Hadde et mer pessimistisk syn på dette enn deg, men etter å ha gått igjennom dataene nedenfor, så er mitt syn ikke så ulikt ditt. Oppsidescenarioet på 10 MUSD hadde jeg satt til 8 MUSD, men utenom det, så er jeg enig.
Hvis man antar at de vannrette linjene står for ca 250 TUSD, og antar samme utvikling i 2018 som i 2015, så får man ca 5 MUSD.
SWL fortsatt er veldig populært, antall spillere fortsetter å øke i et høyere tempo enn jeg hadde trodd.
Eiere på Steam på slutten av måneden, diff fra måneden før:
Juli: 455k, +0
August: 747k, +202k
15. September: 826k, +79k, lineært estimat = 158k
På den andre siden, antallet aktive spillere over 2 uker har gått fra å peake på Steam 115k til dagens 46k. Det er nok først og fremst dette tallet inntektene korrelerer med, men jeg synes det ser ganske bra ut. Average time pr player og median time per player ser bra ut.
Her er det viktig å være klar over at det nok fortsatt er veldig mange som fortsatt ikke spiller SWL via Steam-klienten. Hvor mange er vanskelig å si, men peaken i juli er 50% høyere på google trends enn for august, og man kunne ikke bruke Steam-klienten på det tidspunktet, og det er litt kødd å linke de to kontoene.