Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Virker som det har vært en del bugs i starten. Reviews tar seg opp nå, trender bedre på Google, folk virker mer fornøyd. Venter i spenning på hvilke markedsføringsknep de har i ermet fremover.

For meg er det en stor gåte at de ikke har fokusert mer på dette. Jeg ser det er flere reviews som synes spillet er bra, men savner mer fokus rundt multiplayer og MMO. Det er jo en stor kostnad for Funcom å drifte en MMO versus et Co-op eller offline spill så da synes jeg det er rart at de ikke har kommet lenger på akkurat dette. Spillet har jo tross alt vært ute over et år nå.

Bra økning også på anbefalinger videre på Google+

Jeg kan jo tenke meg at grunnen til at de ikke hadde med pvp/minigames nå var at da ville jo “alle” på pc få dette gratis. Nå blir det sikkert inkludert i en dlc som man må betale for å få tilgang til.

1 Like

Det er jo en ide men har ikke tro på at de tør å ta seg betaling for PVP. Kan se for meg at de har det i bakhånd og ruller det ut når det passer seg og folk begynner å mase om content.

Eventuelt har de problemer med å få det til å fungere.

1 Like

Det er det alle har sagt om LMO, men lmo har tross alt solgt over forventet spør du meg

Edit; Ingen på HO har forventet store inntekter dette viset dagen aksjekurser også

1 Like

Helt enig der lord

1 Like

Min utheving.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si det, trenden etter launchen er jo helt klart nedover. Jeg ser tegn til utflating, men ikke spesielt sterke. Jeg ser ikke noe tegn til økning.

https://www.google.com/trends/explore#q=lego%20minifigures%20online&date=now%207-d&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

https://www.google.com/trends/explore#q=lego%20minifigures%20online&date=today%201-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

1 Like

Hvis du ser fra fredagen, når de ikke lenger var featured - så ser du at det går oppover.

@koe jepp det er utflatingen jeg nevner. Toppen fra grafen din er fortsatt under toppen for tidligere i samme syvdagers periode.

Det viktige er at det går oppover etter featuredperioden.

for meg handler meldingen på fredag om at FC ga en melding som forklarer nedgangen på listen vi nå ser. de har stoppet/redusert markedsføringen der de har hatt dette, det går vel på land og type enhet.

Så de visste det ville gå ned, og sendte meldingen ut i forkant.

Hvis det er riktig, er det lett å tenke at det betyr at de ikke tjener penger på LMO nå heller, at markedsføringenen og betalingen for å holde seg høyt på listenen, overstiger inntektene.

Det trenger ikke være slik, FC har ikke særlig midler til markedsføring, og har hele Android markedet igjen samt Asia på alle plattformer igjen og må spare på kruttet.

Spillet selger seg ikke av seg selv hvertfall, med de listefallene i US UK vi ser.

Meldingen er utydelig, man kan anta de har funnet lønnsom distirbusjon eller de leter etter dette, eller de ønsker å lete etter de mest lønnsomme. Who knows.

Lurer på om forskjellen i google trends og listeplasseringer har, noe med betalt markedsføring å gjøre, markdsføringen gir vel direkte klikk til salg og ikke så mye søk.

Min utheving

Jeg antar Funcom prøver å finne en måte å markedsføre LMO som gir mer penger i kassa enn det koster. Det er nok neppe så lett.

1 Like

iOS Top App Charts

uk 87 opp 124 pl

Kanskje us kommer snart også ???

7 Likes

Dette er ikke så verst.

6 Likes

Må være tøft for visse andre å se LMO knuse Crimewave på metacritic…lol :smile:

7 Likes

Opplevde ikke lagging og vi var to spillere. Det var andre spillere der men jeg vet ikke hvor fullt det var. Noe som ikke var helt intuitivt var hvordan spillere finner hverandre. Men vi lagde et team ved først å knyttes som venner og det gjør antakelig at teamet plasseres på samme server. Har ikke sett noen hjelpefunksjon i spillet som forklarer ting, burde vært en link eller noe.

Når det gjelder spansk, frank og tysk versjon fikk jeg en avklaring. Det er ikke engelsk tale som noen skrev i en annen post men det er kun teksting på nevnte språk, slik det var før b2p. Håper det kommer tale siden det er store markeder.

1 Like

Snart klart for oppgang igjen virker det som, baissingen har avtatt :slight_smile: dagens kurs er lav historisk sett, Funcom har dratt inn bra og det kommer mer, DET kan jeg garantere​:grinning:

1 Like

Ser ikke ut som om Android-listene beveger seg så mye/blir oppdatert. Men en 3.plass på nye bestselgere i Norge må da være ok?