Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Frøy ASA (FROY) småprat 🐟⛴

Hvorfor legger ikke aksjen seg på 76,5???

Risiko for at det ikke går igjennom, tar lang tid ala Salmar og Gåsø?

1 Like

Det er kun tatt et par regulatoriske forbehold. Sjansen for at de ikke går gjennom er nok tilnærmet null. For forholdet som er knyttet til Ukrainske konkurransemyndigheter så er det snakk om 45 arbeidsdager, og er som sådan ikke egentlig knyttet opp mot Frøy, men mot Salmar, gjennom at de er store i salg av laks der nede. Typiske formaliteter som amerikanerne må ta forbehold om for å etterkomme aksjelovgivningen og reglene til SEC.

Den korte versjonen for å tro på caset er vel at Salmar lenge har signalisert ønske om å selge, og GS liker å gjøre gode kjøp - prisen i $ er vel forholdsvis hyggelig

Salmar har forpliktet seg til å selge, så den saken er grei, og Salmar har også forpliktet seg til ikke å aktivt søke nye bud, men det forhindrer ikke andre interessenter å evt. kommer på banen med høyere bud før GS får avklart de regulatoriske forbeholdene de har satt.

Frøy ASA: Minutes from the Annual General Meeting

Update on regulatory approvals for the acquisition by Goldman Sachs Asset Management of 72.11% of the shares in Frøy and subsequent mandatory offer

Frøy ASA (FROY): Notice of Extraordinary General Meeting

Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in FRØY ASA

FRØY ASA – Flaggemelding

Frøy ASA: New wellboat contract

Update on regulatory approvals for the acquisition by Goldman Sachs Asset Management of 72.11% of the shares in Frøy and subsequent mandatory offer

Frøy ASA (FROY): Minutes from the Extraordinary General Meeting

Financial calendar

Frøy ASA: Q2 2023 Trading Update

Completion of the acquisition by Goldman Sachs Asset Management of 72.11% of the shares in Frøy ASA from NTS AS

Har sittet stille her siden oppkjøpet ble annonsert. Når jeg ser på hvor jeg alternativt vurderte å plassere pengene ved å selge etter annonsering av oppkjøpet så er jeg mer enn happy. Går mot oppgjør via tvangsinnløsning i morgen om jeg forstår det rett. Sier meg veldig godt fornøyd med nærmere 64% avkastning på 14 mnd. på den største investeringen min. Tikker nok snart inn litt på rammelånet slik som ståa er nå rundt om kring.