Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

fpl 23/24

Finner ingen tråd på forumet så jeg prøver meg. Burde vel være flere her inne som har tatt ut sin foreløpige draft for qw1.
Har selv knotet litt frem å tilbake å prøver Jackson som en god diferential. Han har med Nkunku startet fantastisk pre-season. Jeg heller mot 3-5-2, men har benk for 4-4-2. Begynner bytter fra qw2 med perspektiv 1-6 å mulig wildcard rundt 6-8
Kult hvis flere har synspunkter.
Mitt lag pr.nu

Sitter på stranda med linser så vanskelig å skrive på mobil, men skal dele litt mere rundt bytter litt senere.

9 Likes

Kjekt at noen sparker i gang årets sesong! Har enda ikke dykket ned i materialet, men planlegger å høre gjennom noen podcaster for å få et overblikk nå etter ferien. Brente meg de siste ti-ish ukene av sist sesong på å gamble på å ta Salah ut, så frister å starte med han i år. Men både Trent og Salah skal godt gjøres… skal prøve å oppdatere her når jeg har et utkast jeg har tro på :slight_smile:

Det har vært en TekInvestor-liga tidligere, og en lite brukt tråd om FPL. Hvis noen som leser dette vet at det er de som har oppretter ligaen tidligere, hadde det vært supert om den ble aktivert også i år

Edit:

@Celestar ?:innocent:

2 Likes

Mitt lag for øyeblikket

2 Likes

Ref første innlegg. Jeg tenker først å fremst 4,5 keeper kontra f eks Onana til 5. 0,5 spart. Steele første runden før jeg kjører inn flekken i runde 2. Vil ha med meg brighton full pott runde 1. Må uansett ut med alle brighton før runde 4 pga fixtures. (4-10) Kjører Veltman kontra estupinan. Garantert å starte å nye 0,5 spart. Veltman ryker i runde 3 å inn med villa å pau torres. Mitoma havner på benken fra runde 4. Usikker på bytte mellom Martinelli of Foden. Haaland kan bli litt alene uten han og Jack. Tror city vil slite litt i år uten nye signeringer mtp de som har dratt. Villa vil gjøre det godt tror jeg med Brentford, chelsea. Blir spennende. Får en god pekepinn de første 6 runder før et eventuelt wild card i uke 6-8. Må få sett Liverpool å Arnold også. Slipper inn mye mål. Jackson kan lett ryke for Jesus. Jeg har en mill i banken.

1 Like

Tips : Med den gjengen på topp kan du få utfordringer med å allokerer cash til Haaland hvis det viser seg at du må få han inn.

1 Like

Dropper Haaland. Blir så gørr kjedelig og alltid han som kaptein og få akkurat samme poeng som alle andre. Lurer heller på om jeg skal endre så jeg får flere spillere som få andre har. Se hva man kan få til med det. Vinne gjør jeg ikke uansett.

That’s The spirit :partying_face:

Var mye spirit ellers i det jeg skrev da😅 Skal la det gå litt sport i det å tenke litt annerledes så får vi se. Lurer litt på han nye Chelsea spissen til 7,5 , men laget ellers ser så døft ut, tror de får det tøft

Eg har alle sesesongene valgt å droppe dei som alltid er sikre poengsankere s.eks Salah og Haaland fordi eg synst det er kjedelig å ha det likt som andre. Resultatet er at dei eg har inne instedefor ikkje har gitt like mangen poeng og dermed har eg alltid havnet langt bak.
Eg nektet bl.a å innse at håland ville prestere over tid noe han gjorde, så der gikk eg glipp an mangen poeng.

Bedte tipset eg har, er å være nøye med å følge med lag som har dobbelkamper

Jo a, men hvis Liverpool gjør det bra så er det ikke noe krise å ha Salah som fast kaptein heller. Og 3 spisser til 8 mill i snitt kan levere masse. Er heller ikke sikker på om Haaland kommer til å følge opp fjoråret helt.
Enig at dobbeltrunde er viktig, har vært med noen år :wink:

Kult med forskjellige synspunkter. Går det åt skogen for meg deg dem de dere så forandrer fixtures seg radikalt for alle lag mellom qw 6-8 så kan man heller dra opp et wildcard. Da har serien satt seg litt å man kan begynne å plukke.

Hva er vurderingen med Martinelli? Hadde han en del forrige sesong, men nå er jeg litt usikker. Er han ikke ganske rotasjonsutsatt med spesielt Trossard inne i bildet?

2 Likes

Havertz er jo også inni bildet nå. Trossard holdt ikke martinelli ute av laget i fjor

Sånn som Martinelli leverte i fjor er vel sjansen stor for at han er en del av 11ern i år også

Så Trossard scoret et par mot Barcelona i en treningskamp for litt siden, uten at det betyr all verden. Har ikke god nok oversikt enda på hvordan de ulike spillerne har gjort de i pre-season så langt, eller om nye spillere inn gjør noe med spillestil og formasjon. Så blir spennende å se når det nærmer seg! Veldig fristende med Martinelli hvis man får inntrykket av at han er det soleklare førstevalget, og ikke at han må dele mye av tiden med Trossard og eventuelle andre.

Kommer helt klart til å rullere mer enn i fjor nå med Havertz inn og Jesus skadefri.

Bra tråd, @anon88662507!

Her er hva jeg leker med foreløpig:

Hva tenker dere om å kombinere Haaland og Alvarez?

1 Like

Ser bra ut :+1: Setter i sammen en ny draft i løpet av dagen jeg legger ut litt senere i dag som skal stå seg til comunity kampen mellom city og Arsenal neste helg. Vi er ikke så langt ifra hverandre :wink:

Er her nå:

1 Like

Er med for andre året, ikke noe særlig oppdatert på fotball de siste årene…

Prøver med dette laget i år og lar det nok bare stå gjennom hele sesongen:

1 Like

Tror dere Gabriel starter altså?