Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

fpl 23/24

Ferdig spikret (dvs; fortsatt usikker på Martinelli vs Ødegaard)

Ingen som kan vite for sikkert. Men det antas så. Gode muligheter for at Pedro blir Brighton sin faste straffeskytter i tillegg.

2 Likes

Hva tror dere om dette laget ?

Solid :+1:

1 Like

Hvis Liverpool signerer Caicedo nå så tror jeg de vinner PL. Helt spinnvilt lag

Det store spørsmålstegnet er vel lagets defensive styrke.

Tror det blir det. Alternativt dette. Liker Watkins

Ja men Robertson, Trent, Konate, Van Dijk høres jo bra ut
Men ikke like bra som City sitt forsvar kanskje nei

Mye likt her, men landet på Ødegaard pga patriotisme og er fornøyd med å få inn både Haaland og Salah.

Det går litt tid på YouTube og artikkellesing, føles ikke helt sunt til tider. Har ikke gått til innkjøp av app-hjelpemidler, men vurderes for å optimalisere og øke muligheten for å vinne over kollegaene. Hvor mye skal man styre etter eksperttips vs «egne tanker» 🫣⚽️

1 Like

Det laget likte jeg godt
Bortsett fra Pickford, men han hanker vel inn ok med poeng selv om laget ikke presterer

Det fine med Watkins er at han er bombesikker på laget og spiller stort sett samtlige 90 minutter. I motsetning til Gakpo.

Den defensive biten i generalprøven var så shaky at man kan bli skremt av mindre. Om man er Liverpool-supporter (Villa her). Tviler sterkt på at laget har struktur solid nok til å kunne knive om PL-tittelen, men umulig er det åpenbart ikke.

Ja, enig. Hvordan er Villa rustet, ser det greit ut? Watkins kommer til å få bra med offensiv støtte ?

Den offensive verktøyskassen ble noe svekket av at Buendía røk på en alvorlig skade i går (ute mellom 6-9 måneder). En av de bedre spillerne i pre-season som har den uforutsigbare x-faktoren, men ikke en spiller som er fast på laget. Det meste virker veldig solid og gjennomtenkt. Svært god dekning på midtbanen og det eneste klare spørsmålstegnet er mangel på målskårere i laget utover Watkins. Særlig inntil Ramsey er tilbake fra skade. Men Diaby er ytterst spennende og bør kunne bidra med både mål og mange assist.

1 Like

Prøver meg med denne:

image

Er litt bekymra for at jeg er helt uten Liverpool spillere. Har litt lyst på Jota, men ser an. Alltid bekymra over å ikke ha Salah… :sweat_smile:

Hakket billigere keeper og en 6,5 mill midtbanespiller istedenfor Rashford i tillegg til en billigere forsvarsspiller på benken og du vil ha råd til Salah. Flust å velge mellom i begge kategorier.

Fryktelig vanskelig i år, spesielt med tanke på hvor utrolig mye spennende det er på midtbanen. Satset litt semi premium da det er mye gode spillere mellom 7 og 9 i verdi. Å ikke ha Bryan Mbeumo på laget, samt ikke minst grunnet programmet og i starten, Mitoma synes jeg er veldig tungt. Likevel om de spillerne jeg har spiller fast så tror jeg disse tar flere poeng. Richarlison er interessant da det for meg ser ut til at Harry Kan forsvinner, og da kan han fort få spiss rollen. I Tottenham betyr det at det blir mål.

Tar også en liten sjanse på Jota som blir på benken i første kampen, men magefølelsen min sier at han kommer til å starte en god del mer i år så lenge han holder seg skadefri. I så fall kommer han til å ta veldig mye poeng per kamp og med valgt av kun 3% så kan han bli en bra diff.

I forsvaret så er det også mye spennende og i utgangspunktet hadde jeg lyst til å ha både Reece James og Ben Chillwell, men åpning mot Liverpool, samt 0.5 høyere pris enn Estupinan så ble James vraket for å få råd til de andre spillerne i troppen. Offensiv forsvarsspiller mot Luton er jo ikke noen dum start. Fint program de 3 første kampene hjelper godt på.

Ellers Pedro Porro en god diff som er veldig offensiv. Dro mye poeng på han slutten av forrige sesong og satser på at han fortsetter. Derfor kjører jeg videre.

På spiss plass hadde jeg lenge Darwin Nunez, men magefølelsen blir at det faktisk bli Gakpo som starter på topp og Jota i tillegg, og at han til tross for en fantastisk pre-season havner på benken som innbytter. Likevel med nye regler som gir vesentlig mer overtid så er det kanskje mulig at Darwin fortsatt er verd det. Jackson fra Chelsea er jo også gull, men bliir tøff første kammp selv om Liverpool stort sett har åpne sluser i forsvaret. Typisk at kampen blir litt antiklimaks og ikke så mange mål(så håper jeg det er en skikkelig jinx).

Alvarez og Haaland har stort sett startet sammen hele pre-season og community shield så har et håp om at begge starter mot Burnley. Da kommer Alvarez også til å dra mye poeng. Tror Pep nok også tenker at det er viktig å gi han kamper for å holde han fornøyd så han ikke suser ut døre ved første mulighet. Minuset her er at Kevin De Bruyne er den som er blitt byttet inn for Alvarez og han er gradvis spilt inn etter å ha vært skadet mye av pre-season. Er en fare for at det er KDB som starter i stedet for Alvarez, men den risikoen har jeg valgt å ta.

De fleste som velger Brighton spiss velger João Pedro som er straffetaker, og med spillere som Mitoma og fotrappe midtbanespillere som plager forsvarsspillere så kan det fort bli en del straffespark. Derimot er ikke målsnittet hans all verden fra tidligere. Pre-season har begge 2 mål(Pedro 2 på straffer, Wellbeck 2 spillemål). Ettersom jeg har råd til 0.5 ekstra på Wellbeck så har jeg valgt han under noe tvil.

Ellers Ashley Young og Matt Cash til 4.5 synes jeg er god verdi for pengene. Fine spillere å sette inn i eleveren når de har gode hjemmekamper og det kommer skader eller suspensjoner.

Chillwell og Jota kunne forsåvidt også vært brukt første runde, men synes det er såpass mye spennende spillere her at jeg velger å ha de inne for å hive de inn på runde 2.

Ellers på keeper plass så kjører jeg safe med Pickford i forhold til at han er sikker start plass i tillegg til greit program i starten.

Nottinghan Forest har signert Turner og alt indikerer at det er som første keeper, så han er inne som nummer 2. Jeg hadde Areola fra West Ham her tidligere, men når Fabianski plutselig starter siste pre-season kamp så har jeg valgt han bort ettersom jeg tror det er mulig at Moyes plutselig finner ut at Fabianski starter.

Utrolig mye spennede spillere spesielt på midtbanene i år, men er dette jeg har havnet på og kun 10 min til fristen, så blir fort dette det endre opp med.

Edit: Også må jeg jo nevne Elliot Anderson til 4.5 på Newcastle. Om han starter så kommer han til å bli helt utrolig. Om en skulle spare penger på en midtbane med en liten gamble, så er han super spennende.

5 Likes

Ryktene sier at både Gabriel og Stones er ute :face_with_monocle:

Foden starter visst og Gabriel visstnok skadet? Så da ble det litt kaos og jeg endte opp med dette:

1 Like

Blir fort en del wildcards som ryker de første rundene.