Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Funcom er på hugget med å rette opp i Android. I går ble det meldt at Samsung Galaxy S6 var fikset og nå kommer resten:

Game Update - Thursday, July 9th 2015

LEGO Minifigures Online will be down at 0300 EDT (That’s 0700 UTC) on Thursday, July 9th. Our
scientists have made some fixes for our Android device players! Things
should be working much better after this update for those players Thank you for your patience!

4 Likes

Tror det er litt misvisende når du ser bare på de siste 6 dagene. Blir litt mer oversiktlig når du tar siste måned:

https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0&date=today%201-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

6 Likes

Hmmm… Lego Minifigures Online ned på 28 plass nå I USA…

Nå må ikke USA begynne fuske for iOS. Pass på gutter. Folk er så skvetne at slike ting kan fort få konsekvenser.
Og nei, jeg sier det ikke fordi jeg skal lure fra dere aksjene og kjøpe meg inn. Jeg er bare litt skeptisk siden Android ikke klarer å selle LMO spill.

ikke overraskende tatt i betraktning at det var ingen beta-periode her som på iOS. Nå tok man barnesykdommene på Android ved release. Tidlig release ble en betalt beta med andre ord, noe spillerne ikke er veldig glade i.

Det er bare å håpe på positive review for Android etter oppdateringen som kommer i dag. Ellers så har det vært litt hikke for tallene fra UK i Appfigures, se på grafen. Her er uken så langt for de to største landene som har 70% av salget på iOS:

1 Like

BillyP. Nå poster du mye feil informasjon Det er mange markeder som er større enn UK. 70%… Det er fullstendig nonsense. USA alene har omlag 30% av verdens Appmarked.

Mener vel 70% av salget av LMO så langt tolker jeg det som.

Vel. Info finnes lett tilgjengelig på nettet ingen grunn til å si “feil”

Som dere ser så betyr UK revenue fuck all sammenlignet med Japan og Korea. US er og blir størst. Få og med dere omsetning på Ipad vs Iphone og Android… Man kan kanskje si at UK er det andre største markedet for Ipad og at US og UK har en stor del av Ipad markedet…

3 Likes

Gordon… Siden Android ikke klarer å selle LMO spill. Du har selv vært en pådriver for å si, Les det som er skrevet fra selskapet : content will be delayed for Android “until later this summer”.
Noe her som er uklart? ANDROID Innhold er forsinket til senere i sommer. Vi ser jo at det er flere bugs som fikses kontinuelig så tror det var lurt av Funcom å holde litt igjen på Android til LMO glir mere feilfritt. Hva som skjer da, det blir spennende å følge med på.Til slutt vis det skulle være den aller minste tvil, ANDROID er bare lansert i et meget begrenset omfang på Android. Ha en fortsatt fin ferie.

1 Like

Jeg sa ikke at jeg var uten håp. Jeg sier det er bare ganske ekstremt at de virker å ikke engang selge femti spill i døgnet. Det er skremmende lavt. Jeg synes et produkt bør være litt mer lettsolgt enn som så… Dette tross at Android skal løftes bedre frem senere i sommer.

1 Like

hvis ikke tallene er betydelig bedre over helga synes jeg google play tallene vekker bekymring.

Det er faktisk bare i Norge at LMO er inne på topp 50 games for Android ifølge appannie

https://www.appannie.com/apps/google-play/app/com.funcom.lmo.live/app-ranking/#daily=2015-07-07&type=ranks

edit:
Dette bekrefter bare min mistanke om at uten featuring er dette omtrent håpløst og den er ikke startet ennå.

3 Likes

litt mer mediaomtale

http://www.thesixthaxis.com/2015/07/09/lego-minifigures-online-mobile-matches-the-pc-version-brick-for-brick/

sitat som er hyggelig for funcom å høre:
The other significant topic to discuss is how the game holds up on
mobile and tablet. Having spent a small amount of time with iPad
version, we’re confident in saying that Funcom has done a stellar job.

1 Like

Android
US
New Paid: nr. 26 - opp 1
Paid nr. 421 - opp 45

I UK er lista ikke oppdatert enda.

1 Like

Alex svar meg på en ting, hvordan skal Android kunne selge bra når det foreløpig kun støttes av er MEGET begrenset utvalgte devises .
Tror vi må slutte å be om listeplasseringer, jamre om lite salg (Bagger) FØR spillet er offisielt sluppet på en total Android plattform. Jeg er klar over at LMO er et veldig bra spill som kommer til å selge i bøtter og spann på begge plattformene , at det skal selge bra FØR det er lansert er for mye forlangt selv for LMO :slight_smile:

1 Like

http://www.thesixthaxis.com/2015/07/09/lego-minifigures-online-mobile-matches-the-pc-version-brick-for-brick/
"LEGO Minifigures Online continues to satisfy our most basic needs. Although the lack of certain multiplayer features is a real turn-off, once again we’re reminded at just who this game is actually meant for. On top of that we’re sure Funcom will, in future, be able to deploy some kind of workaround, presenting a slew of matchmaking options that are both safe and efficient for kids and adults alike.

For now we’re happy to roam from world to world, completing quests and picking up the odd bit of loot here and there. Even if only logged in for a short burst of five minutes, there’s still something fun and rewarding to do. The novelty is bound to wear off at some point, but hopefully Funcom can deliver more substantive features by then."

Jeg hadde håpet at det skulle bli plukket opp i større grad enn det har blitt gjort hittil. Det har vært en del ok reviews nå. Men det virker som om det er for tidlig å be om gode Android-tall. Dette tar neppe av på Android før offisiell release og featuring er på plass.

1 Like

Det er midt på sommeren og barn er ikke de kjappeste til å ta til seg nye produkter, samt at det har vært for lite reklame. Sannsynligvis venter funcom med mye penger på reklame frem til folk kommer hjem fra ferie og de vet spillet funker knirkefritt på flest mulig enheter, dvs starten av august. Nettverkseffekten her er også noe som først setter i gang når barn møtes, da de vil vise spillene og snakke om dem til hverandre.

Synes forøvrig det er helt idiotisk at folk kjøper og selger som nervøse høns for helt mikroskopiske volumer. Ta det med ro folkens, produktet er bra og unikt,crossplattform enginen de har skapt er unik og er verdt masse penger for dem og eventuelt lisensiering til andre/salg. Merkelig at dere sammenlikner med en del tidligere spill som på ingen måte var unike eller spesielt bra.

5 Likes

Tror du er inne på noe her Bedreviter, ett godt innlegg.