De sa ju själv att presentationen var ovanligt kort och de verkade ovanligt lite engagerade. Men det kan ju vart för de hade ovanligt lite info att ge.
Min uppfattning är att de ABSOLUT inte vill lova någonting de inte kan hålla. Det är ju i min uppfattning lite fegt. Man behöver inte lova saker men bör vara möjligt att estimera någonting nu när man i min värld har byggd upp och bygger upp en god mängd med kompetens i företaget. Med vad vi kan se från twitter och @antzzo detektiv arbete.
I min värld så bör ett ett så pass stort företag kunna ha en god plan med en god ledelse. Inte för att jag är en expert men gillar tanken.
Håller med. Då utgår jag från SWE bolag.
Når er det Tencent går inn i styret igjen?
Var väl 16/11 det var möte ?
Ja det var ju intressant. Får ta nästa på Funcom investor mötet då.
Var det någon där från TI ?
Vi var hvertfall to fra TI der, muligens en til.
Jeg delte litt info derfra, uten at det virket å interessere spesielt mange
Det resterende får tiden vise hva jeg velger å gjøre med.
Om det er denne infoen som har gjort at du har redusert litt i det siste @kula så kan du bare la det være
Hehe, den infoen har intet med min reduksjon å gjøre @TenSing_Gundersen.
Skjønner egentlig ikke hvorfor Funcom kan ta med slikt i en av rapportene sine.
Hva tenker du på?
Les her @Evilfreud
Så er jeg av den oppfatning at det kan være lurt og ha litt i bakhånd til en senere anledning. Spesielt når en vet hvor mange som titter innom her.
Intrresse
16/12 er møtet.
The Meeting will be held on 16 December 2019 at Funcom SE’s registered address:
Prins Mauritslaan 37 - 39, 1171LP Badhoevedorp, the Netherlands. The Meeting will commence at 11.00 am CET.
“Om flere hadde møtt opp der, så hadde synsing og spekulasjoner etter dagens rapport vært en smule mindre.”
Misforstå meg rett, jeg er veldig for et aktivt og deltakende eierskap i selskaper man er involvert i, men hvis det er slik at man må få innpass i delvis lukkede arrangementer for å fullt ut forstå caset, så synes jeg faktisk det er Funcom som har bommet her. Det er dog bare min mening.
Unnskyld meg, men om man er redd for å guide i frykt for å ikke møte de forventningene som da settes, så sett romslig guiding da. Jeg har jobbet som leder i de største programvareselskapene i norden i over 10 år. Det kan da vel ikke være vanskelig å kommunisere best case og worst case scenario? Eller er spillindustrien så langt unna vanlig programvareutvikling? Halvårsguiding, og til og med årstall er bedre enn ingen guiding. De har garantert en vel bevart pipeline som de kan åpne litt mer fra. Det skaper bare grobunn for spekulasjon i alle mulige retninger når alle vet hva som er på trappene og ingen håndfast informasjon kommer fra selskapet. Åpenhet og skuffelse er bedre enn å fomle i mørket. Ønsker man den kortsiktige tradingen som skjer her nå, eller tunge langsiktige investorer som tåler en skuffelse eller to så lenge det store bildet er bra?
Status fra kvartalsrapportene siden Funcom 2.0 viste seg med CE EA:
Burde vel kanskje hatt med DA også i den tabellen også haddet det vært fint med en “net investments”, så investments-DA?
*DA som i depreciation og amortization
Hørte at EBITDA var fy fy å dra inn Det ligger jo i forskjellen mellom Rev + Op cost(Siden Op cost skrives negativ her) og EBIT
EBITDA er ikke fy fy å dra inn.
Dra inn tall uten å vite hva de betyr, og hvilke ting man skal ta i forbehold når man ser på dem er fy fy.
Jeg synes det er fy-fy å bare se på en EBITDA uten å også dra inn EBIT og Earnings. Også interessant å se på investeringene og avskrivninger. Synes Funcom er veldig ryddige i avskrivningene sine.
Ja det er nettopp hva jeg mener og. Det er en grunn til at folk sitter og regner på EBITDA og da skyter man seg i foten hvis man ser helt bort i fra det bare fordi man er snobbete eller hva som helst.
Men ikke se deg blind på det alene.
https://www.quora.com/Why-is-EBITDA-so-important-to-investors