Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

lmo nevnes her

1 Like

Game Update - Wednesday July 8th

Hi! We will be bringing
the game down for an update. The game will be offline at 07:00 GMT /
3:00am EDT / 12:00am PDT. The downtime will last up to 2 hours. This means you won’t be able to connect to the game during this period. This update includes:
crash fixes
hear new Minifigures will be joining us! Thanks for your patience everyone!

3 Likes

Onns, når Funcom dro inn ca 22 mill nok i q1, primært fra TSW, skal man da legge ned dette?

Med denne inntekten leverer de tilnærmet 0 resultat, riktignok med noen millioner fra YA global. Hva skjer så hvis LMO holder stand og leverer noen millioner i mnd, samtidig som innsparingene vil fortsette å materialisere seg i q2 som meldt i q1 rapporten, med en minisuksess for LMO, noe det ligger godt an til, så skjønner du fort det blir positivt resultat i q3.

1 Like

pssstt… Det er bare trollbait… Ikke gidd å forsøk å snakke fornuft …

Liten avsporing først:
Tror jeg skal redefinere “flopp” for MMO spill i dagens marked.

Verdensrekorden:
http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/shortest-lived-major-mmorpg/

Lister over MMO som ikke er online lengre, men som ble lansert: (kun noen få)

Noen spill som aldri engang ble lansert…

Age of Conan sin største konkurrent som ble lansert nogenlunde likt, Warhammer Online, er også lagt ned for en stund tilbake.

Poenget er at Funcom får “fanpoeng” (hvis en kan kalle det noe slikt) for å ikke legge ned et spill selv om det går dårligere enn planlagt, siden det er alltid noen som vil spille dem.

Er en grunn til at mange bruker ordet “dying” og “going to close soon” rundt MMOs, siden det er normalt for mange konkurrerende selskaper. Her skiller Funcom seg klart ut, og tjener fortsatt penger ved at de kutter kostnader og tilpasser deg kundebasen i stedet.

Det som sørger for at selskapet går i minus i kvartalene ofte er R&D avdelingen for nye spill og administrasjonen (burde vært obligatorisk med noe koding/utvikling for alle ansatte i et så utsatt selskap for tiden imo). Pluss at arbeidreglene for Norge er bedre enn der hvor konkurrentene kan fjerne ansatte på dagen hvis resultatene peker nedover. Oslo var tross alt deres største kontor i mange år, og jeg tror vi er tilbake der nå igjen.

Tilbake til LMO:

Nå vet jeg at budsjettet deres var 3-6 mil USD for LMO, men jeg tror de har brukt en del mer på utviklingen og cross platform teknologien som er utviklet. Håper de får utnyttet den uten å måtte oppfinne hjulet på nytt neste gang de lager et spill, så det faktisk kan gå fortere.

Når det gjelder inntekter, så er jeg fornøyd hvis de først og fremst får dekket opp investingsutgiftene først og fremst over de første 1-2 årene. Selv om jeg tror at mye av overskuddet vil gå til kreditorer fremover.

Mine 7 kr denne morgenen.

8 Likes

Holder seg bra (jeg har ingen aksjer i Funcom)

Moro om den kan gå forbi Batman beyond Gotham

10 Likes

Interessant å se at det ikke er noen korrelasjon mellom trenden på google og salgene på iOS. Fant en liten artikkel om hvordan bli featured: http://thenextweb.com/dd/2013/10/29/get-featured-app-store/ Virker som Funcom har truffet ganske bra her, ettersom det ikke ser ut som du kan direkte påvirke om appen din blir featured eller ikke. At LMO fungerer på både tlf og tablet er nok et stort pluss. I tillegg til at de har fått mye positiv tilbakemelding.

Spørsmålet er jo om de klarer å selge bra over tid. Hvor lenge vil Apple kjøre LMO som featured? Når de slutter med det, så tror jeg salget vil falle ganske kraftig. Med den modellen de kjører nå, så har de ihvertfall fordelene med å kunne kjøre puls-salg tilsvarende det Starbreeze gjør med Payday 2: Kjøp orginalspillet billig, kjøp ny verden til normalpris. Burde gjøre det mulig å få LMO featured igjen.

4 Likes

Android -

Opp 10 plasser på “new paid” i US.
Nå nr. 27
Opp 4 plasser i UK.
Nå nr. 15.

Paid:
US ny på lista - nr. 466
UK 168 - opp 76 plasser

Bra utvikling.

Opp en plass i Norge på “beste betalte”. Nå nr. 28, passert Lego Marvel Super Heroes.

4 Likes

35% av volumet er fra Norge?

Tror Users viser reviews, men hvis du velger Estimated Revenue så gir det et bedre bilde på hvilke regioner som er viktige å følge med på.

Jeg synes det ser ut som det er noen som hjelper andre å få kjøpt billig her. Ligger ute en “sperrepost” der som blir mindre så snart noen legger på en post med volum på under kjøpssiden.

Imens sopes det inn billige aksjer fra DNB Markets m/flere. Veldig lett med Funcom-aksjen å holde på sånn dessverre.

når det gjelder google play så er det verdt å huske på at det ikke er blitt featured ennå. Uten det er det nesten håpløst:
https://www.appannie.com/apps/google-play/app/com.funcom.lmo.live/features/#daily=2015-07-08

det er to nivåer på featured og ingen er registrert av appannie ennå i alle fall.

Det selges minst 1 eksemplar av lmo i 45 land nå:
https://www.appannie.com/apps/google-play/app/com.funcom.lmo.live/app-ranking/#daily=2015-07-07&type=ranks

Så det burde ikke ta lang tid før number of installs øker fra 100-500 til neste nivå.

2 Likes

Hvor blir LMO av på Google Play top listene i App Annie? Spillet er jo ikke blant de 200 beste engang der.

@gordon

mangler featuring som jeg skrev i posten min tidligere. Søker du på “lego” kommer lmo opp på min pc i rekke 12 med 7 apps per rekke. Rimelig godt gjemt… Hvordan i all verden skal man oppdage lmo da?

1 Like

Funcom sover på vakt de har ikke råd til å fucke opp på dette…

Når det gjelder 466 plass på Android i USA… SÅ er det mit eksakte poeng. De kan ikke fucke opp på dette… Katastrofalt dårlig.

Men det er jo første gangen de er på listen. De må jo starte en plass. Det begynte slik med iOS også. Man ser jo at pilene peker oppover. De blir featured der etter hvert også som med iOS.

Og man finner spillet under “beste betalte”, eller “best paid” i US/UK.

3 Likes

Jaggu glad jeg tok gevinsten på 1.95. Dette ser skrekkelig tynt ut i ordreloggen nå og en kan kjøpe 120k nå for 1.75 (ikke rt). Men det også utrolig deilig å slippe å bli irritert på både Onns og andre som baiser 24/7, lager egne tråder med baisestoff etc. Drar på camping med ungene og kona uten å trenge å sjekke kurser. Deilig! Lykke til videre i helgen. Tror jeg drøyer et par uker før jeg ser på Funcom igjen. Tør ikke kjøpe nå uten at jeg kan følge med. Men dere skal vite at jeg ønsker dere som sitter inne hele tiden nå en skikkelig braksuksess når tallene fra Android nå så smått begynner å komme inn.

8 Likes

Ja, la det inn i går på N7

1 Like