Finnes det en oppdatert aksjonærliste? Hvem er kontofører for Funcom, er det DNB?
Det kan tjenes mer penger da enn om en aksje bare går oppover hele tiden. Selv om jeg vet en også kan tape.
Noen som vet noe om funcom sitt neste spennende prosjekt?
De må jo dra i gang noe dersom de skal få opp kursen før en emisjon
Nettopp…
Takk:)
SBN begynner å kjøpe av meg igjen nå på 1.71. Mulig jeg kvitter med 5k der nå da. Ikke at jeg er fornøyd med “avkastningen”, men det bare tilfredstillende å kjøpe av panikkselgere for deretter å selge de til en høyere pris like etterpå. Tjener nå mer enn hva kurtasjen koster.
nei, AoC ble priset vel høyt, solgte bra, men hadde retention vært god kunne caset gått annerledes.
Med TSW feilet salget dessverre så retention spilte ikke så mye rolle.
Har ikke mye å gjøre med den “neste idioten”. Både AoC og TSW var spill som burde ha gått mye bedre for Funcom.
Er litt enig med Onns der jeg, AoC har hittil vært funcoms største sjanse. Det solgte veldig bra og lå an til å ta en ledende posisjon i MMO markedet, men så kom man ut av start området da …
TSW var for “nytt / rart” for at massene hoppet på, god story til tross så var spillet ellers ikke bra nok. Jeg syntes kampene var kjedelige / sluggish og er enig i at det kanskje ikke føltes ut som et MMO spill.
LMO-- tja, jeg har bare spilt det litt, tenker det er bra nok for å selge til barn, men vil foreldre kjøpe det? og har det tatt for lang tid å få det ut? - leste en artikkel en gang som hevdet at “there is no such thing as a soft launch” pga rykte man bygger under en open beta og at folk da har sett nok av spillet til å gidde å prøve hvis det ikke er veldig god tilbakemelding.
Jeg spilte gjennom AOC fra begynnelse “til slutt” (level 80) med 5-6 characters. For meg var Level range 50-60 den kjekkeste. Pluss level 39 pvp da. For der var jeg helt konge med min assassin som ble stående på level 39 i et års tid. Så jeg har aldri merket til noe der. Det jeg merket folk klaget over var endgame sieges og bytting fra 5 stegs combo til 3 stegs comboes samt bugs i raids. Men mulig jeg ikke husker så godt nå. Er jo en stund siden nå.
forstod ikke helt poenget med den revolusjonerende komboen som skulle være så unik i forhold til andre mmo.
I wow trykker jeg tall knapp 1-5 + 15-20 andre knapper rundt om på tastatur og mus. I AOC gjorde jeg akkurat det samme.
Det var ikke vanskeligere å utføre en 5 trinns kombo i AoC enn det var å utføre en 5 trinns rotasjon/prioritering i wow.
Nei, men det var dette med timing mot “unshielded side” som gjorde mye mer skade. Derfor lurte jeg meg alltid til siden slik at jeg fikk landet bomben min mot ryggen til motstanderen.
Solgte nettopp til pareto visst. Jaja da har jeg bare 41k igjen. Edit: Nå tok visst Nordnet 6k av meg på 1.72 også. Jaja. Har jo fått frigjort litt kapital nå. Skal vi ta inn på Plaza og ta oss en fest? Jeg spanderer! hehe
Pareto som kjøpte på 1.7?
Først. Så solgte de igjen. Nå er det surprise surprise SBN som kjøper inn igjen. Da blir jeg litt mer nervøs. for nå kommer folk til å kjøre kursen ned til de sender aksjene ut på bunn igjen.
preview fra mmorg.com
UK som er et viktig marked viser gode takter nå 41.plass på ipad-games nå ifølge appfigures.com
Last updated on 7/2 @ 1 PM GMT Standard Time (change)
1.plass på games->roleplaying.
Er det den reviewen fra pocketgamer.uk som gjør utslaget?
Er vel snart morgen i USA nå. Da kommer nok listeplasseringen der seg.
Hva med Starbreeze. Når selskapet var priset til nærmere P/E 100… Var det da ikke de største idiotene som kjøpte og nå sitter igjen som tapere? Hva i helv…?!&<#!’ tenkte de som applauderte frem fornuften i den vanvittige prisingen, såvel som de stakkars idiotene som gikk fem på og kjøpte aksjer?
Jeg har ingen Funcom aksjer fordi jeg nå personlig tror at aksjen skal ned i avgrunnen pga emisjoner og en nokså stygg gjeldsportefølge. Likevel. Funcom er priset til under 170 mill NOK, tross mange spill og mye teknologi på sine hender. Jeg kan fint se at enkelte tenker at dette er et godt kjøp til sammenligning med andre aksjer som har en onetrick pony i portefølgen og utsikter til negativ EBIT ved de neste rapportene…
Idiotien og hykleriet lenge leve. Funcoms marketcap på 170 mill er et mye bedre kjøp enn Starbreeze til 2 milliarder. Synes det er passende å påpeke dette i en tid da SB spokesperson/investor relations går berserk i enhver diskusjon som omhandler FUNCOM