Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forslag til nye forumregler, trenger tilbakemelding :)

Dette er faktisk et ekstremt bra poeng @pdx Man ser jo i diskusjonen i PCIB tråden så blir ALLE innleggene til @anon21766851 rapportert.

Det er de samme som står bak. Så algoen kan fort finne på å svarteliste Glein, når det strengt tatt er de som driver å spamrapporterer som burde vært straffet.

1 Like

Helt enig, men skulle nesten trodd @pdx gjorde det auto på folk som rapporterte masse uten at det egentlig var noe å rapportere? :stuck_out_tongue:

Litt av mitt poeng er jo at @pdx umulig kan greie å skille mellom hva som er baiss og hva som er legitime spørsmål all den tid han neppe er utdannet i biotek eller følger trådene veldig nøye. Da blir det veldig vanskelig å avgjøre om rapporteringen er korrekt også, ikke sant?

If its not broken…

Trenger vel kanskje ikke gjøre så store greier. Om det trengs litt kroner og øre, lag en support funksjon. Sikker på at endel ikke-insidere heller kunne tenke seg å bidra med noen donasjoner. Det gjelder iallefall meg.

Om det trengs noe mod hjelp, så klarer vel pdx å finne 1 eller 2 “gamle travere” som evner å være objektiv og styre litt i de aller største trådene, mot kanskje et gratis insidermedlemskap eller noe?

3 Likes

Jeg har tracking på hvor mange av spamrapporter fra hver enkelt bruker som blir godkjent av meg, så jeg ser kjapt hvem jeg skal høre på.

3 Likes

Dette er bare tullball.

@anon21766851 startet en enorm harang i går som gikk på flisespikking og kverulering, basert på disse innleggene. Ballen ble forsøkt lagt død en mengde ganger mens jeg satt og fulgte med på tråden, men han nekter å ikke ha siste ord og hadde da annethvert innlegg i tråden i lange tider.
Basert på ingenting.

Igjen: Min største beef her er dette enorme behovet en del folk har for å totalt kuppe tråder over lengre tidsperioder. Skriv det du har på hjertet i en velformulert post, og bli ferdig med saken. Bruk rediger funksjonen.

4 Likes

Nå var det poster som " kan ikke folk roe seg litt ned" som ble rapportert… Og da synes iallefall jeg at rapporteringsbonanza har gått litt over styr.

Nå husker jeg ikke helt i farten men tror det var rapportert fordi det ikke hørte hjemme i fundamental-tråden.

*edit

2 Likes

Gjentar mitt eget forslag, men med en ny vri. Laveste pris gir tilgang til 10 selvvalgte tråder (øvrig stoff kan leses med forsinkelse). Høyere pris gir tilgang til alle tråder, mens høyeste pris som i dag gir tilgang til hele pakka. Gratispassasjerer får kun forsinket tilgang til trådene (som på Stocktalk) og ingen muligeht til å skrive.

Forsinket lesing er diskutert lenger oppe, man risikerer da at gratispassasjerer poster ting som alt er besvart eller diskutert. Tror heller tanken på begrenset innsyn (f. eks max 1 time hver dag, eller utenfor børsens åpningstid) vil være bedre. Da ser man fort hvem som er seriøse nok.

1 Like

Hvordan kan gratispasssasjerer poste ting når de ikke har mulighet til å skrive?

Jeg tror forumet er helt avhengig av at alle som vil kan skrive :slight_smile:

9 Likes

Enig, og hvis de ikke kan skrive, så kan de gå på skole og lære å skrive.

Så gratis annonyme forum har ingen annen mulighet for inntekt enn via medlemene.
Dersom det medfører riktighet at disse forumene enten dør ut eller reduseres til en kamuflert syklubb som ingen hører noe fra så , ja…har en da havnet på rett hylle her i livet?
Det er jo ikke hva den enkelte mener om denne saken som styrer utviklingen.
Dør slike forum ut når en starter betaling og lukker forumet så er jo dette en naturlov (?)

Setter selv stor pris på dette forumet men er ikke her pga forumets oppbygging men pga dyktige (ikkebetalende) skribenter.

Hvordan løser andre tilsvarende forum betalingsdelen?
Sarons dal har jo ikke slike problemer:innocent:

1 Like

Syns dette oppsettet ser veldig bra ut, men litt skeptisk til å knytte likes mot innleggspott. Bekymrer meg litt for aktivitet i upopulære aksjer, og at bullbrukere får skrive i større omfang enn bjørner.

Men ellers så det veldig bra ut! Et juniorinsiderabb. kan ikke komme tidsnok for min del. :slight_smile:

5 Likes

En annen ting.
PDX ser ut for å ha en stor jobb med å lese/sortere og flytte innlegg “til den rette boksen”
Forstår jo at det er et forsøk på å holde orden i systemet men hva kan det brukes til?
Disse trådene (fundamentale versus småprat) er jo så mange at en har jo mistet kontrollen for lenge siden.

Den eneste bruken jeg ser av en slik øy med innlegg er muligheten for å finne frem til artikler/saker for repetisjon eller gjentatt bruk av deler eller hele innlegg.
Og hvorledes klarer du å finne et spesielt innlegg blandt hundrevis inne på en fundamental tråd.
Du må jo bla deg gjennom “alt” for å finne det.
Altså , ubrukelig , ikke?
Hjelper vel ikke det døtt å spa innlegg frem og tilbake mellom småprat og fundamentalt (litt vil det jo hjelpe) men står det i forhold til arbeidsmengden?

En søkemotor for hver bruker ???kanskje?

Her burde en kanskje tenkt nytt slik at PDX slipper å bruke så mye arbeide på noe som uansett fungerer langt fra optimalt.

https://beta.tekinvestor.no/search?q=test%20user%3Aufo

Det er vel 2 tråder per aksje? De fleste ser ikke ut til å ha problemer med å skille de :slight_smile:
Det kan bli en del småpjatt til tider, som ikke nødvendigvis er så lærerikt, så tanken var å konsentrere innlegg med mer substans i fundamental-trådene.

Hva mener du med en søkemotor per bruker? Du kan allerede søke i den tråden du leser, ved å huke av for det under søkefeltet. Mulig jeg misforstår hva du mener :slight_smile:

Jeg tror en del av disse utfordringene løses med et flittig moderator-team :slight_smile:

3 Likes

Ble nysgjerrig. Har du flere enn deg selv som modererer siden? :slight_smile:

Ikke enda, men jobber med saken :slight_smile:

2 Likes