Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

Dårlig uke og god uke. På grunn av valget i US har jeg ikke fått til å beholde conviction i de kortsiktige posisjonene.

Å ta opp SOFTOX var smart. Ble likevel delvis rammet av dumpen da jeg ikke klarte å la gevinst være gevinst og gikk inn på 80 dagen før den falt til 72.5. Solgte på 76 da jeg så hva som skjedde.

Kjøpte VACC på 50 for å sitte over antitrustavgjørelsen men solgte på ~54. 5 siden jeg så for meg mye drama i US over helgen. Triggeren kom ca 1t senere og jeg gikk glipp av en enda penere gevinst på traden. Vurderer ny inngang fortløpende, også denne kortsiktig med tanke på oppdateringer om videre forløp.

BGBIO-abstraktet ble lansert for tidlig av ASH og man kunne ta posisjon i forkant av børsmelding om deltakelse. Inngang på 28.3 og exit på 31.x. Satt videre med halvparten på grunn av muligheten for nyheter ifm R&Ddagen, men der presterte de å ikke melde noe nytt, så jeg solgte på forventninger om nedpress fra shortaktørene. Vurderer ny kortsiktig inngang på mandag ifm SITC og lungekreftresultater. Ren kortsiktig inngang som selges raskt.

Gevinsten fra de øvrige (ca 8% av total porteføljeverdi) benytter til å øke litt i ULTIMO foran de tre neste månedene med partnerslipp, nye studier, (flere partnerstudier?) og melanoma 5-årsdata. 20% av totale Ultimovacsaksjer vil jeg selge når jeg anser prisen for å være god nok til å selge 20%.

Uken som kommer burde man i tillegg følge med på om grønne aksjer begynner å gå, men også beholde cash/flyktige posisjoner i tilfelle Trump ønsker å rive ned USA før han går av.

1 Like

Er biotrøtt om dagen, så har begynt å plukke opp noen ESG-aksjer jeg anser som spennende, men uoppdaget. Ellers holder jeg Ultimovacs som før.

Vurderer SoftOx fortløpende, spennende setup der med mye hauss fra ledelsen og en del spennende triggere.

1 Like

Hvilke ESG? :slight_smile:

1 Like

BIOEX i Sverige


Market cap ~120 mill, med gigantiske valideringstriggere i 2021
https://www.mfn.se/all/a/bioextrax

KALERA på Merkur
Vertical farming = fremtidens matproduksjon.
Nettopp IPOet på Merkur. Hovedvirksomhet US, og skalerer opp kraftig der det neste året. Hentet penger for å kunne foreta oppkjøp og andre strategiske veivalg på kort varsel.
En superklar oppkjøps/gigadeal-kandidat i mine øyne, når som helst.

Så kikker jeg litt på EVERFUEL, men har ikke satt meg særlig inn i det enda. De er avhengige av at hydrogen blir adoptert i større grad enn det er nå, og jeg liker ikke at de ikke styrer sin egen skjebne, om du skjønner. Følger med.

Noen tips?

1 Like

Cloudberry

1 Like

@babyrage Dette var en så presis beskrivelse av hvordan jeg tenker om caset at jeg bare må spørre: Hvilke andre aksjer kan du nevne raskt med en noenlunde lik setup?

1 Like

Prater du TA eller fundamenta?

Fundamental, liker å ha det i bunn.

Om jeg gav ivei alle min ideer mister jeg min edge :slight_smile:

3 Likes

ULTIMO


Mulig trend reversal i det vi går inn i siste måned i året. Venter på ny indikasjon, big pharmapartner, og data fra kombinasjonsstudien med ipililumab i føflekkreft over nyttår. Og ukjente faktorer.

BIOEX
Finner ikke chart på denne, men fundamentalt sett så burde BIOEX eksplodere over den neste måneden. Henviser til den ferske tråden.

1 Like

“Hvilke andre aksjer kan du nevne raskt med en noenlunde lik setup?”

Polight PLT.
Polight lager polymerlinser til småkameraer som kan brukes til mobiler, klokker, barcodescanner etc. De har allerede kommet inn i 2-3 produkter med mindre produksjonsvolum, men det er mye som tyder på at deres patenterte teknologi er inntatt i patenter fra mange av de største selskaper og OEM produsenter.
Muligheter for kommersiellt gjennombrudd i nær fremtid.
Les mer på FA “PLT OEMs”

En desember oppdatering snart :blush:

Har vært for opptatt med å tjene penger :sweat_smile:

Det går i ULTI og BIOEX. Tar opp igjen tråden over nyttår, men forventer ingen store endringer.

Begge de selskapene har sånn jeg ser det oppdaterte tråder som er i overensstemmelse med mine investeringsteser :slightly_smiling_face:

Forøvrig har min siste post over her vært rimelig spot on, må jeg si

Resultat: Ny ATH i portissen og en meget spennende tid nå i desember og til mars.

5 Likes

ULTI


Brudd opp. Dette kommer til å bli spennende.

@Bra_Britt Hva er definisjonen på neoantigener? Jeg spør siden CEO hos Ulti koblet neoantigener opp mot TET-plattformen som de snart skal teste safety i. Er de per definisjon personaliserte eller er det mer “cancerspesifikke” generelle antigener? Er hTERT-antigenene til UV1 neoantigener?

5 Likes

Neoantigener er vel antigener immunforsvaret ikke har støtt på før og som har oppstått som følge (oftest) av en cancer. De er således individuelle i den forstand at hver særskilt tumor produserer sine særskilte neoantigener. Så en vaksine som baserer seg på neoantigener fordrer at man vet hvilke neoantigener den særskilte cancersykdommen uttrykker (på individnivå)

UV1 er vel et av mange neoantigen som kan oppstå som følge av cancersykdom med telomeraseuttrykk og ikke finnes i normalt vev, men om man kan kalle det en neoantigenvaksine tror jeg kanskje ikke, da den ikke hensyntar den individuelles kreftsykdoms antigener.

Så for å tydeliggjøre så tror jeg vel at en neoantigenvaksine må være persontilpasset.

6 Likes

Det er jo veldig interessant iom at de Sousa snakket om TET og neoantigener på DNB i går. Mulig de har en annen definisjon, eller mulig at de ser på å følge Vaccibody ut i persontilpasset medisin og?

Uansett. Siden dette er min tråd så deler jeg denne lenken her og. Forventer at alle som har tjent penger på ULTI & BIOEX den siste tiden kjenner sin besøkelsestid, og hjelper pdx med å nå dette delmålet :slight_smile:


Over 30K! Nydelig.

Om utredningen over her så står det ganske klart for meg at Ultimovacs tror på at universelle neoantigener er veien å gå for å nå flest mulig pasienter, og dermed det største markedet. Godt mulig de finner indikasjonsspesifikke telomeraseantigener og benytter TET på den måten, det får vi ta når det kommer. De Sousa var ganske så klar på at de er i patentsøkingsmodus nå ifm TET, og kan derfor si veldig lite nå.

ULTIMOVACS satte ny ATH i dag, 74 og dagens høyeste kurs
Volum og så høy close indikerer i mine øyne videre oppgang og jeg blir derfor sittende særdeles tungt eksponert i Ulti fremover.

“Mysteriestudien” har blitt omtalt som “a very important indication”, og de nesten garanterer at den kommer i år. Den kan like så godt komme i morgen, og sånn som jeg tolker markedet nå, så tror jeg indikasjonen vil bli regnet inn i større grad enn den er nå.

De presiserte også i podcasten hvor hardt de jobber for å rigge selskapet for en stor deal. De virker så herlig selvsikre, og de omtaler det selv som en STOR deal, og nevner 13 fase 3 - studier som et eksempel på hva de ser for seg big pharma kunne gjort. Den dealen kommer klart til å overgå Vaccibody sin deal, pga anvendeligheten, og pga at de vil ha data!

LOA for avtale vil øke DRASTISK ved nye patenttildelinger/økninger i patenttid. Jeg vil gå så langt som å si at det burde øke kursen med mellom 50-100%, kun pga deriskingen. Særlig fra de kursområder vi er i nå.

Market cap er nå kun NOK 2.4mrd

Jeg kommer til å skrive mer utover kvelden her, men summa summarium: Er du en biotekinvestor, og ikke en ren trader, så er du helt på jordet om du ikke har tatt plass i dette selskapet nå.

9 Likes

4qnjr6

4 Likes

@Boykie Har du en oversikt over forskjellige klasser av immunterapi? Da tenker jeg at anti-ctla4 er en klasse, anti-pd1 er en klasse, onkolytiske virus er en klasse, osv.

2 Likes

Litt bulltimo, er lett å fantasere i at de Sousa er trygg på hva de har på hånden, når intensjonen ser ut til å ville være å fase2 prøve alle tenkelige “klasser” immunterapi nå. ikke vente å se, men “maksimere” verdien aksjonærer og få medisin ut til så mange pasienter som mulig, vise at dette funker over hele fjøla, og få inn et big pharma for å ha muskler, ressurser og penger til å ta det til endes i alle indikasjonene. -dagens hauss

2 Likes

Er vel fort dette som faktisk er planen deres. Vise at UV1 funker med alle de ulike «klassene» medikamenter i 3-4 ulike fase 2 studier, for deretter få inn partner som kan satse hardt og bredt i fase 3. som De Sousa sa, så er det ikke utenkelig med opptil 13 ulike fase 3 studier.

1 Like