Det er det som er meningen hehe betal for tjenesten man ønsker
Hadde internett fungert så enkelt.
Folk kjører gamle biler også, de som ønsker kvalitet betaler, de andre koser seg på HO
Støtter dette!
Vippser gjerne noen 100 lapper for drift, men ønsker ikke, av andre grunner, å være Insider =)
Du snakker om å forlate tekinvestors vinneroppskrift. Enda en stocktalk er for den store bermen helt uinteressant.
dette er nok et godt poeng @pdx det er faktisk ikke stort ekstra man får for å være insider, og det er vel nettopp derfor enkelte mener at det ikke kan forsvares. det er bedre å la alle andre betale.
Derfor mener jeg det er en bra ting å gjøre hele forumet åpent for alle i en begrenset periode daglig, så får de som føler at de trenger mer tillgang kjøpe mer.
alt som er gratis er en vinneroppskrift? jau jau
Ja. Det var akkurat det jeg mente…
Hei Rødstrømper! Her er en wake up call! Tror dere tekinvestor med alt det medfører er gratis å drifte? Ja? Vel det er ikke det! Liker man noe så tar man ansvar og støtter opp og betaler! Hvis ikke så start deres eget forum og se penga fly selv! Jeg betaler for denne fantastiske tjenesten med den største selvfølge! Skjerpings!
Ingen som sier det, @Hakon…
Men noen av forslaga her kommer til å strupe brukermasse og nyrekruttering. Det blir et problem.
Mange gode poenger her! Jeg vil også understreke risikoen ved å endre på en vinnende oppskrift! Det er svært ofte svært lite lurt…
Og så må jeg være enig i at prisen for innside er for høy. Sikker på at det er over smertegrensen for mange. 99 per måned Max. Tror du da ville fått langt flere medlemmer som også blir værende lengre. Forumet er rett og slett ikke helt der (enda) at innside innholdet rettferdiggjør dagens pris.
Edit: Og du er avhengig av at inngangsterskelen ikke blir for høy noe jeg er redd den er per i dag!
Det hadde og vært fint om daytrading og den type tråder var reserverte.
Betaler for tiden selv også for å støtte opp mens jeg er sånn passe aktiv. Vurderer lavere aktivitetsnivå og da vil jeg nok vurdere å ta en pause fra betalingen.
Forumet er helt avhengig av relativt høyt aktivitetsnivå for å overleve og da er nok det å ha med gratispassasjerer som tross alt produserer innhold og aktivitet en nødvendighet (tror jeg).
Så må man nok finne gode måter å differensiere mer på betalende og ikkebetalende deltagere. I dag er det ganske begrenset ekstra man får for å være innsider. Er nok mange av oss som er det mest for å støtte opp om forumets eksistens.
Modereringen som gjøres gjør jo at nivået er langt høyere enn på feks. Hegnar hvor rølpefaktoren er rimelig høy.
Reklame for ikkebetalende er noe jeg mener det ikke er noe i veien for å ha.
Noen begrensninger på ikkebetalende deltagere tror jeg kanskje er nødvendig for å skape høyere differensiering men man må ikke overdirve dette heller.
Samarbeidsavtaler, feks. med Pareto eller Nordnet som innsidere hadde kunne nytt godt av hadde kanskje vært fint om man hadde greid å få på plass? Er man jo avhengig av interesse hos partnere selvsagt.
Mulig man hadde greid å få en del flere til å bidra økonomisk om det var et mellomsteg på abbonementet (lavterskelbidrag). Begrenset antall innlegg for ikkebetalende og 50 kroner i måneden for fritt antall innlegg feks.
jeg bruker småprat tråden, wr tråden og cultivate tråden, noe jeg fint kunne gjort gratis…
men jeg setter pris på det flotte forumet vi har, forstår at det å drifte et slikt forum koster penger, har ikke den mentaliteten at andre skal betale for meg, så derfor støtter jeg oppunder forumet ved å betale, så får de som heletiden argumenterer for gratis forum heller sette pris på at det fremdeles finnes folk som gidder å betale for deres fornøyelser, enn å gå i forsvar så fort det er snakk om å gjøre opp for seg
Kan godt følge Nobrain i - at for at føle man får noget ekstra ved at betale, så er det vigtigt at der er noget ekstra at opnå som insider - helt enig, deraf også nogle af mine forslag om tiltag for at gøre fordelene for insidere noget større end det nuværende - som nævnt i mit forrige indlæg.
Problemet her at sådanne tiltag koster - og kan det så i sidste ende betale sig, tjaaaa, vel næppe pest eller kolera - men noget der skal vurderes nøje før man kaster sig ud i udgifterne.
Men klart, jo flere fordele, jo nemmere bør det være at få folk til at blive betalende medlemmer - og husker man det helt basale, at det er mængden der gør et forum og ikke mindst debatterne interessante (udover kvalitet selvsagt) og at denne mængde kan risikere at forsvinde, hvis der laves for mange besværligheder, (betalende medlemskab, begrænsede tider at logge på, antalmæssige begrænsede skrevne indlæg ct. ect) - alle disse begrænsende tiltag, hvor velmente de end måtte være, er som at skyde sig selv i foden - så langt bedre at finde noget EKSTRA ud over debatten (som SKAL være det samlende led) som kan tiltrække og give folk værdi nok, til de ønsker at være betalende medlemmer.
Ideen med årlig betaling kan jeg fuldt ud støtte - og selv om det måske koster lidt på indtjeningen i forhold til månedlig betaling (tager det som givet at det bliver med en vis rabat) - er jeg sikker på vil være et godt træk og at antallet af betalende vil stige.
At køre kun på frivillige indbetalinger er en god tanke, men den virker desværre næsten aldrig irl.
Mange dilemmaer, men det burde med så mange stærkt involverede og velmenende personener herinde være muligt, at finde noget der langt han af vejen kommer til at virke, således at også udgifterne ved at have mulighed for at bruge dette forum - fordeles nogenlunde forholdmæssigt.
De som diskuterer uten å betale skal ikke behøve å forsvare dette så lenge dette faktisk er et helt legitimt alternativ. Har sett idiotiske angrep på folk som diskuterer uten å betale og det blir bare dumt. Selv fått slik skittkasting av den typen og det gjorde bare at jeg selv utsatte planen om å bli innsider
selvfølgelig, på samme måte jeg har lov til å mene hva jeg vill om folk som lar andre betale for seg
Som selvfølgelig er en helt latterlig måte å debatere på, all den tid du har 0 oversikt over folks insiderhistorikk.
Du har ikke gul insider firkant etter nicket ditt
er du serriøs? huff, detta sklir ut, blir bare dumt, får ta meg en tur på jobb istede, snakkes