Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Forslagskasse 📬

I denne trÄden kan du komme med forslag til forbedringer av forumet. Det kan vÊre ny funksjonalitet eller forbedring av eksisterende :slight_smile:

1 Like

Om aksjonĂŠrlister:

Ja, men hva vil du bruke det til?

svar:

Jeg kunne godt bruge en “swipe left to right” feature i app (iOS), for at komme tilbage til den forrige side/ticker/emne man stod pĂ„; ofte starter jeg pĂ„ oversigtssiden, vĂŠlger dernĂŠst fx TRVX trĂ„den og efter gennemlĂŠsning vil jeg gerne tilbage pĂ„ den forrige side (i dette tilfĂŠlde oversigtssiden).

Eksemplet er fx twitter, hvor man efter gennemlĂŠsning af en trĂ„d af tweets, swiper “left to right” for at komme tilbage til den oprindelige stream af tweets.

Dette vil lĂžfte appen betydeligt (og TekInvestor er allerede en rigtig god app som jeg bruger nĂŠsten dagligt).

2 Likes

Jeg foreslÄr at implementere en komplementÊr feature alå aktionÊrlister, men baseret pÄ shortpositioner (frem for longpositioner, der som bekendt er udtrykt i aktionÊrlisterne).

Jeg er ikke bekendt med, om der er adgang til et API hos https://ssr.finanstilsynet.no/ men ellers kan man relativt nemt implementere “screen scraping” for de aktuelle fondskoder og via regex trékke data ud af DOM strukturen.

Jeg stiller mig frit til rÄdighed med regex kompetence.

2 Likes

PrĂžve noe nytt?

Hva med Ä teste eks Mumble sÄ vi kan prate isteden for Ä alltid skrive? Det vil bli enklere Ä diskutere/forklare og misforstÄelser kan raskt bli retta pÄ. Og det er ikkje alle som liker Ä skrive.

Mumble blir bruk i mange MMO spill sÄ det er sikkert noen her som kan hjelpe deg Ä starte opp. Kan ikkje sjÄ at det koster noe ant enn tid og da spesielt i starten.

Du vil nok ikkje fÄ reklame inntekter men du kan lÄse det til insider abonnement.

2 Likes

Interessant! Har alltid tenkt at mange sitter i kontorlandskap nÄr de er pÄ TI og at voice-chat derfor kanskje ikke passet sÄ bra. Hvis flere er interessert i dette, stem!

Takk for et flott forum. AksjonÊrlistene er gull og personlig liker jeg ogsÄ se litt pÄ innsidekjÞp- og salg. Endog har jeg enda ikke funnet et godt sted som har samlet dette, sÄ om dette var noe man kunne fÄ utviklet pÄ tekinvestor.no sÄ hadde det gitt enda en stjerne i margen.

Edit:
Der jeg henter info nÄ er pÄ Oslo bÞrs sine sider. Er imidlertid ikke optimalt Ä mÄtte gÄ inn pÄ alle meldingene for Ä finne nÞdvendig informasjon. BÞr vÊre mulig Ä lage et enkelt grensesnitt hvor f.eks navn, endring aksjer aksjer, kjÞp/salgskurs og nytt antall aksjer fremkommer.

https://newsweb.oslobors.no/search?category=1102&issuer=12485&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=

6 Likes

Kom til Ä tenke pÄ dette etter jeg takket @Christian som advarte i KOA trÄden en stund tilbake.

1 mnd senere kommer det en krise emisjon i en tid det er vanskelig Ă„ hente penger.
Ting skjer fort i dagens marked, flere poster om kursoppgang og det er jo et tegn pÄ at alt er i orden ?(Nei ikke i dagens marked)
Mange nye investorer eller gud vet holder kursen oppe og hopper pÄ siden aksjen spretter 20% som vi har sett i flere aksjer.

Å posten til Christian drukner underveis, da det er mer interessant Ă„ skrive om at den hopper 20% ( han orker selvfĂžlgelig ikke slĂžse bort mer tid i trĂ„den).

  • Kunne likt en funksjon hvor Insidere eller utvalgte medlemmer som vi vet skaper mye kvalitet / gĂ„r dypere inn i selskaper kunne advart mot emisjonsfare ala. Kanskje hvor det er linket til et innlegg hvor problemet er beskrevet. Den kan kanskje vĂŠre innbakt i rapporter funksjonen. SĂ„

Evt komme en advarsel hĂŠr?

4 Likes

Er litt forbedringspotensiale pÄ chatmodulen, noen forslag:

  • Mulighet til Ă„ mute chats som ikke er av interesse
  • Huske innstillinger for chatvindu
  • Mulighet for tagging av brukere i chats (med varsel til bruker)
  • SĂžkemuligheter
  • Bedre oversikt over leste/uleste meldinger (slik som i forumet forĂžvrig)
  • Mulighet for Ă„ endre stĂžrrelse pĂ„ chatvindu
  • Pop-out vindu for chat
4 Likes

Forslag til Ă„ videreutvikle “mest likte innlegg”-tankegangen til Ă„ gi forumdeltakerne en “Case-relevant” knapp i tillegg til “liker”, og at man sĂ„ kunne filtrert pĂ„ case-relevant eller hatt en “mest case-relevante innlegg denne uken/mĂ„neden” trĂ„d som med likes i dag. :slight_smile: MĂ„let ville vĂŠrt Ă„ samle opp case info fra smĂ„prat-trĂ„dene.

2 Likes

ios app: bruker lang tid (hvit skjerm) pÄ Ä laste inn hovedsiden. Samt har en tendens til Ä falle ut tilfeldig. LÞsbart?

Har en lignende idé pÄ tegnebrettet! Bra forslag :smile:

1 Like

Har for tiden ingen utvikler til appen, sÄ inntil jeg finner noen som duger fÄr jeg ikke tweaket sÄ mye :confused: Takk for tilbakemeldingen!

Setter stor pris pÄ aksjonÊrlistene. Kanskje man ogsÄ kunne fÄtt en oversikt pÄ alle plasseringene til kontoene pÄ topp 50 listene. SÄ kan man fÄ en generell oversikt over bevegelsene.

Noe Ă  la dette: (beklager til alle perfeksjonister)

5 Likes

Hei @pdx, og takk for et fantastisk forum.
Keep up the good work!

Et forslag/Þnske, hvis det i det heletatt er mulig er Ä ha en total Ärlig avkastning pÄ portefÞlje. :slight_smile: Noe ala. det Nordnet har!
Det ville vĂŠrt utrolig kult.

Igjen takk!

1 Like

Topp forum. Jeg har ikke klart Ä finne det andre steder sÄ et hÄp om fÞlgende tjeneste:

Det er mulig Ă„ export til excel/csv fra vps.
Om man kunne tatt denne og dyttet inn her for Ä fÄ oppdatert sin portefÞlje. Kanskje lettere Ä generere forskjellige stats som utbytte, Ärlig investeringer,


PÄ en annen side sÄ nÄr jeg fÄr tid til jul, sÄ hÄper jeg Ä fÄ mekket noe slikt i aws :slight_smile:

1 Like

Det er en del “dĂžde” aksjetickere langt opp pĂ„ TekIndex, NANO (nĂ„ NANOV), FUNCOM, SOFT, osv, lurer pĂ„ om det hadde gĂ„tt Ă„ filtrere bort disse?

2 Likes

Det kan jeg nok fikse :smile:

1 Like

litt desperat men
du(dere) som har sĂ„ god peil pĂ„ data/pc,-er det noe kjangs for Ă„ gjenopprette “Netfonds”?

Da tror jeg populariteten hadde skutt opp i vĂŠret! :chart_with_upwards_trend:

1 Like