Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom DUNE-spill

Kjøper ikke kina selskaper av prinsipp, ellers hadde jeg gjort det.

3 Likes

Er selv svært misfornøyd med utgangen, og mener det er et resultat av langvarig kursmanipulasjon som gjør det mulig for Tencent å snappe opp Funcom og rettighetene til Dune nærmest gratis.

Kommer aldri til å bli fornøyd med resultatet fra denne fadesen, og håper at noen tar til fornuft og sørger for at vedkommende som på egenhånd ødela aksjekursen, havner bak lås og slå.

/rant

8 Likes

Einich. Alle disse argumentene om at det hadde blitt vanskelig for Funcom å finansiere seg ser utenom det faktum at en umanipulert funcom glatt hadde blitt omsatt for 20+ etter at core kjøpte seg inn om den ikke hadde blitt knust ned.

"
Egenhandel eller besluttet handel
Som aktør i markedet kan en gjøre seg skyldig i egenhandel (markedsmanipulasjon) dersom en handler med seg selv i markedet via markedsplassen gjennom egne konti(er) eller konti(er) som fremkommer gjennom fullmakter.
For handler som gjennomføres utenfor markedsplassen innebærer det at du som aktør ikke får gjennomføre de selv, men at de skal gjennomføres manuelt. For spørsmål og hjelp angående denne type transaksjon, vennligst kontakt Nordnet Kundeservice (telefon: 23 33 30 23) eller megler (telefon: 23 33 30 23  tast «1»).

Misvisende ordrelegging (Layering/Spoofing)
«Spoofing» er definert som en ordre plassert (kjøp/-og eller salg) med den intensjon om å avbrytes rett før utførelse. «Layering» er en form for «spoofing» der aktøren plasserer flere ordre i markedet med den intensjon om å avbryte de rett før utførelsen.
Overnevnte metoder brukes til å påvirke markedsprisen der aktøren som utfører de har interesse av å påvirke gjeldende pris i sitt favør. Et eksempel er der aktør «X» har interesse av å selge posisjonen sin i selskap «Y», og for å maksimere potensiell gevinst, så kan spoofing og/-eller layering benyttes til å drive prisen opp ved å etablere en misvisende kjøpsinteresse for selskap «Y».
Det er derfor ikke tillatt å plassere ordre uten et kommersielt formål i form av kjøps- eller salgsinteresse.
"

5 Likes
1 Like

Så ny release date Oktober neste år (for filmen) :sweat_smile:

1 Like

Kanskje spillet kommer samtidig med filmen allikevel :sunglasses:

1 Like

Ja, utsetter de filmen lenge nok blir det fort en realitet!

2 Likes

Den skal DEFINITIVT sees på Kino, og ikke via noe jævla HBO low quality skit🙂

Tror dere HBO max er like rævva som HBO Nordic?

Dette er jo fremtiden, korona har på en måte bare fremskyndet kino-døden.

Synd, jeg liker å gå på kino, men forstår at det å betale 200 spenn for å se en film (billett + snop),
når man kan sitte hjemme i godstolen og streame i 4k (regner med de lanserer i 4k) appellerer til mange - inkludert meg.

2 Likes

4k. Dream on. Det blir nok maaaange år til HBO er der.

Innen da sitter vi alle med 8k TV og venter på innhold til den.

Og uansett 4k eller ikke. Enkelte filmer får du ikke samme opplevelsen av å se hjemme. Dune er nok en av de. 65 tommer i stua med lydplanke blir ikke i nærheten engang.

Men ja, streaming dreper nok kino. Sad but true. Kommende generasjoner will miss out🙂

1 Like

Hbo max blir i 4k. Samtlige av warner bros filmene og tidligere titler

Kommer i andre halvdel av 2021. Burde være klart til Dune releasen i okt. 2021

2 Likes

Godt mulig, men jeg mener at 4k 65 tommer med lydplanke, fortsatt ikke yter filmer som Dune, rettferdighet.

Det er verdt 200kr en gang i blandt for slike opplevelser på kino, mener jeg da.

2 Likes

Helt enig at gode filmer er best på kino. Spesielt de med dolby atmos anlegg :star_struck:

Hvorfor er dune verd mer enn andre filmer? Du har jo knapt sett en trailer engang?

Tipper han mener at filmer med storslått cinemagrafi (store landskap og «episke» scener) som LOTR, Interstellar og nå Dune gjør seg best på ditto store kinolerret. Jeg er en av dem som har sett nevnte filmer flere ganger på kino nettopp fordi jeg liker den opplevelsen så mye bedre enn å se det på (gode) hjemmerigger.

6 Likes

Tror de fleste skjønte greia, men ja. What he said👆

5 Likes

Hvis det er tilfelle er det kanskje lurt å kjøpe aksjer i selskapet som eier rettigheter til merch og lignende? Synes å huske at det var et norsk selskap involvert i noe videospillgreier knyttet til dette?

4 Likes