Bra noen setter halen på grisen. HFT har vel sjelden vist hvor skadelig det kan være i praksis, som i disse dager.
Haha alle snakker bear og spår krakk nå, ja da snur det snarlig skarpt opp sikkert som våren! Om Trump nå får orden på maven sin også så blir det TIDENES world wide nyttårsrally!!
Det kan fort gå opp i januar, ikke unaturlig etter langvarig nedgang og spesielt kjapp og hard nå på slutten.
Men samtidig må en huske på at også ble sagt desember helt sikkert ville bli bra, julerally osv… Desember som januar er jo typisk gode måneder! Likevel gikk det ned skikkelig denne mnd.
Men kanskje går det enda et hakk nedover mot 2100-2200 og så spretter opp i januar.
Fra 2200 er jo 10% opp fremdeles kun 2420 feks
Jeg tror på at det kan bli oppgang midlertidig i januar/noe i februar før realiteten kicker inn igjen.
Som @Jcp snakker om så er det fremdeles en del ting som skjer de neste mnd, som kan forstyrre rally.
Men kanskje ikke akkurat i januar?
I hvert fall er jeg rimelig sikker på at Q1 tallene alene vil være nok til å sette en demper på markedet.
Nå justeres selvsagt forventningene ned og dermed aksjekursene i lag med det. Det vil nok bare fortsette da veksten kun går en vei fra nå av.
Edit
Jeg har vel egentlig ikke sett for meg vi skal bryte nedom 2100 støtten før høsten 2019. Det vil nok kreve en god del for å få til det.
Så vi nærmer oss en solid støtte
Når vi skal gå helt ned dit og sprette opp er vanskelig si. Jeg vet jo ikke hvor mye lenger denne nedgangen her varer før vi får et lite bear rally. Har jo virkelig begynt bli litt prosenter nå. Så det er jo mulig det går opp fra 2300 nivået nå og så ned igjen til 2100 området om noen måneder, så opp/sidelengs i sommer før den virkelige store nedgangen kommer neste høst.
Så slik jeg ser det blir det 25-30% ned i første omgang før der bouncer opp, så neste bevegelse vil vare helt til vi er 60+% ned fra ATH.
Det kan vare ut 2020 før vi finner bunn, men jeg tror vi får et 20-30% fall neste høst. Det spennende er jo hvilket nivå vi er på. Om det er fra 2100 er vi jo nede i 15-1700 området. Og så tror jeg det blør ut over tid egentlig fordi vi ikke klarer injisere så mye cash og kutte rente til å stimulere økonomien.
Så siden vi da er i skikkelig og mer langvarig resesjon vil det bare blø ut. Mer og mer konkurser osv. Fall i boligpriser og dårlig vekst generelt.
Ikke vær beskjeden.
Det betyr en nedgang tilsvarende de siste 4 dager på S&P500, det skal ikke så mye til. Kan komme en full washout på 2 dager så er vi der.
RSI er så lav nå at jeg tror bare det er 3 ganger siden 2008 den har vært så lav (under 20). Forventer snart ett lite rally, men historisk er det bare ett lite hopp på 100-150 punkter på 2-3 dager så er det over. Men det er da man må komme seg ut igjen om man sitter i det og så se hvor veien videre går.
Kan fallene bli større denne gang på grunn av algoritmene som utløser hverandre/ selger på samme premisser. Noe forskning på dette?
Har vel egentlig gått motsatt vei. Siden det hele tiden stilles priser i markedet. Vet ikke hvor mye forskning det er å oppdrive på dette feltet
Større enn?
Enn uten roboter
Er det ikke vanlig med en liten oppgang før en enda større nedgang om det skulle bli all out chaos bear market?
Hvordan vil dere tjene penger nå fremover da? Er det viktig å se an hvilke sektorer som blir hardest rammet?
Hva er forklaringen for dagens stemning i USA? Gir også mening at bunnen er nådd og nå kommer rekylen.
Spennende!
Jeg tror det må være julenissen!
Sier meg enig! Skål Alarm på 09.01 imorgen
HaHaHaHaHa HoHoHoHo
Lader skrantende iPad for en ny dag…
Dette er bare trist…
Ja, enda tristere om de som mistet hjemmet sitt eller de som mistet noen nå ikke får noe igjen, om ikke PGogE ikke har dekning for dette.
Og noen lurer på om klimakrisen er et faktum…
Blir fint når det krakker og denne jenta skal begynne være med å rydde opp
Å herregud…