Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Dette viser problematikken ganske godt. Så fort LMO forsvant fra featured listene så falt salget veldig fort.

“It’s one thing to get to the top of the charts, but it’s another to maintain it. Being sticky is the difference between Temple Run, and just about every other game that’s used FAAD.”

3 Likes

Om jeg husker rett så valgte du å bruke utrykket “ta ballen, ikke mannen” for noen dager siden. Hvis alle følger det rådet blir det nok hyggeligere stemning her inne.

Synes det @Christian skrev om kursen per nå gir god mening for meg.

For litt siden var det en tråd om investeringsfilosofi her inne, og jeg har tenkt litt på det den siste tiden, da filosofien til brukerne her inne virker å variere. Personlig baserer jeg mine investeringer på hva som mest sannsynlig vil skje, istedenfor hva som kan skje. Virker som mange her inne veier opp “kan” istedenfor “vil”, som kan være et farlig spill. Heldigvis er ingen framgangsmåter feil, men jeg ser på det som smart å bruke den som gir meg mest mulig sikkerhet.

5 Likes

Ok hadde tenkt å la det ligge nå, men siden du fortsetter så…

Det var din oppfordring flere ganger siste uka hvor du ba oss andre vise deg hvor du har sagt noe om at folk bør selge.

1 Like

Nå skjer det ting… 1.56 ryker kanskje snart…

Hei alle er rede til å gå vidre å slutte å diskutere deg Onns. Kan du la det ligge.

Jeg tror ALLE her inne godt skjønner Morti sitt Poeng: Har noen skrevet, “å FY FAEN denne aksjen skal ned 50%…” Så er det en salgs anbefaling selv om ikke ordet selg er brukt. Jeg kan for eksempel si etter dine hyppige meningsytringer de siste årene om FUNCOM at du har utelukkende anbefalt selg. Hele veien fra 1.5 opp til 7 og ned igjen. Det blir meningsløst hvis du skal komme å pasta noe annet.

På same vi kan du og si at Gordon har anbefalt salg av StarBreeze hele veien fra 6 og nå godt på vei ned igjen til 6 ( om antagelig 6 mnd eller så)

[quote=“Onns, post:1081, topic:189”]
" å FY FAEN denne aksjen skal ned 50%"… [/quote]

er en salgs anbefaling selv om ikke ordet selg er brukt.

Rekker vi 30 poster om Onns her på forumet før det er nok?

Kanskje den ikke ryker snart?

Nei kanskje ikke… Men når slike støtte-poster legges ut i slik XL størrelse så er det ofte for å skape et inntrykk av gulv. Folk som ønsker at fallet skal stoppe kan finne på å gjøre slike våghals ting, også enkelte roboter er programert til det for å bremse fall og fremme salg av sine egne aksjer i prosessen. Utfallet over tid blir uansett ofte det motsatte. Man kan jo og tenke seg å få 200 000 aksjer i fleisen som senere må selges til tynn ordrebok. Slikt holder ikke akkurat kursen oppe.

Jeg så ganske bra bevegelser i postene rundt 1.56 da det ble solgt en del til 1.57. Jeg tviler på at du vil se den vare ut dagen eller at den engang er der i morgen tidlig. Ærlig talt hvem er interessert i å handle aksjer og samtidig legger alle postene til same kurs på 1.56…? Ingen, det er en og same aktør som gjør dette. Men det stopper ikke prosessen.

Eneste grunn til videre fall nå 2 ting: psykologi og troen på konkurs. Det siste er lite trolig, det første er grunnen til at kursen har falt som`den har siste dagene, og da er det gått inn i aksjen på enten feil grunnlag eller med kort horisont!

Hvor mye er rsi på etter i dag? Begynner det å bli teknisk oversolgt?

RSI har lite å si når FUNCOM korrigerer… Dette om det er opp eller ned. Kan ha RSI flere dager i strekk på 90… Eller RSI flere dager i strekk på 20 tallet. Men… Det må være utrolig irriterende å høre på pjattet mitt, nå som dere har aksjer. I made my point gav mine advarslet. Jeg stikker, gidder ikke gni det inn som visse andre.

Igjen, tar jeg feil så er jeg glad på deres vegne. Men det tviler jeg sterkt på.

1 Like

Du lar være å snakke om de store postene som legger seg som en sperre på salgssiden.

Det samme gjelder baiserne. Just sayin’… her har vi jo en som har innrømmet å kjøpt aksjer, mens han samtidig kommenterte svært negativt om Funcom på alle forum.

1 Like

Har aldri kalt denne karakteren for smart. Kunnskapsrik rundt spillaksjer kanskje, men ikke kalt smart særlig ofte som jeg har sett.

Jeg har hørt at spesielt sosial intelligens er viktig.

3 Likes

Det er jo f… meg klart at en som sier han har aksjer i ett firma, som snakker papiret ned, IKKE har aksjer. Hallo?