Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Mange gode konkurrenter nå:

• That’s not what I was hoping, it wasn’t good enough to pay $30. I’ll stick to the Traveller’s Tales LEGO games which they love.

• Okay, have fun! And if that gets boring, you can always try LEGO Worlds, it’s cheaper.

https://community.lego.com/t5/MINIFIGURES-ONLINE/Clarification-on-B2P-change/m-p/12737720#U12737720

1 Like

Det vil selvfølgelig være negative forumposter, det er det i alle spill. 250 kr er ikke mye for et MMO - selv for barn. Jeg er far selv, og har alltid vært motstander av F2P-modellen, som er en forferdelig oppfinnelse. Jeg liker heller ikke månedlige utgifter i form av medlemsskap. Det er perfekt å bare betale og deretter slippe å betale mer i ettertid.

Å sammenligne med TT-spilla, som tross alt er i en annen sjanger, og produseres på samlebånd, blir snevert. Det er mer enn nok plass for LMO.

Lego Worlds er enda ikke ferdig utviklet, og det er ikke engang multiplayer på spillet. Du betaler altså 100 kr for en betaversjon. Spillet er imidlertid kjøpt også her i huset. Men uten multiplayer, og med massiv lag (selv med innstillinger på det laveste) så snart det blir litt action i spillet, blir det ikke spilt. Riktignok er det laptoper i midtsjiktet, men LMO fungerer meget bra på disse laptopene. I tillegg kan de spille flere samtidig og de kan benytte kodene fra minifigurene som de samler på.

Hvor moro blir det ikke hver gang det kommer en ny serie med minifigurer?

LMO er veldig bra laget, og muligheten til cross-platform er det ikke mange som har klart tidligere. Noen som har eksempel?

At kidsa syter litt på forumet fordi mamma og pappa ikke betaler, betyr ingen ting. De ville ikke betalt noe i spillet under F2P uansett.

4 Likes

Angrer du på at du ikke solgte på 18 ?

1 Like

Det er farlig å bli forelska i aksjer vettø?

Alle varsellampene burde være ildrøde når man har mistet begrep om det vi kaller gevinst. Grunnen til at vi alle holder på med dette i utgangspunktet. Fanatisme er farlige saker det :wink:

1 Like

Jeg solgte på vei opp, snitt etter splitt på det jeg solgte er 12 kr. Omtrent der vi er nå. Vanskelig å treffe på topp.

3 Likes

Jeg solgte altfor tidlig på rett under 10 etter splitten, men har tross alt nesten doblet to ganger så jeg skal ikke klage. Men prøver å lære av feilene… neste gang venter jeg med å selge til rett før vi når en stor trigger.

Sorry jeg ser bare grønt lys i lyskrysset ditt :stuck_out_tongue_winking_eye:

i følge finansavisen er P/E på funcom -2,9 (fra 2014)

(her er skalaen copy past fra wikipedia)

0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene
14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising
21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp
:man_with_gua_pi_mao:

Så negativ P/E, høy gjeld og lite cash er grønt lys?

3 Likes

Fortsetter diskusjonen fra Funcom - LMO launch:

Nå 130 i US, 59 i UK. Imidlertid ute av lista i Tyskland. (paid iPad)

3 Likes

Ser bra ut. Heldigvis litt flere enn bare Funcom investorer som kjøper appen. :slight_smile:

2 Likes

P/E 100 er utenfor wikipedias skala… Om du ønsker at wiki skal være din referanse for et godt eller dårlig kjøp. Uansett, man ser vel i overkant langt inn i fortiden om man har klart å klatre til slike høyder? ;).

Starbreeze har “bare” P/E 66

1 Like

Begynner bra:

1 Like

PC-reviewet er fra ifjor…

1 Like

Ja, men det er lagt til to user reviews

Hehe… utrolig… helt utrolig.

Om Funcom aksjen er befengt med idioter og månefarere, ja da vet jeg fan ikke hva Starbreeze sine aksjonærer sliter med… Kanskje de tok for mye møllers tran? Tranforgiftning i hjernen? :smiley:

Pocket Gamer UK gir 80. Dette er en bra begynnelse. Vi får bare håpe at spillet selger mer enn nå dagene fremover.

UK ser bare bedre og bedre ut på appfigures.com

Last updated on 7/2 @ 8 PM GMT Standard Time (change)

noen utvalgte trender

edit
Så for øyeblikket vil jeg si at Tsjekkia, UK og Nederland går ok (inne på topp 50 games).

edit 2

dagsformen på de tre beste landene for øyeblikket:

7 Likes