill i tap pr mnd er jo Med landet ned stengt.

Vi vet jo at det ikke kommer til og tjene flust med penger i starten. Så muligheten ligger i at prisen nå er bare ekstremt lav. De har jo ingen gjeld, eneste forpliktelsene de har er leasning kost.

Min strategi er at nå har de falt langt og hardt, med en emisjon i verst tenkelig tidspunkt, prisen på .95 øre er jo som sagt 80% under forrige emisjon. Det tror jeg er langt nok ned så Risk/Reward er fornuftig, når en tenker på at det er uforutsette hendelser som de ikke kunne kontrollere.

Når den prisen var satt var ALT negativt, fly stod på bakken krise emisjonene var i gang, de måtte ha dyre garantister og sette kursen langt under par for og sikre videre drift. Nå som dette er gjort har de kjøpt minst 5 mnd (og det er høysesong mnd) så det skal ikke mye til for at denne negativitet snur om til optimisme. Det skal ikke mer en en mnd gode (eller faktisk ikke gode men Bedre enn forrige gang) for og se at ting har snudd. Jeg tror ikke full pott for mars, men bitte litt optimisme.

vi så jo i går at 1-2 mill dro opp kursen 4-5% tenk hva 10-15 mill kan gjøre på posetive nyheter …
Jeg er ikke long men ser på dette som ett gjenåpnings CASE, alle skal fly motvind har snudd til medvind og litt otimisme… ser vi da 1,5kr (og muligheter for 50% opp)

MEN…vi kan og se 50 øre med fortsatt motgang og fly problemere eller mer covid… så går ikke inn med hele trygden her…

Flyr AS - Traffic figures for February 2022

1 Like

Ser ut til å gå veien dette! Regner med ytterligere stigning i mars (vinterferie på vestlandet nu),
og enda mer i april (påskeferie) før det hele tar flatt av i sommer :slight_smile:

Sommerprogrammet til FLYR har 44 ruter til 38 destinasjoner, blant annet Alicante, Mallorca, Nice og Malaga.

1 Like

Jeg tik en stop loss på .94 og flyttet over til sølv/gull …:cry:

Det var en liten post men tror virkelig sølv er i unik posisjon. (Fikk en kjøpsmulighet jeg ikke kunne si nei til i disse dager)

Det som trigget var jo usikkerheten hvor ille det blir i olje. Dette vil jo drive kost opp til kanskje mer en folk kan betale.

Men følger med jeg tror ting går bedre frem over…

Rent kortsiktig tror jeg ikke bettet ditt er dumt; den bunnsticken fra i går må bekreftes ila. dagen i dag eller i morgen. Lages det en Lower Low i dag eller i morgen så kan den nok ha rom for ytterligere korrigering nedover; jeg spiller imidlertidig the long game i denne da potensialet er så enormt om det klaffer (med desto tilhørende risiko selvfølgelig :slight_smile: )

Ja man skulle hatt mer cash :joy:

Men en annen faktor er at markedet generelt har holdt seg godt i forhold til risk og krig og USA sin ekstreme inflasjon. Så alt av risk aksjer er "mer"risky nå.
Jeg solgt jo alt av aksjer i juli-21 men har begynt og kjøpe gull/sølv fra nov i fjor så får vi se hva som skjer.

Pent brudd opp av formasjonen med en bullish engulfing candle, men savner mer volum på dette.
FLYR har lurt meg før med å lage slike brudd som ikke får noe follow-through. Men jeg ser billettprisene hos andre aktører har økt (sammenlignet med februar på de samme rutene), så regner med det er tilfellet hos FLYR også - som resultat av økt pågang?

Target for formasjonen gir nesten en dobling, men jeg er konservativ og setter target litt lavere.
Første motstand av betydning er ca. der vi er nå, ved 20 dagers glidende snitt (blå linje).

1 Like

Veldig oversolgt, rsi?

Dagschartet har en RSI på 44, 4 timer på 48. Så den er vel mer nøytral.

Takk for tilbakemelding :+1:

1 Like