Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom fundamental tråd

Ja fått med meg den kommentaren jeg også Men jeg har litt problemer med å se at The Outsiders skal greie å ha et nytt spill klart i år. Skal Funcom gi ut noe fra de i år tror jeg det må bli Darkborn. Men The Outsiders jobber med et nytt prosjekt også for en av de ansatte har dette på LinkedIn:

"I worked on the game Darkborn, where I was in charge of design and implementation of our AI systems. This includes AI decision making, enemy sensing, pathfinding and enemy behaviours. I also contributed to other gameplay and core systems when required.

Currently I’m working on an unannounced game, with the same responsibilities."
https://www.linkedin.com/in/ramonabarte/

Gir vel størst sannsynlighet for at det er dette uannonserte spilllet som er koblet til Funcom.

2 Likes

Ingen som tenker dette har ringvirkninger for andre spill? De ressursene som i teorien ble ledige fra 22. Januar blir ikke nå ledig før 2 mnd senere.
Vil dette forsinke andre spill?
Akkurat nå kan det jo være en fordel at det ikke er kommet datoer/estimater på Dune og MC mm.

Ja.

Rock Pocket Games blir nok forsinket med sitt neste prosjekt.

Tror ikke det skal påvirke Funcom nevneverdig.

3 Likes

At han nå jobber på det nye spillet utelukker ikke at de kunne ha tatt mye av Darkborn inn i dette? Dette vet du bedre enn meg. Er det pga at han jobber med de samme oppgavene du tviler på at de har kommet langt nok i utviklingen til å kunne ha noe klart?

:man_facepalming: Stemmer. Nettopp våknet :man_shrugging:t3:

1 Like

Er rent basert på at jeg tror The Outsiders har vært for opptatt med Darkborn til å ha kommet langt nok på det nye spillet til at det kan slippes i år.
Man vil alltids ta med seg mye lærdom og en god del basiskode inn i nye spill men jeg mener troen på at man skal kunne lage nye spill på veldig kort tid på grunn av dette er overdrevet :slight_smile:

1 Like

Når tror du Outsiders begynte å jobbe med spillet?

Jeg tror det skjedde fra sommer omtrent, når Goldfarb besøkte Funcom og ble tatt bildet av med sverd osv. Si oppstart i enten Juni eller August.

Fordi jeg tror Outsiders var svært presset økonomisk og ikke klarte å skaffe seg en publisher på Darkborn. Ett eller annet med spillet eller konseptet har bare ikke fungert bra nok så det har blitt lagt på is for nå.

Det eneste vi vet er at Funcom og Outsiders inngikk kontrakt før 10. oktober 2019. Men basert på historikken rundt andre spill og kontrakter vet vi at de ikke nødvendigvis melder kontraktinngåelse.

Njaaa. Dette tror jeg ikke blir korrekt. MoM blir nok ansett som et asset ihht IAS 38, så avskrivningen startet i øyeblikket produktet ble klart og salget startet. Merkostnad etter dette punkt blir nok tatt rett over kostnad.

Subsequent expenditure

Due to the nature of intangible assets, subsequent expenditure will only rarely meet the criteria for being recognised in the carrying amount of an asset. [IAS 38.20] Subsequent expenditure on brands, mastheads, publishing titles, customer lists and similar items must always be recognised in profit or loss as incurred. [IAS 38.63]

1 Like

Dette er egentlig poenget mitt.

Hvis Funcom har forventet 50% av salget på konsoll, er det ikke logisk at 50% av kostnadene ikke begynner å avskrives før lansering på konsoll?

1 Like

Jeg tror all avskrivning ble startet dagen første spill ble solgt. Kostnad utover dette blir tatt rett over resultatet. Men vi får se. Grunnen til dette ifølge IFRS er at kostnader er vanskelig å tillegge et spesifikt asset, etter at det er komplett, men i dette tilfellet skulle man jo tro at det er mulig.
MEN alle selskap jeg har jobbet med er interessert i å få tatt kostnaden så fort som overhode mulig for å redusere skattegrunnlaget. Pengene er jo allerede brukt, så er lite vits, annet enn å tilfredstille grumpy TI’ere, å balanseføre kost.

1 Like

Syntes det virket som kort tid i utgangspunktet ja. Hadde ikke tenkt tanken på release i år hadde det ikke for hvordan Stian uttaler seg om spillet. Hva tenker du om twittersaken hvor det muligens er gjort voice arbeid? Jeg får en følelse av at de har tyvstarta litt her. «Delivering great new builds every week» «working at full speed» (Tatt ut fra eget hodet fra desember presentasjonen.) Det er noe med formuleringene her som gir inntrykk av at vi er langt forbi concept, pre-prod og diverse. Her har de mye klart og produserer spill for fulle mugger. Ror på dypt vann her, åpen for arrestering :wink:

2 Likes

De må være kommet langt når VO er igang. Troy Baker er vel sammen med Nolan North noe av det dyreste du kan få tak i hva gjelder VO også, så tipper de ikke har planer om å hente han inn for å kjøre runde to om Sven Gøran på animasjon vil gjøre endringer til en scene.

4 Likes

12 posts were merged into an existing topic: Funcom småprat 2020 (FUNCOM)

Hvilke ressurser fra Funcom tror du jobber med spillet hos rock pocket?

Slik jeg ser det er det kun Marketing hos funcom som tar i dette prosjektet.

Kan admin ta över tråden? för nu får jag notis om att folk svarar mig (eftersom jag startade tråden ) :slight_smile:

@antzzo bare endre fra “Tracker” til “Overvåker” på tråden (2 linjer nedenfor siste post)

tack :smiley:

Press Release: Update in connection with the announcement of intent to launch voluntary offer

1 Like

RECOMMENDED VOLUNTARY CASH OFFER TO ACQUIRE ALL SHARES IN FUNCOM BY TENCENT

The Netherlands and China, 22 January 2020. Tencent Holdings Limited (“Tencent”)
(through an indirectly owned subsidiary, the “Offeror”) and Funcom SE (“Funcom”)
today announce that the Offeror will launch a recommended offer to acquire all
of the shares of Funcom not owned by the Offeror through a voluntary cash offer
of NOK 17.00 per share (the “Offer”).