Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

TSW er oppadgående som sagt - ny gameplay og tunig som har gjort det mer brukervennlig.
AO skal /er under oppussing med nye Dreamworld - her kan det bli en bra boost etterhvert.
LMO - bare glem å avskrive her, potensialet har vi sett, den kommer tilbake!

Jeg er sikker på over 4mill USD inntekt i Q3, jeg tror på mellom 4,5-5

langsiktig trend er ned, men de har nylig gjort endrigene som har gjort det til i kortere bilde en trned opp.

Jeg tror omsetning for Q2 blir som Q1, Kostnadene blir som tidligere tross launch og mer kost der. Grunnen er at FUNCOM har nå mer av utgiftene sine i NOK og NOK er som sagt billig om dagen.

Videre tror jeg omsetning for Q3… Blir i intervallet 3 til 3.5 mill USD om de klarer å løfte LMO senere i August. Igjen, launch koster vanligvis mer penger, men siden NOK er billig og FUNCOM har mye utgifter i NOK så vil regnskapet bli hjulpet av det. Det er bra at FUNCOM tjener penger i USD mens USA er i oppkonjunktur.

2 Likes

1.650

Da har jeg “tapt” 5%…

Tenker jeg sitter helt til skuta går ned denne gangen. Lotto post uansett så det betyr ikke noe.

Edit * 5% av posten jeg nå sitter med. Har fremdeles tjent 76% i forhold til størrelsen på sagt post. Dvs jeg kan tape 70% mer ca før jeg går i 0 i år. Så rundt 0,50 kr da er jeg i 0 :slight_smile:

4 Likes

Det er hvert fall sikkert at det aldri er kjedelig å følge med på FUNCOM, og spesielt dette forumet. Jeg er forøvrig helt ute av denne akkurat nå, og kommer til å være på sidelinja til “tåka letter” og til det blir klart hva som vil skje med driften av Funcom videre, og da tenker jeg på

• innhenting av kapital til å finansiere nytt spill
  • nedbetaling/refinansiering av gjeld
1 Like

Onns, Morti ber deg vel utdype hva posten din over fra Hegnar betyr hvis ikke er SELG!! ?

Venter fortsatt jeg :smile:

1 Like

Presedensen for cut paste fra et forum til et annet ble vel ikke satt av Morti? Var ikke du den første til å gjøre det? Kanskje det er slik at det er ok når Onns gjør det, men ikke hvis Morti gjør det? :smiley:

Men det til side… Så du sier altså at det du har sagt i posten over ikke er en ytring om at det ville være lurt å selge?

1 Like

Lol, moren din kan kjøpe seg sikkerhetsbelte og hjelm.

Javel, så du sier altså at teksten over (som er fra deg) ikke sier at det vil lønne seg å selge (uten forbehold)

Jeg må nesten spørre, kan du norsk?

Så altså ikke norsk da.

Nei da tror jeg alle har er mer klart oversikts bilde av tingenes tilstand.

På hvilket nivå skal kursen nå, uten nye meldinger fra selskapet, før du ville tatt et lodd? Ved et skikkelig ras hadde jeg nok tatt et lodd til før refinansiering er på plass.

1 Like

Har ikke peil. Men nå er det over og ut for meg. Jeg skal ikke inn igjen før kapital er på plass og foretningsmodel muligens er forandret (altså kommer ann på hva neste prosjekt er om jeg gidder gå inn selv om kapital skulle være på plass). Jeg ser for meg seigpining ned i avgrunnen nå, med småjukk her og der hver gang FUNCOM anonserer noe for LMO eller TSW…

Jeg er bare fornøyd for jeg tror jeg klarte å hjelpe et parr ut av denne på 1.70 til 1.65 i dag. Tro meg. De som solgte kommer til å være overlykkelig når de ser aksjen nede på 1.30 tallet.

Jeg ville ikke kjøpt noe uansett kurs nå før kapital-behovet er løst… men jeg kan ta feil.

Jeg syns dette er verdt å diskutere. Dessuten var den posten min et svar på en direkte oppfordring fra deg. Merkelig at du nå syns det er en avsporing, men før du syns det ble ubehagelig var du ivrig etter at noen kunne svare på spørsmålet ditt…

1 Like

Ikke at jeg er @holmes, men her er mine tanker om dette:

Har ikke fulgt så nøye med på utviklingen i USA, men sånn som det ser ut nå, så skulle vi godt under en krone før jeg hadde gått inn. Hvis tilstanden er som jeg tror den er, mao at LMO ikke selger når det ikke er featured, så tror jeg at 20-30 øre er nærmere riktig prising. Først og fremst fordi jeg tror en refinansiering vil ta vanne ut dagens aksjonærer kraftig. (Husk på at prisingen av et firma ikke er antall aksjer * kurs, men antall aksjer * kurs + gjeld. Hva er det Funcom har i gjeld? 100MNOK?

Jeg skjønner de som satt over launchen, men jeg mener at tallene er klare: LMO gjør det ikke stort bedre på iOS enn det gjorde til PC, og til Android selger det ikke. (Ikke ferdig, ikke featured, ikke noe salg.)

3 Likes