Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Paddy

Når et selskap har meldt at Windows Tablet skal lanseres Desember 2014 og fortsatt ikke har levert eller meldt forsinkelsen 6 mnd senere. Da kan du ikke stole på selskapet

Når FireTV ikke ble lansert som meldt desember 2014 og ennå ikke levert eller meldt 6 mnd senere. Da kan du ikke stole på selskapet

Når iOS lanseringen ble utsatt 3 til 6 mnd uten melding. Da kan du ikke stole på selskapet

Når Android bare delvis er lansert 3 mnd sent og det ble ikke meldt. Da kan du ikke stole på selskapet.

Når selskapet samkjører drawdown og prising av opsjoner, da kan du ikke stiole på dem

Når selskapet samkjører drawdown og prising av warrants til Hovedaksjonær, da kan du ikke stole på dem.

Og til sist…: Når selskapet kommer med en melding som i så mange ord sier “Ikke bry dere om at salgstallene faller nå, det er helt normalt… Faktisk, dette er noe vi har planlagt for”… Ja da skal du ikke stole på dem.

Det er det jeg mener med at du ikke kan stole på dem. La FUNCOM stabilisere seg selv nå (og jeg tror det blir på et mye dypere nivå), så kan du heller nyte godt av en billig inngang da.

3 Likes

Fint å lure folk til å tro at alt går til helvete og selger på 1,56 bare fordi det faller etter noen uker. Kostreduksjonen som er gjort og de gamle spillene alene forsvarer dagens kurs med teknologien og kompentansen de har i Funcom, i tillegg til dette kommer LMO med sine inntekter - 21000 USD meg i ræva…

2 Likes

FUNCOM vil alltid rykke opp og ned. Men trenden er klart ned… Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå at folk reagerer negativt på at LMO ikke selger. Når LMO ikke selger så kan du jo glemme positiv EBIT og/eller at de noen gang skal klare å hanskes med sine lån eller avverge en vond kapitalinnhentning.

Se som nå. Jeg kunne sagt… Paddy… “Fy, nå lurte du noen til å kjøpe på 1.64”… Både du og jeg vet at vi kommer til å ligge et godt stykke under det ved slutten av dag.

Gordon,
Jeg får prøve igjen: med unntak av utsettelse av LMO - som sikkert var nøedvendig, HVA har de sagt siste året som de ikke har holdt?

De første punktene er alle utsettelser - hva windows tablet angår så funker det på alle Windows Surface med Windows 8.1
De siste punktene er spekulasjoner som er forumskapt - drawdown har de tidligere kjørt utenfor prissetting av opsjoner.

Du er som en politiker - svarer ikke på spørsmålet mitt!

1 Like

Paddy

Jeg satt i fjor med aksjer i Juni mens de startet drawdown i prissettingsperioden. Jeg trodde ikke mine egne øyne da de begynte med YA drawdown. Hovedaksjonær lånte ut sine aksjer til BNP Paribas, slik at ledelsen I Funcom kunne sette I gang en drawdown i same periode hvor hovedaksjonærs warrants skulle prises. Gudene vet om det er lov engang.

Men til det du sier… Hva har de brutt av løfte det siste halve året… Vel for hver dag de unnlater å melde helt basic forhold som Windows Tablet og Fire TV så fortsetter de samme dårlige sti som tidliger. Jeg mener nå hvertfall at det er bedre å melde sent enn aldri.

Videre, den meldingen de kom med nå rett i forkant av at salgene stupte, viser at de har samme taktene i seg. Prøver å vri noe negativt til noe positivt. Og derfor, når du ser en melding fra FUNCOM så betyr det vanligvis at du bør selge.

1 Like

klart det er lov med drawdown, blir som å kjøpe aksjer på negative nyheter :wink:
Hva slags horisont har du egentlig kursmessig? Det er ganske essentielt når man diskuterer om det er lurt å kjøpe eller selge.

Alle kan ikke kjøpe på bunn og selge på topp. Det du kan er å spre inngang og utgang for å ikke spre risiko og komme ut med ett snitt som er ok både kjøpsmessig og salgsmessig i en volatil aksje som Funcom.

At de prøver å vri noen negativt til positiv kommer vel an på hvordan du leser meldingen, og hvordan du leser meldingen kommer vel an på hvilke forventninger du har?

MINE forventninger til LMO har aldri vært skyhøye, men hvordan tror du inntekter på 10mill nok i kvartalet påvirker resultatene fremover? Det er nesten 50% av eksisterende inntekt ref Q1, og det er snakk om vel 5mill bto i mnd! Det er overkommelig og vel så det! Sensortower - som sikkert bare er piss indikerer en verdi på LMO på over millionen USD etter 2 uker, i FUNCOM målestokk er det meget viktig og bra i mine øyne.

Lavere kostnader + TSW + kontinuerlig smådrypp (LMO) = Positive resultat fremover (fra Q3)

onns,hvis du skal anbefale ett annet spillselskap, hvilket vil du anbefale :wink:

luringen

@gordon hvorfor skulle funcom sende ut en slik melding mener du? Mener du de villeder markedet? Hva skulle de i tilfelle oppnå med det?

Hvis de skulle hente inn penger på en eller annen måte tror jeg ikke de vil være tjent på å sende en sånn melding i forkant.

Nei, de ønsker nok å informere aksjonærene om at nedgang i salg er midlertidig.

1 Like

Hadde vært positivt om de fikk noen kroner for Stunlock. De burde gjort en IPO egentlig.

Feigt spør du meg…

2 Likes

LMO salget til nå har gått bra spør dere meg! Synes de klarte å klatre langt opp på listene uten noen spesielle stunt. Det viser bra potensiale. Ikke noe problem at de faller på listene igjen, det må jo skje før eller siden… så stiger de igjen ved neste oppdatering eller stunt. Er det en ting Funcom har vist at de kan så er det å melke penger ut av et produkt i årevis etter release.

Det er helt patetisk egentlig at folk kjøper og selger ettersom rankingene hopper opp og ned sånn dag til dag og time til time!

Jeg har ferie, gidder knapt å sjekke kursen dag til dag. Så at relaunchen gikk fint og slapper av med det :slight_smile:

2 Likes

Usant spør du meg!

Kan du da utdype hva du sier her? Vanlig norskanalyse tilsier at du her anbefaler salg!

Innlegg av: Onns (13.07.15 10:20 ), lest 106 ganger

Ticker: FUNCOM

RE^1: LMO dropper som en stein over hele fjøla

Viser til første innlegg i tråden. Spot on?

Jaja, dere har blitt advart mange ganger nå. Ingen skal kunne si noe annet i allefall. Er bare et spørsmål om få dager før vi er nærmere 1kr enn 2.

Hvor mye skal DU tape? Opp til hver enkelt…

Innlegg av: Trollfyren78 (13.07.15 11:40 ), lest 40 ganger

Ticker: FUNCOM

RE^1: LMO dropper som en stein over hele fjøla

Makan til selvopptatt narsissits skal man lete lenge etter. Vet ikke hvor gammel du er Onns, men med så liten respekt for andre mennesker, meninger og valg, kommer du til å bli en svært ensom person senere i livet. Ingen skal i hvert fall si at du ikke er advart.

5 Likes

Paddy

Jeg er enig med deg… de gamle MMOene er kanskje ikke så lurt å drite i like vel. Kanskje det er disse som skal vise seg som FUNCOMs største asset etterhvert… Jeg følge med i spenning på det som foregår der i gården. Men jeg tviler på at de klarer å vekke de gamle til livet helt igjen. Men tenke seg til hvis de hadde klart å stabilisere omsetning på 3 mill USD i året bare med de gamle MMOene. Det hadde holdt FUNCOM flytende… inntil de matte betale lånet på 13 mill USD tilbake.

Når det gjelder LMO, så er jeg nå offisielt en tviler. Jeg tror faktisk de må skrive prosjektet videre ned… Medmindre de får til å trikse det oppover listene på et vis som koster mindre enn det de tjener.

1 Like

Ja dette ser vel ikke bare ut som en salgs anbefaling. Det er vel omtrent som å rope ut med megafon at den som ikke selger denne aksjen kommer til å tape store beløp på veldig kort tid.

En salgs anbefaling er altså en salgs anbefaling til tross for at den bruker språk som,
FUNCOM SUXX !! OMG!! WTF!! osv… (fyll inn andre uttrykk en 12 åring kunne komme med)

1 Like

Feil spør du meg. Kursen faller hele tiden!

Jeg er nok ikke like optimistisk som dere andre. De gamle spillene gjør det ganske bra nå, men hvor lenge kan de leve på TSW? Den langsiktige trenden er ned. Dersom LMO ikke blir en suksess må vi begynne å se fremover mot neste spill, og da er Funcom tvunget til å første hente inn ny kapital for å finansiere dette samt nedbetaling av gjeld. Dette er jeg redd kommer til å presse kursen ned ytterligere.