Det som har gått bra er US og delvis GB. Når begge disse faller på listene er det grunn til å være litt forsiktig. Det betyr ikke at det er over, men risikoen øker når vi nå ser tegn til lavere interesse i disse to viktige markedene.
Hvis vi er over toppen for US og UK nå, så har det solgt for dårlig til at det redder Funcom ut av gjeldsproblemene. (Som var det jeg tenkte, men ikke skrev eksplisitt, jeg ser den)
Kan være featured-perioden er over for denne gang? Var bare featured 3 ganger i går. Kan ikke forvente at de har samme plassering da.
"Next question; How long will we stay on the featured list? Apple adds and removes apps from their featured lists every Thursday. "
http://happipapi.com/blog/so-we-were-featured-by-apple-now-what
Mener å ha lest at 8 dager er gjennomsnittet på hvor lenge en app er featured.
bildet er fra lego batman, viser kankje effekt av featured eller annen markedsforing i de forste maanedene etter release?
Ser at Thinkgaming nå viser LMO på iPhone ranket #148 med estimert salg 1580/dag i USA. På rank #80 var dette 2150/dag. Kan ikke kalles flopp på et slikt nivå. Og ranking stiger ganske sikkert når det blir helg i USA.
Yeaahhh right…
Folkens, ett spørsmål:
Mtp inntektene som var noen og 20 millioner NOK i Q1, hva hadde dere forventet av LMO dette kvatralet, dvs juli-sept. 10 millioner vil øke inntektene med 50% og samtidig skal kostandene være enda mer redusert som synes i de neste kvartalsrapportene. Jeg mener da dette er suksess.
Synes dere alt under 25 mill dette kvartalet er dårlig, eller under 50mill, da skjønner jeg at dere er skeptiske nå.
Jeg er 100% sikker på at LMO har tjent inn godt over 5millioner NOK disse 2 ukene basert på tallene vi har sett på pirmært ios.
onns, slutt å være så åndsvak a - du er mer oppegående enn som så ?!
Det er forøvrig en pen økning fra i stad
Tror du har helt rett i det Paddy, gleder meg til det slippes for fullt på Android da omtrentelig dobler vi dette.
Jeg har sett to estimater hittil, ett på 270TUSD av @awesome og ett på 2700TUSD fra @koe jeg ser du legger deg på 10MNOK, eller 1250TUSD fra LMO. Jeg synes det lukter fugl av både 2700TUSD og dine 1250TUSD, men tror 270TUSD dette kvartalet blir nærmere sannheten (om noe lavt, så kanskje 3-500TUSD). Du må så se disse inntekten opp i mot gjelden som forfaller.
Något som är viktigt är ju inte bara hur mycket mer dom tjänar från LMO men även hur mycket (om alls) kostnaderna för drift sjunker nu när spelet är “färdigt”. Även om driften är oförändrad bör vi ju hur som helst se en vinst för Q3. Sedan är det ju vanskligt med PC då vi inte har en aning om hur mycket dom säljer utanför Steam, det kan vara 10 om dagen eller 3000. Köper barn spel via Steam? Trodde Steam främst användes av ungdomar runt 13+ och vuxna.
Själv sitter jag kvar inne (jag har redan cashat ut mer från Funcom än jag köpt för ). Stiger det tjänar jag ännu mer, sjunker det kan jag köpa lite mer när lönen kommer (men inte för mer än jag har råd att förlora). Så Win-Win-Whatever för mig då!
Har ni inte råd att förlora det ni är inne med, lyssna på Onns och Gordon, är ni gamblers eller om ni inte bryr er så mycket om allt försvinner (som mig) så stanna kvar om ni vill. Sedan behöver man ju ikke sälja >allt< en kan ju sitta kvar med en del.
Men men nå skjønner jeg ingenting denne skulle jo falle ned i de dypeste avgrunner i dag
Själv hoppas jag på att det händer till den 25e så jag kan köpa billigt när lönen kommer. Som tur är för er brukar jag dock ha otur så den 25e står vi nog fortfarande runt 2nok utan en aning om vart det är på väg. Det eller 20nok och jag har missat den extra uppgången från lönepengarna (men då blir det party i vilket fall)
Du har rett, men funcom faller på lavt volum. Vi åpner opp på mandag.
Tror dere det vil komme en refinansiering?
Ja nytt lån fra Jebsen tror jeg på. Slik Alex har skrevet om ser dette ut som det mest realistiske. Med mindre de kan vise til mye bedre salg av LMO enn det som snittforventningene.
Det har vært gode plasseringer i 2 uker nå ikke minst us og uk, så jeg er sikker på at inntektene er passert flere millioner allerede.
Jeg ser ikke inntektene mot totale lån, nå handler det, for meg, om at funcom kan vise at de forsvarer investeringen i LMO, og at dette vil gi de gode inntekter i årene som kommer.
Jeg ser også på totalen, hvor de har bevist at de kan lage spill på xplattform med dreamworld, de har vist evne og villighet til å redusere kostnader så de skal levere plussresultat selv på lavere inntekter. Tsw leverer best på 12 mnd akkurat nå.
Funcom trenger refinasiering av eksisterende lån som første steg, etter minifigures i september og nyhet om nytt spill trenger de mest trolig en emisjon hvor de maks kan utstede 30mill aksjer,jeg tror de klarer seg med halvparten.
I Q3 leverer de godt over på bunn og passerer over 30 mill i inntekter.
Tror de må gjøre noe i forhold til å øke egenkapitalen. Om det blir en vanlig emisjon, eller rettet mot Jebsen eller tredjepart gjenstår å se.