Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fritid & hobby

All småprat om fritid og hobby her :smile:

6 Likes

Vektløfting, ølbrygging og gitarspilling. Og alle 3 tar opp altfor mye tid…

3 Likes

Nesten det samme her! (Regner løfting av ølbokser som vektløfting, nyter ferdigbrygget øl og spiller luftgitar ) :sweat_smile::+1:

1 Like

@pdx hva med Insider fritidstråd?

Jeg gikk min første hytte-til-hytte tur i Rondane som 7-åring sammen med fattern og søsteren min på 12. Det var en tur arrangert av DNT, så var med en turleder og masse andre folk. Vi var de eneste barna, men det hjelper å ikke bare være sammen med foreldre. Etter første dagen måtte turlederen gi seg pga noe problemer i familien, men fattern har jo drevet i fjellet i 30 år, så han tok over (i stedet for at turen ble avlyst). Var en kjempetur! Husker hele turen godt, men kanskje spesielt når vi gikk opp på Veslesmeden (2015moh).

Som unge, så synes jeg det var mye mer interessant å gå på bratte toppturer en lange marsjer. Da er også forskjellen i gangtempo på voksne og barn mye mindre. Som 8-åring gikk fattern og jeg opp på Galdhøpiggen fra Spiterstulen. Hadde fått en Casio klokke med stoppeklokke. Husker jeg tok tiden opp og ned. 4:15 opp og 2:00:15 ned. Fy faen hvor de 15 sekundene ergret meg. (Den gangen var gangtiden på 4 timer opp og 2 timer ned, nå er det 5/3 tror jeg). Fattern var ganske sliten på veien ned.

Poenget mitt var ihvertfall at en 7-åring kan gå rimelig lange turer, og en 8-åring kan helt fint gå “voksen”-turer hvis de er motivert nok. Bare vær flinkere enn fattern til å ta med mat. :stuck_out_tongue:

… og ja, jeg husker alt mulig av tall latterlig godt.

7 Likes

Lunsj / middag idag :wink:

14 Likes

Lag en hvis du synes det er behov :smile:

Ungene mine er 4 og 7, og vi går litt på tur da. Det blir noen turer til Stanga og Knuten (steder i Kongsberg) innimellom. Men det har ikke blitt så mye mer enn det, for det har vært tøft å få tida til å gå opp. Det kommer til å bli mer turer fremover. Jeg blir jo inspirert til å gå på tur av dere andre her.

3 Likes

Stanga er 13 minutter fra der jeg bor, eller 16 minutter tidlig på våren når kroppen er stilt inn på “ski”, bor i Kongsberg jeg også. Den åsen er forresten veldig fin å la ungene velge veien, er jo masse stier der. Også er det vel starten på blåbærsesongen nå.

Forstår godt at det er vanskelig å få tiden til å gå opp med små unger, spesielt hvis du har et hus å stri med!

3 Likes

Da bor vi ikke så langt unna hverandre :wink:

Mange fine stier der oppe. Vi hadde barnebursdag for 7-åringen på Stanga. Tok med alle guttene i klassen hans dit. Det var interessant :wink: Men moro. Minstesønnen min på 4 var vel så god til å gå på tur som alle 7-åringene :wink:

3 Likes

Dagens dessert @ Skrågata mat og vindus

5 Likes

Poolside @ Sunwing Cala Bona, Mallorca

8 Likes

Kjem på tirsdag, wildkin! Fornøyd med plassen? :slight_smile:

Jepp, jeg er fornøyd! Vi var her i fjor også. Bor på Mimosa, som er et roligere hotell enn Bouganvilla. Vi kom natt til i går og blir selv til tirsdag kveld.

Få folk som reserverer solsenger. Så langt i dag er det jeg og min datter ved bassenget og et par heite jenter la håndklær på solsengene rett ved. Det e nice!

Et par tips:

  • Er du prisbevisst, stikk på Bip (7-8 min gange) for å handle. Får en god 0,33 til 0,5 Euro, billigere mat generelt enn kiosken på hotellet (som er 4-5 min gange andre veien)
  • Skal du til Palma for å shoppe, er rutebussen helt ok - tar 1t 20 min (36 euro tur/retur)
  • Meget god mat på Lemon Grass thai og Julie’s lager veldig alrighte baguetter. Er også mye annet godt i restaurantene, men kommer ikke på navnene.

Ellers er det bare å spørre. :slight_smile:

1 Like

I dag ble det tur til langevannstoppen. Ikke helt heldig med været, men godt å være på tur

7 Likes

På øyhopping i Hellas med ei venninne! Hun på sydentur og jeg er egentlig på tur med fotoutstyr, ølforsking og tekinvestor. Det kan tidvis by på visse utfordringer da hun har null interesse for verken aksjer øl eller foto. Og når vinen i Hellas heller ikke er noe å skryte av, kan det bli vanskelig å tekke kvinnfolket.

Men solnedgangen her på Milos var nydelig, og stemningen var iallfall god etter å ha knipset vel 100 bilder på 1 time. Bildet her er dog bare tatt med mobilkamera. Jeg vet, jeg burde skamme meg. Jeg liker ikke å innrømme det, men noen ganger tar mobilen like bra bilder som speilrefleksen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

11 Likes

Mobilen er mitt viktigste kamera, og det eneste jeg har brukt i sommer!:scream:

1 Like

Så lenge dere sitter på nyere mobiler er jeg helt enig! Utrolig utvikling på kamerafronten til mobiler de siste årene :slight_smile:

4 Likes

Skulle ønske jeg klarte det samme noen ganger. Er nesten så jeg føler jeg burde vært på kameraavrusning til tider :sweat_smile:

Her fyller jeg hele tilgjengelige håndbagasjen med 10kg fotoutstyr, så kommer det en tek-noob med nyeste iPhone og gruser mine bilder som er produsert med svette, kompromisser med venninna, og en god porsjon tålmodighet? Nei, det skjer ikke. Jeg skal vise verden at mobiltelefoner fremdeles bare er et verktøy til å kommunisere med :joy:

5 Likes