Dårlig uke og god uke. På grunn av valget i US har jeg ikke fått til å beholde conviction i de kortsiktige posisjonene.
Å ta opp SOFTOX var smart. Ble likevel delvis rammet av dumpen da jeg ikke klarte å la gevinst være gevinst og gikk inn på 80 dagen før den falt til 72.5. Solgte på 76 da jeg så hva som skjedde.
Kjøpte VACC på 50 for å sitte over antitrustavgjørelsen men solgte på ~54. 5 siden jeg så for meg mye drama i US over helgen. Triggeren kom ca 1t senere og jeg gikk glipp av en enda penere gevinst på traden. Vurderer ny inngang fortløpende, også denne kortsiktig med tanke på oppdateringer om videre forløp.
BGBIO-abstraktet ble lansert for tidlig av ASH og man kunne ta posisjon i forkant av børsmelding om deltakelse. Inngang på 28.3 og exit på 31.x. Satt videre med halvparten på grunn av muligheten for nyheter ifm R&Ddagen, men der presterte de å ikke melde noe nytt, så jeg solgte på forventninger om nedpress fra shortaktørene. Vurderer ny kortsiktig inngang på mandag ifm SITC og lungekreftresultater. Ren kortsiktig inngang som selges raskt.
Gevinsten fra de øvrige (ca 8% av total porteføljeverdi) benytter til å øke litt i ULTIMO foran de tre neste månedene med partnerslipp, nye studier, (flere partnerstudier?) og melanoma 5-årsdata. 20% av totale Ultimovacsaksjer vil jeg selge når jeg anser prisen for å være god nok til å selge 20%.
Uken som kommer burde man i tillegg følge med på om grønne aksjer begynner å gå, men også beholde cash/flyktige posisjoner i tilfelle Trump ønsker å rive ned USA før han går av.