Hehe. Ja det stemmer men ikke til meg selv men barna.
Husk at det ligger mellom 14 og 16 på new paid UK 27 i US.
Må nå utgjøre noen salg det også.
Omstilling av en stor bedrift som Funcom er ikke gjort i en fei, men vil bære frukter i form av innsparing de kommende kvartalene. Android vil ta seg opp etterhvert og vi håper jo selvfølgelig på PvP. Kursen siste dagene har reagert på fallende salgstall som er helt naturlig, men det hadde selvfølgelig vært artigere å ligge lenger i toppen, men det er nok mulig å komme seg opp igjen. Fallet er dog på labert volum og vitner om tradere og kortsiktige kjøp. Dette ødelegger dessverre mye for kursen på kort sikt, på lang sikt går kursen dit den fortjener. Historisk lavt nå selv om jeg mener det står bedre til enn på lang tid, da de ikke minst begynner å få koll på hvordan å drive business ifht kostnader/ inntjening. (jeg tar da for gitt at de fikser refi og kommer med en emi på rett tidspunkt!)
Paddy80
Nå sånn i all ærlighet så kan vi vel alle være ærlige å si at LMO ikke blir det heiteste spillet. Akkurat der tror jeg vi skal være glade om det ikke blir ytterligere nedskrivninger. I morgentimene i dag finner jeg.
at LMO er på 235 plass (73 plasser ned) i USA, mens Iphone er ute av listen i det hele. Android har fortsatt mellom 100 og 500 downloads…
Jeg tror at vi heller må glede oss over at Funcom tilsynelatende har fått på plass denne cross platform teknologien… Jeg håper bare de klarer å omsette den til coinzz i fremtiden. Akkurat nå så føler jeg at FUNCOMs største assets er de gamle MMO spilla. De er noe jeg tror de javnt og trutt kan hente 2.5 til 3 mill USD i kvartalet ut av hvis de spiller kortene riktig. Er optimist vedr. AO oppgraderingen som skjer i disse dager.
Min anbefaling er og blir å komme seg ut av FUNCOM hvis dere klarer det over 1.50 (kan nok sikkert lønne seg å ta det på den der rebounden som pleier å komme opp i 9:30 tiden på dårlige dager). Hvorfor sier jeg det igjen… Er jeg Mor Theresa… Nei, jeg er ikke Mor Theresa men jeg er heller ikke ute etter aksjene deres. Det er bare rett og slett lurt å holde seg unna FUNCOM nå til de har fått emitert og hentet kapital.
EDIT:Ser en svær kjøpspost på 1.65… Hvis den holder seg forbi 9:00 så vill jeg bare forsøkt å berge meg I land på den… Lykke til folks.
Spørs hvor stor salgsviljen er. Kan hende noen mener Funcom er for lavt priset som det er. Noen står klar til å plukke opp tvilerne på 1,65 i hvert fall. 255.000 aksjer klar til kjøp fortsatt. Og laveste salg på 1,75.
Om jeg var deg så ville jeg ikke vært så villig til å la meg finte av ordreboken.
Du må spørre deg selv. Hva bra har skjedd siden FUNCOM stod I 1.35… Svaret er ingenting… Eller tvert imot at det virker som det har skjedd en del negativt. Og så får du heller stole på dine egne betraktninger i det.
Funcom ER alt for lavt priset - så greit er det. *Gordon antyder at de gamle MMO gjør det bra, sjekk TSW og trenden der: http://steamcharts.com/app/215280
Dette ble også bekreftet av Funcom for 1 mnd siden eller så
Akkurat det der er jeg glad for. Håper de får til de gamle kjempene…
Men LMO… Det tror jeg ærlig talt ikke blir noe særlig altså.
De har lett passert 5 mill BTO inntekter på 2 uker, da tenker jeg ikke på kjøp av flere verdener i det hele tatt, det er LANGT fra bekkmørt, de har 1 ekstra inntektskilde som har til nå dratt inn 1/4 av Q1 totale inntjening. Samt at de har bevist at Dreamworld funker, som de har brukt masse tid og ressurser på. Nei, Funcom er billig hvis man ser frem
Gordon
det er klart, snakker du om å prøve å lurekjøpe for å spare 20-40 øre ight dagens kurs, så kan jeg til dels være enig med deg. Men i lengre perspektiv - typ Q3 - da står ikke kurs i 1,70 lengre!
Akkurat det der regnestykket får jeg ikke til å stemme…
Om jeg legger godviljen til og sier at LMO har solgt greit i 10 dager og videre tar utgangspunkt i mine egne estimat på 2500 downloads i døgnet de 10 dagene… Og sier til meg selv… Nei Gordon, du har baisebriller på, skru opp det estimatet til 3500 downloads/døgn… Så blir omsetningen til FUNCOM likevel bare:
3500 * 10* 0.7 (Apple)* 0.85 (LEGO) = 21 000 USD… Det er ingenting. Eller la meg si det hardt og brutalt. FUNCOM har aldri floppet så bad før.
Ta pengene folkens, stol på dine sanser og drit i hva tradere måtte finte til i ordreboken. FUNCOM skal garantert ned.
Paddy80
Jeg tror FUNCOM skal reprises nå.Jeg tror FUNCOM må hente penger the hard way og vanne skikkelig ut nå på en billig penge. I slike tilstander kan kurs fort bli 1 kroner aksjen.
OM, LMO hadde nå berget FUNCOM, da tror jeg aksjen fort kunne stått i 5 kroner aksjen. men nå da dette siste scenarioet er utelukket, da ville jeg ikke forsøkt å gamble på noe mellomscenario… Se det ann. For å si det slik dere er fan meg heldig som har han derre fyren på 1.65 som kan berge dere. Jeg har opplevd langt mere nådeløse ting med FUNCOM. Jeg synes dere har flaks. Innse når dere har hatt flaks og kom dere ut med penga sånn mer eller mindre i behold.
Greit jeg gir meg, får håpe folkene hører på deg, har gått veldig bra tidligere synes du ikke Gordon?
Nei, jeg har som deg stolt på meldinger og rasjonalisert som deg ut fra det. Vi ble oppfordret til å sette oss inn i F2P markedet av FUNCOM. Jeg gjorde det, med hjelp av Morti, Me og andre med innsikt. Satte opp en plausibel model i regneark form til og med… OG regnearket viser at om FUNCOM hadde levert som meldt og klart en performance på sine produkt som var i nærheten av andre produkt allerede på markedet i samme segment… Ja da hadde dette blitt gull. MEN… det er FUNCOM Paddy… Du kan ikke stole på dem, du må gjøre alt ut fra dine egne sanser. Ta penga og løp. Jeg tror dere bare var jævlig heldig med han 1.65 løken. Tror han må ha glemt kjøpsordren fra Fredagen av.
Fin anledning til å kjøpe litt til dette. Fint å se at danskene og svenskene kjøper.
Edit:
Og “franskmennene”.
Kan vel bare gå oppover herfra med kursen. Hvis det kommer nye salgstall vil dette peke oppover siden det falt så mye på iOS i helgen. Og Android har ikke startet skikkelig ennå.
“kan ikke stole på dem”,
fordi noen misbrukte sin posisjon tidligere betyr ikke at de som jobber der nå gjør det.
Med unntak av utsettelse av LMO fra først antydet release, hva har Funcom ikke holdt siste året?
Ser ut som DNM/SBN foreløpig ikke klarer å presse ned kursen i noen særlig grad. Den holder seg sterkt til tross for deres dumping. Og dette er ikke noen på “top 20”. DNM og SBN innehar 14-15 % av handelsloggen de siste 3 måneder. Altså bare tradere/noen som forsøker å få kursen ned så de kan kjøpe seg inn igjen på en lavere kurs.