Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom DUNE-spill

Funcom N.V. enters into exclusive partnership with Legendary Studios for games
in the DUNE universe

Funcom has entered into an exclusive partnership with Legendary Studios to
develop games based on the works of Frank Herberts DUNE, one of the worlds
best known science fiction universes with multiple adaptations into movies,
games and other media.

This is a six year partnership to release at least three titles on the
PC/Console platforms, with one of the games planned to be in the Open World
Multiplayer genre that will enter into pre-production in Funcoms Oslo studio
during 2019.

Entering into this partnership is in line with the companys strategy of working
with strong Intellectual Properties, allowing for two different vast and well
known universes CONAN and DUNE to be available for the Companys games.

12 Likes

Dune 2000 remastered!!! Just do it

1 Like

Ny Dune film på vei: https://www.google.com/amp/s/amp.pastemagazine.com/articles/2018/10/everything-we-know-about-denis-villeneuves-dune.html

6 Likes

Dune 2 var vel bare et av de spillene som har føltes mest grensesprengende av alle jeg har spilt, tipper vi er MANGE rundt 40 som føler det samme.

Å herremeg Funcom sitter på et par pene IPer nå.

13 Likes

7 floppy disker og kodeboka. Det var tider det

1 Like

Funcom har vel litt ørkenteksturer de kan gjenbruke :joy::joy:

16 Likes

DUNE :heart: Husker eg satt på gutterommet til naboen som liten kid og var i ekstase for å bare få lov å se på naboen spille DUNE! Var ikke Dune det første realtime strategi spillet?

2 Likes

Dette var en god del tidligere. :wink: Og så hadde man jo spill som Realms og North & South som spirituelle forgjengere.

https://store.steampowered.com/app/329630/Command_HQ/

2 Likes

Fant denne i farta: Funcom får lov :sunglasses:

4 Likes
1 Like
5 Likes

Legendary entertainment har en grei liste med filmer bak seg :stuck_out_tongue:

Cast:

Denis Villeneuve (Bladerunner 2049) som regissør og warner bros som distributør. Dette er en skikkelig storsatsing.

5 Likes

Dune er en av de større franchisene innen Science Fiction, og vel fortjent med tanke på at det er en av de beste bøkene jeg har lest. Det er blant verdens mest solgte Science Fiction romaner, og har solgt over 20 millioner eksemplarer.

Ble filmatisert i 1984, laget to tv serier rett rundt år 2 000 som er svært høyt rangert på sci fi kanalen (personlig likte jeg dem godt når jeg så dem for en del år siden), og spillet Dune 2 er jo ekstremt godt kjent i spillverden selv om det er jævlig mange år siden det kom ut.

Tror nok dette er en av de beste IPene man kan jobbe med hvor man ikke betaler alt for mye for IP rettighetene og samtidig får mye gratis reklame. Dvs, jeg antar at det koster mye mindre i IP rettigheter for Dune enn for Star Wars, Star Trek, Babylon 5 etc.

15 Likes

Jeg er helt sjokkert over å lese at regisøren lagde både Sicario og Arrival. Begge flotte filmer, men totalt forskjellige.

3 Likes

Så. De orginale Dune spillene er laget av Westwood. Petroglyph er basically Westwood…

you do the math ;D

6 Likes

Har ikke sett arrival enda, men de 2 første av trilogien sicario er noe av det beste innen sjangeren, så drahjelp fra filmen blir det garantert.

Dune har vært favoritt-IP-en min bestandig og jeg har ventet på at noen skulle lage ny film og spill lenge. Nå kommer det en fil og minst tre spill. Jeg vil tippe at funcom Oslo sitt open world spill kommer ut i 4q20 omtrent samtidig med filmen. Og så er det vel sannsynlig at det kan bli et rts-spill sammen med Petroglyph hvis samarbeidet går bra på CU.

6 Likes
2 Likes

Ganska bra skriven artikel om man vill ha lite bakgrund om DUNE-universet:

4 Likes

Snakket med en kollega i dag om avtalen Funcom hadde gjort med Dune, og han snakket umiddelbart om filmen som kommer til neste år som en litt stor greie. Han er først og fremst filmnerd, og ikke spillnerd, men viser jo at Dune var på radaren hans før dette.

Han fortalte meg også om en dokumentar jeg burde se kalt Jodorowsky’s Dune. Dokumentar om et forsøk på å lage den sykeste kinofilmen noensinne laget, basert på Dune-universet. Det skulle være som å ta LSD, uten å faktisk ta det.

Endte opp med ingenting da prosjektet var for ambisiøst, men de kaller det “cinema’s greatest epic… that never was”. Blir litt som kino-versjonen av Fyre-festivalen :smiley:
Skal visst lære ganske mye om Dune-universet av å se dokumentaren også, så jeg setter den på lista over dokumentarer og se i nærmeste fremtid.

http://www.jodorowskysdune.com/

7 Likes