Dere tenker ikke på at Funcom nettopp har meldt at det kommer ytterligere markedsføring? Og at det hittil har vært en suksess?
Har du tenkt på hvorfor de skriver en halvpositiv melding nå?
De skal satse på den markedsføringen som har gitt best resultat. Blir en spennende helg, som vanlig.
Jepp I tillegg kommer nok Lego mer på banen.
Ipad i USA faller videre #50 nå… Skjønner ikke at dere gidder å sitte fucke dere selv opp. Bunnen gikk ut av iOS store. Og den infoen fikk du da det ennå var mulig å selge over 100 000 aksjer til 1. noen og 70.
Mange barn som spiller om natta? Hmm. Tror jeg må endre leggetidene til barna mine, jeg må ha misforstått noe
Jupp… sikkert derfor LMO falt ned til #145 plass på Iphone…
Iphone er nede på #294 overall nå i US… intet mindre enn rett ned 46 plasser.
Har dere noen aksjer som skal ut nå så må jeg nok skuffe med at det er for sent. Det finnes ikke kjøpere i boka lengre. Snart innser alle at de gidder ikke sitte å se på denne serenaden gjennom helga og det ender stygt i sluttauksjonen. Selvskading kaller de sånt der jeg kommer fra.
Fint å vise til “overall” så lenge det går nedover. Ikke så viktig når det øker med 50 plasser av gangen. Da er det ikke nøye å vise til “overall”.
Betryggende å vite at Funcom har testet forskjellige metoder i forhold til markedsføring. Dette er langt mere proft enn hva Funcom har vist til ved tidligere lanseringer. Jeg undret hvorfor Lego ikke hadde promotert spillet enda. Nå tror jeg de bare venter til det rette tidpspunktet. Kanskje LMO-reklame i neste Lego-blad som kommer i posten til ungene. Det var det forrige gang og regner med de gjentar dette, samt oppslag på hjemmesiden.
Har vi lest samme melding? Det de skriver er at de har startet med testingen, ikke at de har funnet ut at de får mer igjen for reklamen enn de bruker. Det er en grunn til at LMO til PC ikke ble tungt markedsført, det ga rett og slett ikke penger til kassa. Nå skal de se hva som er greia for LMO til iOS/Android. Mao, de har ikke konkludert med noe som helst.
The Company has started to test marketing activities in targeted channels including YouTube, websites and in-app advertising in other games and virtual worlds. Additional test activities will be rolled out over the course of July and August.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150710.OBI.20150710S35
Nei, jeg viser jo til games… som er #145, MEN det er ekstremt å hoppe 46 plasser nedover overall listen… Det viser at det er fart i utviklingen. Forvent ikke at det stopper her…
Men ok, jeg har forsøkt å gi de råd jeg kan gi. Nå får jeg bare holde kjeft og så får vi håpe dere som velger å sitte har rett.
Gordon har rett i at trenden er ned i US og UK hvis vi ser på samme tidspunkt tidligere i uken. Vi får se om det har tenkt å stabilisere seg på et lavere nivå eller om helgen drar det opp igjen. Salget går opp i helgene generelt og kanskje spesielt i familiekategorien.
Det store spørsmålet er vel om man har troen på Funcom fremover og at LMO bidrar til et positivt resultat, de har solgt bra i noen dager. Andre land kan komme til, eksponering kan øke iflg. siste melding og Android kommer til hjelp. Kanskje Android etter hvert gjør at LMO holder seg på et nivå på over 2.000 nykjøp per dag og det ser vi er positivt, veldig positivt.
Kommer man inn på et lavere nivå enn nå gjør man i hvert fall et godt kjøp for høsten.
Gordon hvorfor synes du det er livsoppgaven din å HAMRE inn i hodene til de som sitter med aksjer å de som vurdere å bli aksjonærer vor jæv… galt dette kommer til å gå! Har du ikke aksjer i dette, etter din mening dødsdømte selskapet hvorfor bruker du timevis av ferien din på og snakke dritt om Funcom, jeg skjønner det bare ikke… Vis du ikke er klar over det så har du flere negative innlegg enn Onns angående Funcom og LMO for øyeblikket.
Du snakker så varmt om at du vil redde oss, jeg har ett mye bedre forslag, DRIT i oss i stedet. Du tisser oss jo allerede på leggen, begynner å bli ganske fullt hos meg ivertfall av dine velmenene oppgulp!
De har ikke først og fremst hatt fokus på salg, men:
"Since then, the Company has been focused on solving and optimizing some initial technical issues, generating press awareness and testing marketing channels and activities. "
Og:
“The Company aims to expand on the activities that are successful.”
Mer PR snart:
“Initial press reviews have started to arrive and the Company expects more to arrive over the coming days and weeks.”
Det er der du tar feil… Jeg har så langt i fra baktanker eller tenk å kjøpe meg inn ved å lure noen. Dere er mine Forum buddies. Og vi skal gjøre penger på denne aksjen sammen. Problemet er bare at nå ser vi begynnelsen på en flopp… igjen. Kom dere ut, eller så blir det ikke mer FUNCOM lek for dere.
Ingen er synsk ingen ser fremtiden, men jeg var i akkurat same posisjon som dette under TSW launchen. Jeg ropte til folk… Fan ta, ta pengene å løp. Nå skjer det igjen. Men nei, folk bare kunne ikke, ville ikke og marsjerte lydig inn i avgrunnen 10 August.
Igjen. I dag kom fallet jeg har ventet på å kunne bekrefte eller avkrefte. Og min dom for LMO er klar…LMO vil ikke bli noen komersiell suksess med salgskraft nok til å berge FUNCOM… AO, TSW og AoC er fra nå av av langt større interesse for meg.
Spørsmålet er om du tolker det som å fortsette med aktivitetene som allerede nå er vellykkete eller at de vil fortsette med de aktivitetene som eventuelt viser seg å være vellykkete.
Ja Gordon jeg minnes TSW-tiden godt. Dine meninger endret seg kraftig når du skulle inn i aksjen og motsatt når du var inne og ikke planla å selge.
Så hvis du er samme type nå som da, er du nok på vei inn i aksjen eller du har nettopp solgt.
Hvis det skal ropes ulv med så store bokstaver hver gang ranking går ned fremover blir det ingen som hører på deg Gordon.
Har det ikke blitt sagt flere ganger at dette ikke er som tidligere hvor alt er avhengig av salget ved release? Her kommer salget til å vare fremover på ulike nivåer med langsidig inntekt for Funcom.
At vi ser begynnelsen på en flopp: da er du virkelig synsk.
Det der er en usannhet som folk synes å ha blitt sann ved å repetere utsagnet tilstrekkelig mange ganger. Jeg har aldri opperert på det viset der. Men ikke la meg kuppe deres oppmerksomhet. Jeg har gitt mine råd. en gang i morges på 1.74 og en gang til nå etter LMO har falt ytterligere på 1.70. Tar helgen da. Lykke til folks, håper at jeg tar feil og at dere har rett.
Har det ikke blitt sagt flere ganger at dette ikke er som tidligere hvor alt er avhengig av salget ved release? Her kommer salget til å vare fremover på ulike nivåer med langsidig inntekt for Funcom
Dette har jeg ikke noe særlig tro på. Hvilke spill er det som har solgt dårlig ved launch for å så gjøre comeback? Kanskje ett av hundre? LMO har i mine øyne ikke kvaliteter som tilsier et slikt comeback.
Har LMO solgt dårlig ved launch på iOS? Og har alle spill holdt seg på samme plassering dag etter dag?