Hva aksjer tenker dere blir smarte å eie nå neste perioden fremover? Hvilke faller raskt men overlever sannsynligvis?
Bonus spørsmål.
Med kronen så svak som nå, hva lønner det seg å bruke pengene på da? Norske aksjer og boliger?
Hva aksjer tenker dere blir smarte å eie nå neste perioden fremover? Hvilke faller raskt men overlever sannsynligvis?
Bonus spørsmål.
Med kronen så svak som nå, hva lønner det seg å bruke pengene på da? Norske aksjer og boliger?
Jeg orker ikke annet enn å fortsette i cash. Vi er vel i “uncharted waters” akkurat nå om dagen?
Jeg tok noen Equinor aksjer på 99 idag som revansj for at jeg ikke kjøpte i 13…
Jeg tenker oljetankere, Scatec Solar, Kitron, Storebrand, hydro, Bakkafrost og er åpen for andre. Hvilke andre selskaper tjener mye penger og har mulighet til å ta opp mer lån fremover?
Aker i det lange løp, tror jeg
Hvilke av flyselskapene ser ut til å klare seg best gjennom dette? Garantert den sektoren som får seg en kraftig rekyl opp etter dette roer seg ned. Må bare finne 2-3 potensielle vinnere…
Brittish Airways og Lufthansa står vel sterkt tror jeg. Ikke undersøkt, men eldre flyselskap som har hatt en lang eventyrlig utvikling. Og som (trolig) ikke har gjeld til ørene.
Edit: https://kingshakainternational.co.za/british-airways-fleet/
https://www.lufthansagroup.com/en/company/fleet.html
Ingen av de ser ut til å ha MAX i flåten, men ser heller på British Airways som kommer mest uskadd, siden lufttrafikken mellom USA og UK blir foreløpig ikke påvirket av Trumps forbud. Så er det vel ett eller annet i kortene med Brexit også for de?
Muligens noen amerikanske medisinske aksjer. GILD har et legemiddel, Remedesivir, som er under testing for effekt mot covid-19. APT lager verneutstyr for helsearbeidere, fins en del lignende aksjer innafor medisin, CODX f.eks. Men de to siste er veldig volatile. Personlig ville jeg ikke kjøpt noen ting nå, tror vi skal mye lenger ned.
Kanskje man skulle fått opp mer aktivitet her, siden vi pdd er i korreksjonsmodus om ikke krakk.
Veldig mye bra info i denne tråden så om dere trykker «oppsummer» tror jeg du vil finne mange gullkorn!
Mellom første og andre innlegg finner man knappen oppsummer
Jeg så denne for første gang i 2010, det ser ut til at han får rett. Bare at smellen kom senere enn antatt og at gjeldsberget ble enda større enn han forutså.
Coronaviruset er det som veltet lasset.
Da har vi allerede kommet til siste steg, det gikk raskere enn tenkt og vi hoppet over steg 5.
https://www.nettavisen.no/okonomi/alle-voksne-i-usa-skal-fa-13000-kroner-rett-i-lomma---borsen-startet-kraftig-opp/3423943610.html
Rart denne tråden ikke benyttes i disse tider 🫡
Sikkert mange som har brent seg. Hver gang alle forventer krakk og skal bli rike på shorting så stiger markedet.
Og som alltid i politikkens verden så er det den sittende regjering som får skylden for det de foregående har satt i gang
Edit: Skylder egentlig ikke på Trump og co heller. Det vi ser i dag er vel et symptom på høy pengeprinting og dårlig styring over flere år/tiår.
Det er vel basically alle politikere i USA siden 2009 som bare har kjørt på
Godt å se det ble driv i denne Min antagelse er at det enda ikke for sent å sikre seg mot ett nytt leg ned.
Enkelt og greit, kjøp Softox !
Jeg sitter med en følelse av at det kan være fornuftig å vekte seg ned når det gjelder aksjer/fond, i det minste den type posisjoner som følger børsutviklingen i tykt og tynt. Noe annet vil kanskje være med aksjer/fond som følger sitt eget rasjonale, som for eksempel bitotek (Softox).