Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom Fundamentale forhold

Mighty Kingdom i Australia må inn.

Ellers er vel øst-europa Games Farm s.r.o i Slovakia ref https://newsweb.oslobors.no/message/474111

1 Like

Stockholm kan vel være Goodbye Kansas.

1 Like

Ut fra hva Funcom har sagt tidligere så har de signalisert dette:

6 “existing game projects” skal være prosjekter som funcom har investert penger i i løpet av Q2 2019. Det vil si investeringer som ikke går på OPEX men inn i intangible assets.

Dette skal da være så vidt jeg kan forstå:

  • Dune
  • Mutant Chronicles
  • Moons of Madness
  • Conan Chop Chop
  • Slovakisk ukjent spill
  • Ukjent spill som er nytt fra Q1 2019 rapporten (forutsatt at dette ikke er conan single player, som ble satt på on hold).

Vi kan jo sammenligne dette igjen på Q3 2019 rapporten og se hva tallet blir da. Er det 5? 6? Økt?

Enig i at det ikke er noen logikk i New York / Nord England områdene. Vet vi hvilke selskap Funcom har brukt for å porte spill til konsoll? Brukte ikke Funcom ett annet firma til dette for Switch eller for PS4 / XBOX ? Kan det være ett av stedene ?

3 Likes

De utvikler ingenting for Funcom.

Men de har laget CGI filmer for Funcom

De utvikler CGI filmer. :slight_smile:
Jeg tror de går i kategorien “development partner”.

1 Like

Fant dette for MoM:
Dreamloop Games is a Finnish studio and it will be handling the game’s port to PS4 and Xbox One.

Men de er for nye til å være med på kartet og ingen blå prikk i finnland så ikke nærmere løsningen med de.

Aner ikke hvilket kontor i Nvidia de har samarbeidet med. Men det kan jo muligens være den blå prikken på østkysten av USA.

1 Like

https://articles.finwire.com/FWF003CEF5-core-ny-teknik-steg-01-procent-i-september---lyfter-upp-embracer-sobi-vostok-new-ventures-och-funcom

Förvaltarteamet med Carl Armfelt och Erik Sprinchorn skriver i en månadsrapport att världens börser har varit väldigt volatila sedan fondens start, dock har börserna generellt sett gått starkt. Förutom Trump, handelskriget mellan USA och Kina och konjunkturen lyfter förvaltarna även fram oro för indexfonders växande inflytande som en bidragande faktor till turbulensen.

I månadsrapporten lyfter de fram portföljinnehaven THQ Nordic, Funcom, SOBI och Vostok New Ventures. THQ Nordic bytte under månaden namn till Embracer Group och Tencent förvärvade 29 procent av aktierna i spelutvecklaren Funcom, som är ett innehav i fonden.

2 Likes

Det er jo faktisk ikke spesielt mange selskaper som listes opp der, og en del veldig kjente navn.

4 Likes

Kan noen forklare meg hvilke fundamentale forhold som gjør at denne bare faller og faller?

Flere aksjer til salgs enn som etterspørres. Og at det er en mellomperiode før de neste store spillreleasene

At flere selger og aksepterer lavere kurser kan jeg lese av grafen.
Det er ti år siden jeg fulgte med på Funcom og da var corporate governance pill rotten, er det fortsatt slik?

Hele ledelsen er byttet ut, og Funcom tjener nå faktisk penger. ( imotsetning til for 10år siden).

Akkurat, det er interresant.

Det er veldig rart at den bare faller, mens alt går opp og børsene går i all-time high.
Det virker veldig som det må være noe galt med selskapet når flere og flere selgere aksepterer å selge til lavere kurser.

1 Like

Er igrunn ganske enkelt, man venter på nyheter rundt neste storspill. Pr nå lever Funcom på DLCer fra CE og mindre publishing prosjekter.

De fleste antar neste spill kommer i 2020, men vi vet ingenting. Så fort dryppene begynner å komme pleier også kursen å gå.

2 Likes

Ja la det dryppe!

De utsatte et småspill noen måneder og utsatte et større spill på ubestemt dato nå i høst også.

1 Like

Yes och Funcom skrev avtal med The Outsiders och Tencent har köpt 29%…

Skal seriøst ingen fortelle mannen hvorfor aksjen et r*vkjørt? Eiersammensetning, notering og handelsmønster er fundamentale forhold.

5 Likes
5 Likes

Høres litt ut som "pump and dump eller “even greater fool theory” som i gamle Funcom.
Jeg ser at de tjener litt penger, men klarer ikke helt å se at det på noen måte skriker kjøp. I allfall ikke så lenge den bare faller.

Veldig mange av dere som poster i tråden om Funcom har røde tall i sine porteføljer, noen tildels ganske stygge tall. I år hvor omtrent har tjent penger så er det et ganske gult flagg. Tjener man ikke penger på aksjer i år, så tror jeg man aldri gjør det.

Takk for innspill, forresten. Gaming som er en spennende sektor og en “no-brainer” de neste 10 årene, men det ser ut som det finnes mange andre bedre valg.

2 Likes