Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Tror kostnadene per bruker er ganske høye og potensielt kan en kunde være online ubegrenset etter å ha kjøpt spillet. Derfor tror jeg ikke vi får se alt for store steam rabatter.

1 Like

Er det ingen som hører på eller leser det som skrives. Funcom har selv sagt at lansering av android skulle skje mitt senere i sommer. Vent på melding og ta status etter dette.

Skulle det være noen grunn til at det selger på ios men ikke Android? Ikke?

29/06-2015 08:55:03: (FUNCOM) LEGO Minifigures Online launches today
Funcom N.V. (the “Company”) would like to provide an
update regarding the launch of the LEGO Minifigures
Online game. As previously communicated in the stock
notice of 5 June 2015, the game is launching today,
29 June 2015, on five different operating systems
(Windows, MacOS, Linux, iOS and Android) and in four
languages (English, French, Spanish and German).
The launch is focused on Europe and North and
Central America in order to provide players with the
best possible experience. Launching in additional
territories will be evaluated at a later stage.
The Company expects the game to be available
progressively throughout the day as it propagates
through the various stores and distribution channels.
Please refer to the Company’s Press Releas

2 Likes

Paddy det er ikke så greit for alle å få med seg “alle” meldingene fra Funcom, selv om de nesten har glimret med sitt fravær det siste halvåret…

"Mobile gamers will be able to purchase new worlds, but said content will be delayed for Android “until later this summer”.

Melding 22. juni

Når det gjelder Android, skjedde lansering på kun intelbaserte Android-enheter. Det er klart at dette begrenser launchen maksimalt, og det er tydelig at FC ikke var helt klare for å slippe det på andre enheter. Sannsynligvis for mye bugs og ting som måtte rettes opp i først.

Når de så etter hvert slipper spillet til flere enheter, gjør de det sannsynligvis i det stille for å kjøre en sakte lansering, og luke ut bugs og andre ting før de slipper det løs for fullt på Android. De har kjørt flere bugfixes på Android etter lansering.

Er som jeg har sagt flere ganger tidligere, positiv til at Android kommer seg og mener man ikke bør fokusere på salget der helt enda.

Forøvrig har LMO passert “Goat Simulator” på bestselgerlista i Norge nå.

Android kommer… må bare være tålmodig.

1 Like

Utviklerne svarer på forumet på mandagen. Dere kan jo spørre om Android der :slight_smile:
https://community.lego.com/t5/MINIFIGURES-ONLINE/gt-gt-gt-Ask-the-Scientists-lt-lt-lt/m-p/12777595#U12777595va

3 Likes

Mindre enn 50 downloads er likevel skandale i min verden.

Men vi får se.

Jeg tror ikke den stemmer. Google kan bruke opptil 48timer på å oppdatere.

Men vi får se som du sier.

Da kjenner jeg personlig 10% av brukermassen. Kan jo være tilfelle, men virker litt snodig. :slight_smile:

8 Likes

Ikke så greit for Funcom heller, vanligvis så er det jo sånn at den siste meldingen man kommer med på et emne er den som gjelder. Hvis du først melder underskudd, og så overskudd, så er det gjerne sistnevnte melding som gjelder. Slik som her, hvor de sier at de launcher på Android 29.06.2015.

Anyway, det er ikke så mye å krangle på, de har ikke levert og de kommer forhåpentligvis ikke til å bruke så lang tid på å få gjort noe av Android-launchen sin. Soft-launcher er gjerne ikke noen god ide, for alle reviewene har nok kommet nå, med iOS launchen. Tviler på at vi får en egen runde med Android-reviews.

2 Likes

Det har vært såpass mye bugs/krasj at det er nok bra for reviews, både fra menig mann i Play Store og også reviews fra de større nettsidene, at de kjører dette sakte nå. Mulig vi ser skikkelige reviews etter hvert som produktet er mer stabilt.

En annen ting er nå at Funcom er jo en nokså stor bedrift med ca. 100 ansatte. Skulle tro at det burde komme mange nedlastninger fra familie og venner bare derfra.

2 Likes

La ut noen beregninger på Hegnar, hva tror dere om dette? Jeg har aksjer selv, men ser også potensielt hva FUNCOM mener når de sier at de ikke forventer større inntekter fra LMO. Noen som har innspill, regner jeg feil når jeg estimerer en inntekt fra lmo rundt 200 000 - 500 000USD per kvartal? Jeg har ikke begynt å tenke på økte utgifter til å drifte spillet. Kun % til apple, google og Lego.

I følge sensortower har Marvel og Batman ca ~ 20 000 downloads worldwide i Juni. LMO holder følge med disse og tippper vi kan vente noe av det samme per mnd.

iPad:
https://sensortower.com/ios/us/funcom-nv/app/lego-r-minifigures-online/904929604#category-rankings?category=0&hourly=true&chart_type=grossing&device_type=ipad&countries[]=US&competitors[]=570306657&competitors[]=737006024&start_date=2015-06-30&end_date=2015-07-09

iPhone:
https://sensortower.com/ios/us/funcom-nv/app/lego-r-minifigures-online/904929604#category-rankings?category=0&hourly=true&chart_type=grossing&device_type=iphone&countries[]=US&competitors[]=570306657&competitors[]=737006024&start_date=2015-06-30&end_date=2015-07-09

Estimat per mnd iOS: 20 000 * 4.99 * 0.7 (apple 30%) = 69.860 USD
La oss si at 5000 kjøper en verden: 5000 * 2.99 = 14.950 (IAP)
La oss si at 500 kjøper på PC/MAC/Linux: 500 * 30: 14.500 USD.
La oss si at 1000 kjøper på Android: 1000 * 4.99 * 0.7 (google): 3493
Intekter per mnd: 102.803 USD så skal lego ha 10%.

Fortjeneste per mnd: 92.522 USD.
Fortjeneste per kvartal: 277.566 USD.

7 Likes

Kom fram til omtrent det samme for noen dager siden (men i den andre tråden):
"Ikke glem tilleggssalg i form av in-game purchases av flere områder. Til 2,99$ pr. bane blir det fort en del kroner av 4 områder. Sikkert ganske mange som kjøper alle områdene, og det blir 12$ bare det.

Hvis man regner ut fra 4000 salg pr. dag i US (iPad/iPhone) utgjør dette 4000*5=20000$. Hvis bare 20% av disse kjøper 1 ekstra område (pr dag) hver utgjør dette 2-2500$.

Med ca. 25% markedsandel i GB/UK, vil dette kanskje utgjøre 3000-4000 salg pr. dag for begge enhetene. Hvis vi nøyer oss med 3000 salg pr. dag, utgjør dette 15000$ pr. dag. Tilleggssalg kanskje 1500$?

Så US+UK med bare iPad/iPhone inntekt ca 40tusd. Sier vi 10tusd for resten av markedet er vi oppe i 50tusd pr. dag. 30% til Apple og 10% til Lego så sitter FC igjen med 30tusd pr. dag til seg selv. Holder de det gående i 10 dager utgjør dette grovt sett 300tusd. Holder det seg gående rundt samme nivå er vi oppe i 2700tusd i løpet av et kvartal. For bare iPad/IPhone vel og merke.

PC/Android/MAC og Linux kommer oppå dette igjen."

1 Like

Interessant å se @awesome estimere 277TUSD i kvartalet, mens @koe estimerer 2700TUSD i kvartalet. Litt av et sprik gitt!

Å kalle dette

Er å dra det litt langt! :smiley:

Må si jeg har mer tro på @awesome sitt estimat, selv om jeg håper på at @koe har rett, da kan det bli veldig interessant her.

Det eneste jeg tror er feil med @awesome sitt estimat er tilleggssalget. Jeg tror vesentlig flere enn 25% vil kjøpe verden #2.

2 Likes

Ok jeg ser spriket her. Men hvorfor i alle dager skulle iOS bare ha 20000 salg pr. måned? Det er ikke mulig for Q3 - 15

Jeg håper KOE har rett, men får ikke matten til å gå opp.

Hvis vi tar utgangspunkt i sensortower, og sammenlikner med de 2 nærmeste konkurrentene. Lego Batman DC Super Heroes og Lego Marvel Super Heroes. Er det estimert 19 og 22 K downloads worldwide i Juni.

Har du andre tallgrunnlag ? (Håper jeg tar feil her)

1 Like

Hmm merkelig at det er så stor forskjell på sensor tower og think gaming

De spår jo 10 TUSD per dag på bare iPhone:

https://thinkgaming.com/app-sales-data/57025/legor-minifigures-online/

Folkens,
Er sensortower en pålitelig kilde? Hvilke andre har vi? Vi bør velge ut minst 3 kilder på downloads og finne medianen, da er vi nærmest sannheten.

Her er estimatet over 2000 nedlastninger på både LMO og Batman - iPhone.

https://thinkgaming.com/app-sales-data/top-paid-games/?page=2

1 Like