Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Hei Paddy80

Kan ikke vi bare si vi er uenig.

Når det gjelder Ipad og Iphone fall I USA, så kan jeg med meget høy konfidens si at fallet vi ser nå kommer til å fortsette fordi et spill faller ikke 42 plasser over natten for å bare bli dritpopulært igjen etterpå. Trenden er bratt ned og med ekstrapolering så trenger man ikke rare fantasien for å skjønne retningen.

Nå er 1.70 nesten borte. Men 1.69 er fortsatt der. Tenk på det slik… Om dere ombestemmer dere så er det plenty på salg dere kan let gå inn igjen bare for noen ører dyrere… Saken er at HO bermen vil ganske snart skjønne hvor dette bærer… Og da vil dere få all verdens aksjer tilbudt for langt billigere penge.

1 Like

De har falt i andre land for så å stige igjen - blant annet i Canada. Muligens som et resultat av at Funcom tester markedet.

Det kommer kun mer hvis de ser at de får mer enn en krone inn pr krone de brukte på reklame. Det var ikke tilfellet for LMO til PC med F2P-modellen.

2 Likes

Vel jeg er ferdig med å leke mor Theresa for i dag. Folk kan take meg i closing.

Jeg må nok si meg enig med @Gordon - jeg liker ikke utviklingen i USA

2 Likes

Se Thinkgaming som det er rimelig konsensus om har gode estimat. Ranking #50 på iPhone gir 2500 i salg/dag og #80 gir 2200. Det skal omtrent tilsvare 10 plasser på iPad rankingen hvor vi er i dag. Det er ikke kritisk for gode bunntall i Q3!

2 Likes

Der falte LMO til 138 plass på Iphone… Ipad faller og videre… til 47 plass…

Av en eller annen grunn er det slutt nå.

1 Like

Leser du ikke meldingen Gordon? De beskriver jo det de har holdt på med i det siste som en suksess. Og skriver at det kommer mer i juli og august. De forsøker å finne en modell for å holde nivået oppe.

Meldingen kan ikke misforstås - det er en positiv melding.

Det er ikke positivt at salgsrankingen stuper.

Nå må dere våkne opp… Ser at kjøpsiveren til 1.70 og 1.69 gikk over.

Vel… nå er det nesten ingen kjøps ordrer inne. det er for sent. At det går ann…

Håper ikke markedet lar “noen” fortsette å leke seg med kursen. På tide at kursen går opp der den hører hjemme.

Funcom kjenner nok godt til hvordan appsalget fungerer. Momentet vil falle etter første eksponering, vi ser tendenser til det nå. Er ikke uenig i det, men venter til mandag med å si hvor mye. Ny eksponering og featuring vil igjen øke salget og ranking.

Vi vil se at ranking går opp og ned. Funcom-kursen er dessverre alt for lett å styre så de som vil utnytte det har muligheter.

1 Like

Android update

US
Ikke oppdatert
UK:
New Paid: nr. 14 - opp 1
Paid: nr. 158 - opp 10

Ikke skjønner jeg hva som har skjedd med aksjonærene i Funcom. Ingen salgsiver i det hele tatt. Virker nesten som noen tror at Funcom har inntekter av LMO. Eller så er det bare sommerferien.

Og de som bruker muligheten til å kjøre kursen ned er kanskje ikke lenger inne?

3 Likes

faen i meg klart de har inntekter av LMO :slight_smile:

2 Likes
1 Like

Der kom første forsøk på dumping av kursen…foreløpig mislykket.

Hva er dette? Forsøk på trading eller forsøk på kursmanipulasjon? Annet?

Megler Citigroup Global Markets Limited
Endring i andel 4,71%
Kjøpsomsetning 88 504,00
Salgsomsetning 80 541,66
Totalomsetning 169 045,66
Snitt kjøpspris 1,71
Snitt salgspris 1,72

1 Like

https://www.google.com/trends/explore#q=lego%20minifigures%20online&date=8%2F2013%2024m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

Fixed

https://www.google.com/trends/explore#q=lego%20minifigures%20online&date=now%207-d&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

30-dagers trenden er vel det som er mest interessant for utviklingen videre:

https://www.google.com/trends/explore#q=lego%20minifigures%20online&date=today%201-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2
(since dawn-of-time som @holmes brukte er interessant for å se at ja, toppen denne gangen var høyere enn under beta-launchen)

1 Like