Angående UE-lisenskostnadene, så regnskapsfører nok Funcom disse i riktig kvartal. Cash-flowen blir påvirket av det dog.
Jeg har bare regnet på Q3 og endte da på en EAT på ca 2,1 MUSD, og jeg tenker Q4 kanskje får en EAT på 1 MUSD. Vesentlig lavere enn det du har, men så har jeg også tatt høyde for at de får en større engangsbetaling i Q3 for Unreal-lisens på xbox. Som jeg ikke vet om stemmer. EAT for hele 2017 blir da ca 9,4 MUSD. Jeg har da gått ut i fra at salget faller av vesentlig framover, og regnet med rabattene på PC. Hvis Funcom skulle komme med f.eks. The Purge og få bra med oppmerksomhet rundt den oppdateringen, så vil dette estimatet være for lavt for Q4.
9,4 MUSD * 7,88 = 74 MOK, med 338m aksjer, så ender jeg opp med at på dagens kurs, så er P/E på 2,35*338/74 = rett under 11. Helt grei prising, men dette tar jo ikke høyde for at Q1 2018 er noe jeg tror overgår Q1 2017 med ganske mange millioner dollar.
… begynte på et langt avsnitt om mulige 2018-planer, men får ta det en annen gang. Det blir samme hva litt “luftslott” av det i en fundamental analysetråd.