Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

@Morti @holmes Kan en åpen-emisjon være aktuelt?

1 Like

I følge Funcom selv er det en mulighet de overveier:

“As such, the Company is in discussions with its creditors on the subject and is also considering the possibility of raising equity through a rights issue to cover its capital needs.”

http://www.funcom.com/investors/funcom_n.v._announcements1

2 Likes

Ja de overveide det på det tidspunktet. Ikke sikkert de gjør det nå. Når det er sagt så mener jeg FC er så billig nå at jeg mener at de selv med en åpen emisjon vil ligge over dagens kurs rimelig kjapt.

Må innrømme at jeg ble litt urolig da jeg så LMO falle ut av listene i blant annet Frankrike. Heldigvis kom det melding fra Funcom hvor de forklarte hvordan ståa er akkurat nå, og at markedsføring vil ta seg opp framover. For hvis Funcom hadde stoppet nå så hadde det kanskje ikke vært helt bra. Men ser de har tatt tak :+1:

Meget positiv stream (TSW) på Twitch med utviklerne i dag. Opptil 800 stk. fulgte med på streamen, som er tre-firegangen i forhold til det normale. Og mange gode nyheter ble presentert. Og jeg ser Funcom har endret retning. De hører på publikum, og “tilti” kjørte til og med en video/demo av hvor langt de var kommet med den ene dungeon’ for Issue 12. (kommer i midten av august). Folk var veldig fornøyde med endringene til Funcom. Funcom produserer rett og slett content raskt nå, og med lite folk. Og ikke minst inkluderer de spillerne sine. Det var bra å se på. 2 nye dungeons, 3 nye raids m.m. Jeg fikk dessverre ikke sett hele streamen og gikk glipp av slutten som kanskje kom med de viktigste endringene.

7 Likes
3 Likes

Tror ikke det er lett for FC å kjøre en emisjon før man ser hvordan det går med LMO og kostnadskutt(og eventuelt hva neste prosjekt er ). Hadde de prøvd å få til emisjon i dag så hadde det garantert blitt en massiv utvanning av dagens aksjonærer hvis de i det hele tatt hadde klart å gjennomført emisjonen.

Uhu, rankingen gikk ned i US dagtid i går. Fordi featureperioden er over antar jeg. Og meldingen i går var nok for å berolige aksjonærene. Vi ser på mandag om det blir krisemaksimering eller om folk velger å sitte. Good times ahead tror jeg.

1 Like

Ellers har vi sittet sammen og spilt LMO i dag, en på iPad og en på Android nettbrett. Fungerte veldig bra, gikk sammen og knuste ting med stor iver. Opplevde en crash på Android men kom tilbake der det skjedde ved restart.

2 Likes

Med andre ord så opplevde du ikke lagging i spillet som negativ, slik anmeldelsen i toucharcade.com beskriver spillopplevelsen. Men spilte du alene eller sammen med noen? Forhåpentligvis klarer Funcom å få luket ut disse bugsene. Jeg har selv ikke prøvd LMO ennå, men vurderer å skaffe MAC-versjonen.

La inn denne nå på HO: Edvard du er ikke sann… Sitat: Jeg har hatt troen på Funcom siden 2013…
Du har jo ikke gjort stort annet enn å lire fra deg eder og galle om Funcom, vor jæv… dårlig dette selskapet er. Du må være verdens største selvpiner, du hevder at du sitter med en haug med aksjer i Funcom og så presterer du å være med å snakke ned verdien på denne kjempepotten med aksjer du hevder å ha… Inn Your dreams, jeg tror ikke du sitter med annet enn lommerusk vis så mye med aksjer i Funcom. Ingen som er ved sine fulle fem, snakker bevist og meget aktivt ned verdien på sine egne penger du hevder å ha tapt ca. 140000 til nå samtidig har du skrevet tidligere at du bare har fått solgt ca. 25% av det du hadde? Det vil si at du kommer til å tape minst 500000 på Funcom? Og tross dette gjør du ditt ytterste for å snakke ned kursen slik at du taper enda mere… Enten er du splitter pine gal eller så er du en gigantisk bløffer og løgnhals. Jeg velger å helle til det siste, Fy fa… Edvard hvor lite skrupler går det ann å ha, det er mange uerfarne som leser på HO og prøver å tilegne seg kunnskap. Gudsjelov at vi ikke har mange av ditt kaliber som er villig til å gå over lik for å tjene penger på andres elendighet.

1 Like

en til fra HO: En annen ting Edvard du slenger ut en hel masse påstander som du ikke har mulighet å kunne vite noe om uten å sitte inne i Funcoms styrerom og det gjør du ikke. Så vennligst hold påstandene dine for deg selv eller for eksempel. Gi meg en link til ett presse release fra Funcom som jeg ikke har fått med meg, der de melder at sitat: det er stor uro internt i selskapet…
jeg håper nå at de fleste på HO nå endelig er klar over at Edvard58 nesten utelukkende driver med bløff og usannheter.

Samme det, la han fortsette med sitt, satse på at ikke alt for mange biter på slikt tullball. Funcom vil trenge refi og muligens emisjon som kommer senere hvis de velger å “gjøre det på rett måte”. Uansett, Funcom har dratt inn gode penger de flrste 2 ukene, så får vi se hvordan det går videre. På bakgrunn av salget som gjøres nå i juli, august og september, samt kostnadsbesparelsene som er gjort og gjøres, vil Funcom levere positivt resultat i Q3 - UTEN spørsmåltegn bak! Det er veldig fokus på US og UK, som er viktige land størrelsesmessig. Vi må huske på de neste 40 andre land som til nå har solgt LMO på Appstore - samt de 56 på Steam :wink: Det blir penger av mange bekker små.

Fremover blir det spanande å se hva de finner på markedsføringsvis.

Og la oss ikke glemme TSW, oldingen som var den største bidragsyteren i Q1.
http://steamcharts.com/app/215280 - tendensen er meget god, ikke sant Onns :slight_smile:

1 Like

Når det baisses eller hausses som verst - spør dere følgende: Hvilken hensikt har vedkommende til å holde på den måten? Er vedkommende messias som ønsker alle alt godt - eller maler man sin egen kake?

1 Like

Definitivt det siste.

1 Like

Steamtallene for juni 2015 er ca 17% lavere enn juni 2014 . Liker uansett endringene som kommer i issue #12 og tror faktisk at de kan føre til at spillertallene for q3&q4 2015 vil være på nivå eller bedre enn q3&q4 2014.

Ehhhhh… Dette blir bare irrasjonelt. Du ble advart, og ja markedet kommer til å reagere på at det virker som LMO salget har stoppet helt opp.

1 Like

Jeg har som Nofun større tro på MMOene nå enn LMO. LMO tror jeg blir skrevet ned ytterligere etter salgshavariet vi nå opplever.

Kjip ranking i dag. Vi får håpe det snur. Men det må nok mer markedsføring og nytt innhold til før det skjer. Får håpe folk ikke får panikk.

http://www.gamersftw.co.uk/lego-minifigures-online-review/ 7,5/10
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/fun/gaming/gamingreviews/6537062/REVIEW-Lego-Minifigures-Online.html?CMP=spklr--S9SunSocial--TWITTER--TheSunNewspaper--20150711--Features--207428261 6/10

Dårlig score i The Sun, men selve teksten i reviewen er positiv,

Ser Funcom bruker eget PR-firma :wink:
"This review is based off a review copy of LEGO Minifigures Online provided by Indigo Pearl."
http://www.indigopearl.com/

1 Like