Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

Ja, planen var en halvpart i dag og en halvpart når jeg ser hvordan den utvikler seg neste uken. :slight_smile:

På sikt kommer det vel Abera tråd :hugs:

Ja, det burde jo komme en tråd etter hvert?

Husk på at caset er risky. Å kjøpe er et veddemål på at de får utviklet pneunokokkvaksinen videre og nærmer seg klinikk eller får utlisensieringer.

De har heldigvis også mange strenger/samarbeid
Pneumokokk
Immunonkologi
Klamydia
Covid

2 Likes

Det er flere muligheter v risky case.

1.Kjøpe litt mye tidlig og lette seg eks 50%, når forventninger har drevet kursen.
2. Kjøpe lite tidlig og kjøpe evt når Caset er derisket.
3. + flere muligheter :joy:

Enig m deg Fornybar…

De skriver selv at å drive med vaksine forskning er risky.
Samtidig har de forsket nå i 10 år og velger å trappe opp - Så en del positivt har de sett :hugs:

1 Like

Kan legge til denne presentasjonen

1 Like

Er du inne Zappa66?

Spiller det noen rolle da?

Nei… Ikke noe stress :blush:
Bare interessant å se om flere ser potensialet i tidlig fase…

https://mfn.se/cis/a/abera-bioscience/abera-bioscience-flaggningsmeddelande-67d57be0

Vet ikke hvem han er, men han har kjøpt seg over 5%

Kjent svensk investor.

1 Like

Du får lage en Abera tråd @Fornybar

1 Like

Ja, hvis det er flere som har fattet interesse så kan jeg gjøre det :slightly_smiling_face:

4 Likes

Aldri hatt en så populær tweet noengang, så her er det bare å spenne seg fast. Synes brudd over 33 volum ser pent ut som inngang. Tanker?

2 Likes

Ellers så begynner det å nærme seg dommens dag på første kvartalsporteføljen min.

RT i dag 10. Mars
ULTI 65.0
PHO 121. 0
BGBIO 31.85
KAL 39.4
BIOEX 99.0

Har fremdeles troen

2 Likes

Må legge inn et trailing stop-kriterie på neste kvartalsportefølje. Alt blør jo vekk før kvartalet er over :joy:

Ellers har jeg begynt å se mot Q2.

1 Like

Resultat etter 1. Kvartal

Diskusjon
Jeg er ikke videre imponert over den absolutte utviklingen til den fiktive porteføljen, da jeg anser ~4% som en altfor svak utvikling dersom man skal gidde å holde på med dette selv.

Jeg er derimot ganske fornøyd med at 4/5 selskaper fikk solide kursøkninger i løpet av kvartalet, vist med “max close” - som er max kurs i kvartalet ved close. Det forteller meg at det kunne blitt ett rimelig godt kvartal dersom jeg hadde lagt inn noen regler for gevinsttaking eller en trailing stop loss. Jeg har ikke analysert noe mer enn det.

Den største taperaksjen - ULTI hadde også et par høye intradagcandles, men aksjen var desidert svakest i kvartalet. Jeg bommet rett og slett på min antakelse om at de ville lansere en til partnerstudie i Q1, og kursen har også falt en del på at rekrutteringen til INITIUM ikke enda viser de takter den må.

Jeg ser framover og plukker en ny portefølje for 2. kvartal. Jeg kommer til å eie disse aksjene selv når jeg har lyst og jeg kommer til å selge når jeg har lyst.

ULTI 63,6
Har en langsiktig posisjon her, men rasjonalet for traden er oppdaterte melanomadata i juni. Jeg anser de for å være spennende av en hel drøss grunner, men spesielt at det er 20 pasienter i kombinasjon med en PD1-hemmer i samme indikasjon som deres hovedstudie INITIUM.

BIOEX 75,6
Selskapsutviklingen fortsetter og jeg har stor tro på at kommersialiseringsfasen nærmer seg. Ingen eksakt dato for når ting skjer.

XPLRA 43,0
Les tråden.

NANOV 23,96
Archer-1-data, rekruttering til PARADIGME.

1 Like

Sitter selv med Ulti og Bioex…
Kalera og Abera har jeg kvittet meg med…
Ulti ønsker jeg mer av etterhvert og litt Abera…
Bioex har jeg økt ettersom de har sunket i kurs, da jeg synes de har en fortreffelig forretningsidé og store muligheter.
Tvi tvi :blush:

De aksjene jeg nevner er de aksjene jeg har høyest sannsynlighet for at vil oppleve et bull run i kvartalet. Som januar viste så må man jo faktisk realisere gevinst på toppene for å låse ned gevinsten i mange av tidligfase vekstselskapene. Det er en stor utfordring å velge exit dersom man ser på veldig få selskaper, tenker jeg.

1 Like

Enig - Har blitt flinkere m å selge deler av aksjene v/melding… Sitter alltid med en “stamme” med de jeg er mest opptatt av/har tro på… Så jeg ikke rammes av FOMO :blush: